WannabeGuitarCollector5000 Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Topic.. Noen som vet om en norsk nettbutikk evt, som selger Graham crackers? Regner med at de "originale" fra Nabisco er de man vanligvis bruker.. Ja jeg er klar over at Kornmo/ Digestive/ Bixit kan brukes i ostekake men er ikke det jeg skal ha dem til.. Jeg har funnet noen oppskrifter på disse kjeksene, men vil gjerne ha originale kjeks om det hadde vært mulig å få kjøpt noe sted.. Skal bruke dem til s'mores Endret 14. september 2016 av WannabeGuitarCollector5000 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Så vidt jeg skjønner er ikke "graham cracker" noe beskyttet varemerke, og det er ingen original å få tak i. Opprinnelig innehold de også svært lite sukker, så ikke vær redd for at du ikke får en "autentisk" opplevelse ved å velge et substitutt. Sibas, kanskje? Lenke til kommentar
WannabeGuitarCollector5000 Skrevet 14. september 2016 Forfatter Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Jeg har funnet noen med honning fra "Honey Maid" nå etter at jeg startet tråden faktisk, som ser helt greie ut.. De funker sikkert. Honning er jo bankers, fingers crossed osv. Ellers er det jo flere andre merker også som kan prøves Edit: Står Nabisco på de med Honey Maid merking på ja.. Ok Takk for svar, Isbilen - Sibas er et kurant forslag Endret 14. september 2016 av WannabeGuitarCollector5000 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Graham crackers er knekkebrød lagd med grovmel. Det er rett og slett en betegnelse på en type amerikansk knekkebrød. Følger du den originale oppskriften så er de så og si smakløse. I s'mores bruker man som oftest søtkjeks, eller saltkjeks for å gi kontrast til søtheten til sukkeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå