Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Koble til (benk)oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Hei! Skal koble til en benkoppvaskmaskin. Bildene viser hvordan det ser ut under kjøkkenbenken. Er det bare å kjøpe en T-kobling og koble på den blå drikkevannsledningen, og kutte av litt av plasten på de fnuttene som står opp av avløpsrøret og koble på avløpet til maskinen der? 

dkFPWkZa.jpegaTA0Z1hn.jpegZmlxZlZp.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strengt tatt, ja.

Men du bør ha en ventil så du kan skru av vannet til oppvaskmaskinen også, den bør du ha av når den ikke er i bruk.

Så bør du ha en rørlegger til å koble opp vann til oppvaskmaskinen slik at du ikke sitter med ansvaret om det skulle begynne å lekke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Strengt tatt, ja.

Men du bør ha en ventil så du kan skru av vannet til oppvaskmaskinen også, den bør du ha av når den ikke er i bruk.

Så bør du ha en rørlegger til å koble opp vann til oppvaskmaskinen slik at du ikke sitter med ansvaret om det skulle begynne å lekke.

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/SKS62E22EU/bosch-oppvaskmaskin-sks62e22eu

Denne skryter på seg såkalt AquaStop. Vil det være tilstrekkelig eller trenger jeg en manuell kran i tillegg?

Lenke til kommentar

Rørlegger. Vannskader er DYRT!

Selv tenker jeg at selv om jeg hadde klart jobben selv er rørlegger billig i forhold til avkortning av en evt. vannskade om det skulle skje noe.

En del litt eldre armaturer har utgang for oppvaskmaskin integrert. Sjekk ut det først.

De jeg har sett som har det har gjerne en slange som henger ned bak. Mtp. at det er fleksibel slange og ikke kobber-rør som går til armaturet er den ikke så gammel heller.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...