Gå til innhold

[Løst] BSU + Mastercard...?


1Dr.E

Anbefalte innlegg

Sitter og funderer på om jeg kan ta 25.000 fra Mastercard og sette inn på BSU i starten av januar, la de stå i en måned og ta dem ut igjen og betale ned Mastercard-gjelda med de samme pengene igjen.

 

Det løper ikke rente på Mastercard før etter inntil 40 dager, men de vil rente av seg på BSU-kontoen.

 

Gjentar dette kontinuerlig og sørger for at de 25000 ender opp på BSU-kontoen innen nyttår igjen. Mastercard-gjelda betales da med penger som er holdt av på en sparekonto gjennom året.

 

Er det gebyr ved uttak fra Mastercard på denne måten? Andre ting som hindrer en i å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Annen sak er det at du får ikke ta ut av BSU med mindre du skal handle bolig\betale ned boliglån.

Joda, innenfor et kalenderår kan du ta ut midler du har satt inn samme kalenderår.

 

edit: lol

 

Tolket det slik at det var ønskelig å sette inn før nyttår, for å få skattefradragene, så ta de ut igjen i Januar. Men tolket muligens det hele feil, og ser således ingen grunn til å ønske å gjøre dette.

Lenke til kommentar

 

 

Annen sak er det at du får ikke ta ut av BSU med mindre du skal handle bolig\betale ned boliglån.

Joda, innenfor et kalenderår kan du ta ut midler du har satt inn samme kalenderår.

 

edit: lol

 

Tolket det slik at det var ønskelig å sette inn før nyttår, for å få skattefradragene, så ta de ut igjen i Januar. Men tolket muligens det hele feil, og ser således ingen grunn til å ønske å gjøre dette.

 

Jeg tror han ville utnytte den gode sparerenten man får fra første krone, ved å låne penger rentefritt i 45 dager (og få renter i den perioden), så betale regningen, så ta opp ny rentefri kreditt og få renter, og så fortsette ut året. På slutten av året regnet han vel med å ha spart opp penger ellers til å fylle opp.

Lenke til kommentar

Nei, det blir vel maks 800 kroner man kan dra inn i renter på et år på dette viset, og til den fortjenesten gidder jeg ikke å skaffe et hvitt kort samt fly i minibanken/bank i butikk hver 30. dag.

 

Jeg får heller gjøre det slik det bør gjøres: Henge i og spare opp nok penger til å fylle opp 25.000 på BSU-kontoen 1. januar!

Lenke til kommentar

Du tror rentene ikke løper fra første dag så lenge du betaler fakturaen? Det er nettopp det det gjør. Gjør du kontantuttak eller overføring fra mastercard løper rentene fra første dag, samme når du betaler regninger med Mastercard.

 

De som gjør sånne ting er deltakerkandidater til Luksusfellen...

 

Hehe, var ein kar i forrige sesong var der nettopp på grunn av det der - dog med depositumskonto for husleie og to kredittkort han brukte til å betala "kvarandre" med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...