Kakkeline Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Hei, vi har nettopp flyttet i nytt hus, og venter på å få lagt inn fiber.. Fiberen ligger utenfor og det er visst Canal digital som må installere denne/eier den. Så her kommer spørsmålet. Betyr dette at vi er låst til å ha fiber fra Canal digital, eller kunne jeg ha valgt feks altibox eller get visst jeg får et bedre tilbud på Internett og tv der? Er litt kjedelig om man er "låst" til en leverandør. Har ikke mottatt noe tilbud fra Canal digital enda så har ikke noe å sammenligne med helt enda. Men tenkte det var greit å bare finne ut om jeg var låst eller ikke, og jeg hadde ikke baller nok til å spørre de i Canal digital om det var ok at jeg brukte feks get? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Er det Canal Digital som eier fiberen så er dere låst til dem så sant de ikke leier ut linjen til andre leverandører. Hvis du ikke trenger høy hastighet så regner jeg med at du kan ta det på kobberlinjen og at du da har fler valg. Alle snakker om fiber som om det skulle vært noe magisk, men en kobberlinje på 50/50 er like bra som fiber på 50/50 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Du er nok låst til Canal Digital, hvis det er de som eier fiberen. Står litt om dette her: http://www.dinside.no/bolig/nei-du-kan-ikke-velge-bredband-og-tv-som-du-vil/60980640 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Du er nok låst ja, men kan være altibox\get har fiber i nærheten særlig hvis det er området som har kort avstand til andre levandører. Men få eneboliger dette gjelder for. Borettslag blir man ofte tvunget til en levrandør. Ellers er det bare slik i sverige man kan velge fiberlevrandør som man vil og senere bytte siden i sverige eier staten fiber og leier det ut til internetlevrandørene. Ofte da til høyere etableringspris og kanskje betaler man litt over skatteseddelen der. Vi håpe det samme skjer i norge senere. Endret 13. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå