Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

vold mot offentlig tjenestemann

dankservant

Anbefalte innlegg

OK. kort sagt.. var ute på byen havnet i slosskamp med noen, vi slo hverandre, husker ikke helt alt. Så kom politiet... jeg hadde prøvd og sparke etter en av de. Husker ikke at jeg har gjort det. Uansett. Endte på glattcelle. Så opp dagen etter for avhør. Ikke dømt for vold tidligere. Har vært et par ganger innom der før men det er godt over 5 år siden jeg har hadt trøbbel med de, og da for andre ting som narkotika. Da jeg har stort sett vært rusfri og ikke vært i kontakt med gamle miljøer. Forsåvidt ganske alvorlig og bli anmeldt for det, men alvorlighetsgraden er vel kanskje ikke så høy. Er egentlig ufør, pga. angst og andre ting. Har ikke jobb. Tror dere at det er usannsynelig at jeg kan sone med f.eks fotlenke eller få samfunns straff istedefor? de på politistasjonen sa ubetinget. i utgangspunktet så må jeg i fengsel betyr jo det. kjenner det stikker dypt, får vel ei saftig bot i tilegg også. har jo nokk med og komme meg på butikken og evt. andre ting om dagen egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er "ufør" pga angst, men det hindrer ikke deg fra å drive med narkotika, drikke ut på byen og slåss? Og sparke etter politiet, når de skal orde opp i det?
Du var i søkelyset tidligere pga narkotika. Tipper politiet har også mer på deg, noe de har ikke tatt opp enda...

Nå gir ikke jeg deg noe juridisk råd. Men for meg ser det ut som du har ingenting å stille med, som taler i ditt favør.

Hadde det stått "jeg var i søkelyset for 5 år siden, holdt meg helt unna det. Jobber 100% nå, har gode referanser. Det var uheldig hendelse", kunne du slippe unna, vil jeg tru. Men når du gjør ingen nytte til samfunnet, tvert imot... 

Lenke til kommentar

eh.. hallo altså. jeg driver IKKE med sånnt i dag. det var liksom med den gangen. har vært clean stort sett i over 5 år sier jeg. det er da vel ikke min feil at jeg har slitt med angst i 10 år og blitt tvunget til og få uføretrygd. har vist gått full tilt. ikke artig for meg heller og våkne opp til og få høre hva jeg har gjort. men det eneste de har tiltalt meg for akkurat nå var og sparke etter en politimann.

Endret av dankservant
Lenke til kommentar

Hadde det stått "jeg var i søkelyset for 5 år siden, holdt meg helt unna det. Jobber 100% nå, har gode referanser. Det var uheldig hendelse", kunne du slippe unna, vil jeg tru. Men når du gjør ingen nytte til samfunnet, tvert imot...

Vel kanskje ikke helt riktig heller, kan være man hadde sluppet fengsel å fått en bot på 100 000 kr eller samfunnstraff istedenfor.

Samt betinget fengsel.

Politiet elsker å trakassere enkle offer som deg.

Nå bør man være mere saklig, de har ikke noe grunn å behandle folk andrerledes, egentlig ikke lov til det.

Men når man hindrer politiet å gjøre jobben sin eller skader politiet bør det slå hardt ned på med tanke på straff.

Hørt enkelte fått bot på 50 000 kr bare å slå ned en utlending. Så får du straff kun fordi du sparket politiet vil jeg si du var heldig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...