Indern Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har akkurat satt sammen en shuttle pc, og var på vei til å installere windows xp da hele greia bare stoppet opp, etter å ha formatert hdd, hadde den kopiert over filer og burde ha begynt å telle ned til "restart"....men isteden var det bare en blå skjerm. Prøvde å starte på nytt, pcen slo seg på, vifta gikk, hdd og dvd lyste...men så slo den seg selv av. samme skjer om og om igjen. Har sjekket alle kabler og byttet akkurat over cpu`en til min gamle pc, og den funker helt fint heldigvis. Maskinen: shuttle sk41g amd xp 2400+ corsair value s 512mb ram pc2100 WD 120 gb hdd LG DVD\CD-R Combo Har prøvd å resete cmos. men har samme problem ennå. Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har vøri borti noe lignende jeg også. Feilen var at noen hadde satt CPU kjøleren feil vei. Kanskje det som er feilen. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hadde prosessoren vært deffekt ville ikke skjermen ha startet i hele tatt. Ville ikke ha slått seg inn. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hadde prosessoren vært deffekt ville ikke skjermen ha startet i hele tatt. Ville ikke ha slått seg inn. jo,men jeg har vert borti noe lignende,måtte skifte cpu.Plutselig var maskina heilt på drynet,men den startet altså.Så når jeg skiftet cpu var den heilt fin....... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Sjekk som nevnt at vifta står riktig og godt plassert, samtidig som du tester RAM'en i en annen PC også - hvis du har mulighet... Mulig defekt RAM. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Blå skjerm er jo avogtil tilfelle når man installerer windows xp... har hatt slike problemer før... det jeg gjorde til slutt som var løsningen for meg var da følgende: 1. satte inn harddisken fra ny maskin inn på den gamle som slave 2. formaterte den via diskmangement. 3. puttet den tilbake til ny maskin og tok installeringen på ny. og da fungerte den.. og den er forsatt fin enda.. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei Indern, Du må forklare deg bedre i emnefeltet! Neste gang du oppretter en tråd må du være klar over reglene vi har i vårt forum, les retningslinjene for mer info. Tråder med dårlig emnefelt blir som regel stengt, så ikke la det gjenta seg Lenke til kommentar
JuB Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Satt en xp2200 i min sk41g, da startet den fint med engang...Så tok jeg den av og lot den stå litt. Men så etter det ville den ikke på igjen, eller den starta i kanskje 5 sek før den slo seg av. Jeg tok da og flashet bios med nyeste bios, men dette hjalp ikke, ut og inn med cpu og frem og tilbake med masse deler, men ingenting funket. Så flashet jeg bios til nest nyeste, da funket alt møe bedre.. Så jeg ville flashet bios med 22 versjon ikke 26 eller hva de heter... Lenke til kommentar
Indern Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Hei Indern, Du må forklare deg bedre i emnefeltet! Neste gang du oppretter en tråd må du være klar over reglene vi har i vårt forum, les retningslinjene for mer info. Tråder med dårlig emnefelt blir som regel stengt, så ikke la det gjenta seg Sorry, er ganske ny her...won`t happen again.... Takk for alle råd, men når det gjelder viften, kan den bare settes en vei, kabinettet og cpu deler en vifte ved hjelp av såkalt heat-pipe. Prøvde gjennom de fleste av rådene her, skiftet ram osv... Fikk den til å funke nå ved å flashe bios med den nest siste oppdateringen (weird!). Har installert inn windows xp og alt funker fint, utenom at jeg ikke har noe lyd, selve lyd kontrollen er der, den er installert som avance`97, men lyd utgangene, både 5.1 og vanlig lyd funker ikke. Kan hende noe kortsluttet igår. Tror jeg skal sende selve kabinettet tilbake til komplett før jeg får flere overraskelser. Takk for alle gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå