terminalgrin Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 i går ettermiddag fikk jeg beskjed om at windwos (10 med anniversary update) måtte sjekke c: driven min. jeg klikket på meldingen i action senteret, og valgte å restarte maskinen. da maskina kommer opp igjen ser jeg windows logoen et kort øyeblikk, jeg ser at windows prøver å kjøre checkdisk eller noe et kort øyeblikk, og så ser jeg bare en orange skjerm med hvite striper. dette har jeg sett er en bug som tilhører passordbeskyttelsen til bitlocker. (dette løses ved at man legger inn passordet, logger seg på windows og avinstallerer og reinstallerer en oppdatering). problemet er bare at jeg ikke bruker bitlocker. jeg har aldri skrudd det på, og da heller ikke definert passord og nød-nøkkel. jeg ringte microsoft og de sier at de ikke supporterer bitlocker, og at jeg må legge inn passord eller formattere harddisken. jeg boota opp i linux på en minnepinne og har full tilgang til disken. jeg så at noen hadde lignende trøbbel og fiksa det med bootsect /nt6 c:, dette gjorde ikke noe for meg. noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå