Gå til innhold

9600 Pro vs GF4 4200


Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen er produsent og kompatibilitet. (gf4Ti-serien støtter bare DirectX8.1 og Radeon 9600-serien støtter DirectX9)

 

Når det gjelder ytelse så har du jo funnet en god kilde allerede. Der ser du hvor stor ytelseforskjellen på de to i et utvalg spill. Noen bedre og noen dårligere.

 

Skal du oppgradere og vurderer 9600? Hvilke spill er det du skal oppgradere for?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Forskjellen er produsent og kompatibilitet. (gf4Ti-serien støtter bare DirectX8.1 og Radeon 9600-serien støtter DirectX9)

 

Når det gjelder ytelse så har du jo funnet en god kilde allerede. Der ser du hvor stor ytelseforskjellen på de to i et utvalg spill. Noen bedre og noen dårligere.

 

Skal du oppgradere og vurderer 9600? Hvilke spill er det du skal oppgradere for?

Så du mener at gf4 4200 er bedre enn 9600pro når det kommer til dx8 og at 9600pro er bedre egnet med dx9

Lenke til kommentar
Forskjellen er produsent og kompatibilitet. (gf4Ti-serien støtter bare DirectX8.1 og Radeon 9600-serien støtter DirectX9)

 

Når det gjelder ytelse så har du jo funnet en god kilde allerede. Der ser du hvor stor ytelseforskjellen på de to i et utvalg spill. Noen bedre og noen dårligere.

 

Skal du oppgradere og vurderer 9600? Hvilke spill er det du skal oppgradere for?

Så du mener at gf4 4200 er bedre enn 9600pro når det kommer til dx8 og at 9600pro er bedre egnet med dx9

Nei, jeg mener at begge kortene yter bra, men kårer ingen vinner. Ytelsen varierer for mye fra spill til spill yil å kåre noen generell vinner. Noen spill yter mye bedre på det ene enn det andre kortet og omvendt. Det er derfor jeg spør hvilke spill du skal oppgradere for.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Trodde 9600 pro lå på Ti4600> nivå jeg :wow:

Det er umulig å si at 9600 ligger på Ti4600-nivå av den enkle grunn at det varierer veldig hvilket kort som er best i bestemte spill. Noen spill er 9600 desidert best i, andre spill er Ti4600 desidert best i.

 

Folk spiller jo heller ikke de samme spillene. Det er derfor jeg spør hvilke spill duqe77 spiller. For noen vil R9600 være det beste valget, for andre vil Ti4200/Ti4600 være best. Alt avhenger av hvilke spill man skal kjøre.

Lenke til kommentar
Radeon 9600 pro er klart mye betre enn Geforce4 TI 4200...!

9600 pro har støtte for directx 9 mens Geforce4 TI 420 bare har støtte for directx 8.1

ja men hvor mange spill har FULL støtte for dx9??? ingen som jeg kommer på.. de kommer ikke før til sommeren!! så jeg har en GF4 ti 4600 og kan spille need for speed Underground helt GLATT!!!!

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at begge kortene yter bra, men kårer ingen vinner. Ytelsen varierer for mye fra spill til spill yil å kåre noen generell vinner.

Med AA og AF er R9600Pro en ganske generell vinner.

 

De nye spilla krever DX9 og det har Radeon 9600 PRO.

For å få max detaljer/effekter ja, men DX9 hardware er ikke et krav for å få kjørt de spillene.

 

ja men hvor mange spill har FULL støtte for dx9??? ingen som jeg kommer på.. de kommer ikke før til sommeren!!

Definer FULL støtte for dx9.

Lenke til kommentar
Simen1 : Tror du tar feil jeg ass.

Kasnje noen spill hvor gf4 ti 4600 yter LITT bedre enn 9600pro men i det store og det hele er 9600 pro bedre.

 

De spillene hvor gf4 ti 4600 er bedre kjører jo 9600pro også glatt... Så hvorfor i pokker kjøpe et grafikkort som ikke støtter fremtidie spill...

