Joe DiMaggio Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Er det noen som har sett kjøkkenbenk belysning med bevegelsessensor? I dag har jeg en lampe som jeg ønsker å bytte ut med to nye. Disse skal ha bevegelses sensor og gjerne LED lys. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 http://www.elektroimportoren.no/neptune-led-benkbelysning-6w-46cm-bevegelses-sensor-styrt/3308401/Product.html?Event=pathlist Masse her med bevegelsessensor Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Takk. Neptune LED ser jo veldig bra ut. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 6W / 360 lm er veldig lite lys. Ca halvparten av det jeg ville hatt. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Har du noe annet å anbefale? Skal ikke det tilsvare 60 W? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) 360 lm tilsvarer 26 watt. Jeg ville hatt tilsvarende 60 watt (810 lm). Jeg har dessverre ikke noe annet å anbefale. Endret 22. september 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Har du regnet på gevinsten du oppnår med benkearmatur med bevegelsessensor? LED og selv lysrør bruker lite energi. Et 36W lysrør gir masse deilig lys til benken og koster deg ca 50 kr pr år hvis det står på fire timer pr dag. Halve året er varmetapet mulig å motregne mot redusert fyringskostnad. Ole Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Hvorfor tror du han vil bytte pga kostnad? Lysrør har mye dårligere lys en de beste LED-lysene, fryktelig blinking og dårligere farger. At lysrør gir deilig lys må være det rareste jeg har hørt. Lyset er grusomt. Man kan kjøpe T5, men det koster mer, og armaturet har kortere levetid. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Hvorfor tror du han vil bytte pga kostnad? Lysrør har mye dårligere lys en de beste LED-lysene, fryktelig blinking og dårligere farger. At lysrør gir deilig lys må være det rareste jeg har hørt. Lyset er grusomt. Man kan kjøpe T5, men det koster mer, og armaturet har kortere levetid. Jeg så vel ikke annet formål med en bevegelsessensor? "Deilig lys" er i betydning rikelig. "Fryktelig blinking og dårligere farger" for lysrør blir vel kanskje subjektivt? (Jeg vet at en god LED har en brukbar Ra). Antok at økonomi er en faktor her. Beklager hvis det var feil. Ole Endret 22. september 2016 av Ole3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg tenkte bare at det skulle være praktisk. Jeg er litt lei av å slå av og på mitt eget (jeg slår det bare av fordi jeg ikke vil se på det, ikke pga økonomi). Jeg er enig i at kostnadsmessig er det null å hente på å bytte, spesielt hvis han allerede har lysrør. Bra at du nevner det. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Jeg ønsker det av praktiske årsaker, ja. Så ønsker jeg LED lys over benken som jeg "arbeider" på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå