Gå til innhold

Er det noen som kan hjelpe...?!? pliis..

platon182

Anbefalte innlegg

fatter null!!!

(Jeg skal prøve å skrive så detaljert som mulig, så at dere forhåpentligvis kan komme med gode svar..)

Satt å spilte på pc, plutselig låste hele maskinen seg. (Bildet frøys,tastaturet sluttet å fungere...Power-knappen virket heller ikke, men bare reboot-knappen) Så da jeg skulle reboote låste maskinen seg i windows "Laste-vinduet" (får du kommer inn i windows) Nyttet ikke å kjøre sikkerhetsmodus. Flashet BIOS, men uten nytte.

Så omsider fikk jeg formatert harddisken og installert winXP (hadde win2000 fra før). Da låste maskinen seg i installerings-programmet. På samme sted hver gang jeg prøvde. Leverte inn maskinen til et dataverksted som sa det mest sannsynlig hovedkortet som hadde tatt kvelden.. Sendte hovedkortet tilbake til levrandør og fikk nytt etter kort tid.

Så med nytt hovedkort og nytt mot prøvde jeg på ny. Uten lykke. Låste seg samme sted i installerings-programmet. Begynte å bytte ut forskjellige komponenter som jeg fikk låne av kompiser (byttet Harddisk, Minnne, Skjermkort, Kabinett og Prosessor). Uten hell i under den prosessen. Men så plutselig klarte jeg å få installert winXP, med mine komponenter i. Fikk installert antivirus og windows update. Men når jeg skal installere nettverksdriverne til hovedkortet(integrert nettverkskort) så låser maskinen seg. Hvis jeg rebooter så låser den seg igjen i "opplastingsvinduet" til windows. Men heldigvis kan jeg gå tilbake til tidligere instillinger i winXP kjøre på nytt. Da fungerer det igjen, helt til jeg installerer nettverks drivere...

Så hva kan det være?? Kan det være feil på begge hovedkortene jeg har hatt?

For de samme symptomene skjedde med det hovedkortet jeg leverte inn.

Hvis noen har noen ideer å ytre, eller bedre innsyn, så ikke nøl...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...