Slik jeg forsto det på første posten i denne tråden var det en som vurderte å oppgradere fra Geforce Ti4200 til Radeon 9600.

 

I mange tilfeller vil det ikke være noen grunn til å oppgradere rett og slett fordi den ekstra ytelsen man får ikke er verd pengene. I enkelte spill kan man også se på dette som en nedgradering. Dette ser man lett på testene som er linket i første post og en rekke andre tester.

 

Som sagt gamske mange ganger allerede i denne tråden: Det er derfor jeg spør hvilke spill duqe77 skal spille. Så langt har jeg ikke fått noe svar.

Lenke til kommentar
Simen1 : Tror du tar feil jeg ass.

Kasnje noen spill hvor gf4 ti 4600 yter LITT bedre enn 9600pro men i det store og det hele er 9600 pro bedre.

 

De spillene hvor gf4 ti 4600 er bedre kjører jo 9600pro også glatt...

Så hvorfor i pokker kjøpe et grafikkort som ikke støtter fremtidie spill...

Get it?

 

KaySlay

Det går an og ha litt høfligare tone her i forum når man diskuterer.. ;)

Lenke til kommentar
Simen1 : Tror du tar feil jeg ass.

Kasnje noen spill hvor gf4 ti 4600 yter LITT bedre enn 9600pro men i det store og det hele er 9600 pro bedre.

 

De spillene hvor gf4 ti 4600 er bedre kjører jo 9600pro også glatt... Så hvorfor i pokker kjøpe et grafikkort som ikke støtter fremtidie spill...

Slik jeg forsto det på første posten i denne tråden var det en som vurderte å oppgradere fra Geforce Ti4200 til Radeon 9600.

 

I mange tilfeller vil det ikke være noen grunn til å oppgradere rett og slett fordi den ekstra ytelsen man får ikke er verd pengene. I enkelte spill kan man også se på dette som en nedgradering. Dette ser man lett på testene som er linket i første post og en rekke andre tester.

 

Som sagt gamske mange ganger allerede i denne tråden: Det er derfor jeg spør hvilke spill duqe77 skal spille. Så langt har jeg ikke fått noe svar.

Joa Simen1, de spille jeg kommer til å spille blir vel stort sett nye. Har desverre bestilt et 9600pro lurer på om det er et godt kjøp når jeg har et gf4 4200 fra før? Undrer på om det går å returnere kortet til Komplett data og bestille noe annet fett, siden e ble reklamert av komplett at forskjellen mellom gf4 4200 og 9600pro er enormt forskjell. Har og hørt rykter om siden til tomshardware er betalt av nvidia for å mistolke testene.

Lenke til kommentar

Tomshardware er nok ikke kjent for å være så veldig troverdig.. (ok kanskje frem til 1999/2000) men når det gjelder denne testen som er linket så viser andre sider ca det samme. Tror ikke det er så mye feil det som står akkurat der.

 

Når det gjelder oppgraderingen din, så tror jeg du vil bli skuffet over det nye kortet siden det ikke vil gi merkbar (ok, målbar, men ikke merkbar) forskjell i de fleste spill. Etter min mening ville jeg anbefalt minst et Radeon 9800 ikke-pro eller bedre for at du skulle merket forskjellen. Ellers er det nok best å vente til man får mere "pang for pengene". Jeg har selv et Geforce4 Ti4200-kort, men har i hvertfall ikke tenkt å oppgradere før jeg får skikkelig merkbart bedre ytelse i prisklassen under 1500kr, og den tiden er ennå ikke inne etter min mening.

Lenke til kommentar

FLuAA: Selve GPU'en kan ikke kjøre noe som helst Dx9, men du kan fint innstallere Dx9 i windows og fint kjøre Dx9-kompatible spill.. Men så lenge ett av leddene i kjeden (Ti4200) ikke støtter Dx9 så vil hele spillet kjøres i Dx8-modus.

 

Altså: Man kan lett bli missledet til å tro at Dx9 kjører på Dx8-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...