Gå til innhold

Hjelp til valg av mp3 spiller


Anbefalte innlegg

Det er jo som kjent snart jul. Og i den anledning tror jeg at jeg vil ha en ny mp3 spiller. Jeg har fortiden creative dap jukebox med 6gb hd. :thumbdown:

 

Skal ha ny pga at den gamle har visse ulemper: Kun 6gb, 4timers bateritid, stor og klumpete samt tungvint og treg overføring. :devil:

 

Jeg skal altså ikke ha en flash mp3 spiller. Jeg leter etter en spiller med:

 

- Minst 20gb.

- brukbar batteritid (Dvs over 10 timer)

- Den må ikke være for stor. Den må gå i lomma uten at det se rart ut. Den må altså være mindre en den jeg har nå som er på størrelse med en cd spiler

- Den bør være enkel å overføre filer fra og til. Gjerne slik at den bare kommer opp som en ekstra hd uten at jeg trenger å legge inn noen drivere.

- Usb 2,0 støtte

 

Jeg bryr meg ikke om bra headsett, fjernkontroll ol. Men det gjør selvsagt ikke noe at det er med.

 

Siden det skal være en julegave til meg fra foreldrene mine må den ikke være for dyr. Det er veldig viktig. Den bør være under 2000.

Jeg er usikker på om det finnes en spiller med de kravene jeg stiller til den prisen. Men jeg spør uansett.

 

Jeg har lett litt rundt både på forumet og andre sider. Men jeg har ikke funnet noe passende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm....

Til dere som vil ha god mp3 spiller til billig penge.. jeg har et godt tips.

Kjøp dere iRiver IHD120, den koster 4999kr i Norge. I USA, med dagens valuta kurs koster den under 2500kr, den har alt av funksjoner. Konge bra spiller, har selv fått en jeg kjenner som er i USA nå til å ta med en til meg. Den har fått veldig bra i test hos Cnet. Her er link til prisguide hos Cnet. Skjønner at dere må betale toll og moms og sånn... men jeg tror det lønner seg uansett, med dagens lave valutakurs. Dollaren ligger på 6,84 for øyeblikket! :thumbs:

 

http://reviews.cnet.com/iRiver_iHP_120/450...93.html?tag=dir

 

PS: Det går alltids ann å spørre web butikkene om de kan skrive gift på pakken, så slipper du Norsk toll og moms, noen gjør dette! :D

Lenke til kommentar

Det å velge seg MP3 spiller er sannelig ikke lett, nei.

 

Har selv sett og spurt rundt en stund nå, og jeg klarer ****** ikke bestemme meg.

 

Har mest lyst på iPod 20gb, men det er visst ikke så bra lyd på den og den er fryktelig dyr. Men åå så stilig.

 

Så har vi Creative Zen NX 30gb eller så. Helt grei pris (nesten) og visstnok bra lyd. Men det er Creative hvilket betyr ufattelig stygg UI på all medfølgende software, og tullete ting som å sette huleklang eller kirkeklang på musikk; hvem bruker slikt???

 

Så er det den iRiver IHD120. Nykommer med bra kritikker, men lite kjent og kanskje litt skummelt valg.

 

Tror til syvende og sist jeg velger iPod når jeg er rik en gang, mye grunnet iTunes og det at den kan brukes uten drivere som HD... eller kanskje Creative... eller iR.... F**N! :cry:

Lenke til kommentar
Så har vi Creative Zen NX 30gb eller så. Helt grei pris (nesten) og visstnok bra lyd. Men det er Creative hvilket betyr ufattelig stygg UI på all medfølgende software, og tullete ting som å sette huleklang eller kirkeklang på musikk; hvem bruker slikt???

 

Det er vel til å leve med, når lyden er såpass mye bedre enn i iPod'en.....

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Så har vi Creative Zen NX 30gb eller så. Helt grei pris (nesten) og visstnok bra lyd. Men det er Creative hvilket betyr ufattelig stygg UI på all medfølgende software, og tullete ting som å sette huleklang eller kirkeklang på musikk; hvem bruker slikt???

 

Det er vel til å leve med, når lyden er såpass mye bedre enn i iPod'en.....

 

mvh

Pantera

Men iPod'en er så kuuuul, og Creative sin har liksom en litt dårlig "feel" over seg.

Lenke til kommentar

Hvis du er forferdelig sterk, klarer du såvidt å løfte Zen'en over hodet.... :roll: Nei, den er ikke så veldig stor (81 x 129 x 22 mm, 255gram). Er selv på utkikk etter en bra MP3 spiller, og jeg har også store problemer med å finne en.... Ipod'en er veldig sexy, men veldig dyr i forhold til hva du egentig får for pengene. Creative's Zen er forsåvidt førstevalget mitt akkurat nå....meeen, det hadde vært kjekt å hatt radio på den også, og det har ingen av de nevnt ovenfor. Men, Asono har en ganske grei sak (https://prisguiden.no/produkt/8745), som har 20GB disk, radio, mulighet for å kode mp3 fra ekstern kilde....og, så kan den brukes som ekstern harddisk, uten noen som helst programvare (hvis du kjører nyere OS enn Win98/Me). Men, denne er enda større enn Creative's spiller så.... Er det noen som har erfaring med Asono's HD500?

Endret av rolauk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...