Requi Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Har tidligere benyttet meg av en Latitude E6500 fra ~2011, og er nå på utkikk etter en ny laptop.Laptopen skal hovedsakelig bli brukt hjemme for å gjøre dagligdagse ting som litt surfing, videoer på YouTube, nettbank, lesing av nettaviser, etc. Ingen spilling eller hardcode videoredigering.Har sett på en Asus EeeBook E502SA til rundt 2.3K med disse specs; Celeron N31504 GB RAM 500 GB HDDWindows 10 Home Hva tenker dere om denne? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Så nei når du kun kan bytte harddisk. 4 GB ram er litt lite cpu kan heller ikke byttes. Så ville jeg sjekket noe litt bedre SSD disk. Heller tenk langsiktig en kortsiktig du sparer ikke penger å gå for den billigeste pc hvis du må bytte den før 1-2 år da er det bedre å kjøpe brukt. Har selv vært borti AMD E-450 og AMD A6-1450 APU og Atom\celeron kan bekrefte de belastes 100% ved bare nyeste firefox og windows update i bakgrunnen da har jeg få programmer installert. Du bør helt satse på i3 cpu haswell eller bedre minst 8 GB ram og intel skjermkort minst. Endret 14. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Det er det du skal bruke den til den er laget for så helt grei maskin det der. Jeg personlig synes 4GB RAM er litt lite og siden den har HDD så vil den være litt mindre responsiv enn hvis den hadde SSD. Denne for eksempel, men skjermen er bare 14" https://www.komplett.no/product/891219/pc-nettbrett/pc-baerbar/alle-pc-er/asus-eeebook-e402sa-14-hd-blaa Du finner muligens billigere. Jeg fant ikke noe i farta på prisguide, men tilbud er jo en ting og de dukker opp titt og ofte på de fleste butikker. Spesifikasjonene på den jeg linket til er det jeg ville hatt som minimum Edit; Du trenger strengt tatt ikke mer enn 4GB RAM til det du skal drive med så lenge du ikke skal ha mange programmer oppe samtidig. Endret 14. september 2016 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hvorfor skal du ha ny laptop? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå