AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Hei, Ble natt til søndag utsatt for vold fra en vekter på utested. Det begynte med at jeg danset på dansegulvet der jeg ble ut av det blå dyttet av en afrikaner slik at jeg og de bak meg datt bakover. Jeg dyttet så tilbake, og fikk da et spark av afrikanerkompisen hans. Ut av det blå kommer en vekter fra siden og lyger ved å si at jeg angrep han og tok så kvelertak på meg. Jeg legger meg ned i bakken for å få puste, siden det var veldig traumatisk. Blir dratt opp av vekteren og slept ut. Jeg gikk til Politiet utenfor som ba meg gå ned til Politistasjonen. Der fikk jeg beskjed om jeg skulle se an skadene (i dag har jeg smerter i fortennene og ved kjeven), og sende klage til utestedet og legge ved kopi til Politi. Har gjort så, men utifra hva jeg fikk høre fra politiet var de ikke særlig interessert at jeg skulle anmelde dette. Men det tenker jeg, for en slik vekter har ingenting å yrket å gjøre. Hvordan går jeg fram med anmeldelsen? Går ned til politistasjonen og sier jeg skal anmelde en vekter? Takk for svar. Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Går ned til politistasjonen og sier jeg skal anmelde en vekter? Yes. Og om du ikke har noen vitner kan du likesågodt drite i det da den blir henlagt. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Går ned til politistasjonen og sier jeg skal anmelde en vekter? Yes. Og om du ikke har noen vitner kan du likesågodt drite i det da den blir henlagt. Jeg har vitner, deriblant min kjæreste som jeg var med. Må hun bli med til Politistasjonen, eller holder det å oppgi navn, adr og tlfnr.? Anonymous poster hash: fc045...547 Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Samtidig, hvis jeg legger inn anmeldelse og senere ikke blir bedre i kjeve og tenner og oppsøker lege, for å så få dokumentert betydelige skader, kan dette legges inn i saken? Hvis saken og skulle bli henlagt? Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Du bør melde fra om de skadene med en gang så det skrives ned i journalen din. Det er veldig lett å avfeie dette senere hvis du ikke har dokumentert det på hendelsestidspunktet. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Du bør melde fra om de skadene med en gang så det skrives ned i journalen din. Det er veldig lett å avfeie dette senere hvis du ikke har dokumentert det på hendelsestidspunktet. Til hvem? Politiet eller legen min? Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 begge, men fremst fastlege tannlege Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Okay takk. Kan prøve å få time i morgen hos fastlegen. Jeg fortalte dette til politibetjenten på politistasjonen, men jeg vet ikke om det ble notert ned. Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Mange vektere går laaangt over streken. Men bevisbyrden ligger på deg, så det er vanskelig å bevise noe... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Forresten, hvis jeg ikke får fastlegen min i morgen, går det fint selv om det kan bli en annen lege? I tillegg, for å få legetime i morgen, må det bli hastetime. Da spør de alltid om grunn, hva kan jeg si til det? "Trenger dokumentert skade inn i journalen"? Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Mange vektere går laaangt over streken. Men bevisbyrden ligger på deg, så det er vanskelig å bevise noe... Ja, men jeg har nå vitner og. Med tanke på at vekteren løy om at jeg angrep han, sannsynligvis bare for å ta meg, så skal jeg ikke se borti fra at han lyger om det som skjedde og. Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Vektere er beskyttet av politiet. Når en har videobevis av en vekter som som leker med andre sitt liv og saken blir henlagt så betyr det at en i møte med vektere bør gå inn for å påfør dem potensielt dødelig skade for å unngå å bli drept selv. Så din sak, den kommer til å bli stemplet som henlagt uten at politiet så mye som kikker på den. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Hei, Ble natt til søndag utsatt for vold fra en vekter på utested. Det begynte med at jeg danset på dansegulvet der jeg ble ut av det blå dyttet av en afrikaner slik at jeg og de bak meg datt bakover. Jeg dyttet så tilbake, og fikk da et spark av afrikanerkompisen hans. Ut av det blå kommer en vekter fra siden og lyger ved å si at jeg angrep han og tok så kvelertak på meg. Jeg legger meg ned i bakken for å få puste, siden det var veldig traumatisk. Blir dratt opp av vekteren og slept ut. Jeg gikk til Politiet utenfor som ba meg gå ned til Politistasjonen. Der fikk jeg beskjed om jeg skulle se an skadene (i dag har jeg smerter i fortennene og ved kjeven), og sende klage til utestedet og legge ved kopi til Politi. Har gjort så, men utifra hva jeg fikk høre fra politiet var de ikke særlig interessert at jeg skulle anmelde dette. Men det tenker jeg, for en slik vekter har ingenting å yrket å gjøre. Hvordan går jeg fram med anmeldelsen? Går ned til politistasjonen og sier jeg skal anmelde en vekter? Takk for svar. Anonymous poster hash: fc045...547 Du sier at du vil anmelde en kroppskrenkelse, og så forteller du hva som skjedde i avhør. Jeg har vitner, deriblant min kjæreste som jeg var med. Må hun bli med til Politistasjonen, eller holder det å oppgi navn, adr og tlfnr.? Anonymous poster hash: fc045...547 Anonymous poster hash: fc045...547 Politiet vil be om navn og kontaktinformasjon på eventuelle vitner, som kjæresten din. Hun trenger ikke bli med på stasjonen når du skal anmelde. Samtidig, hvis jeg legger inn anmeldelse og senere ikke blir bedre i kjeve og tenner og oppsøker lege, for å så få dokumentert betydelige skader, kan dette legges inn i saken? Hvis saken og skulle bli henlagt? Anonymous poster hash: fc045...547 Jo tidligere det er dokumentert, jo bedre. Men senskader som kan dokumenteres i ettertid kan også være en del av bevisbildet. Mange vektere går laaangt over streken. Men bevisbyrden ligger på deg, så det er vanskelig å bevise noe... Det kan nok skje, men hva har det med denne saken å gjøre? Vektere flest er studenter som tasser rundt på kjøpesenter og ikke gjør en flue fortred. Vektere er beskyttet av politiet. Når en har videobevis av en vekter som som leker med andre sitt liv og saken blir henlagt så betyr det at en i møte med vektere bør gå inn for å påfør dem potensielt dødelig skade for å unngå å bli drept selv. Så din sak, den kommer til å bli stemplet som henlagt uten at politiet så mye som kikker på den. Vektere er på ingen måte beskyttet av politiet. Innspillet ditt i denne tråden er bokstavelig talt verdiløst. 7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Takk for svar! Ble litt redd når fyren over her sa at vekterne var beskyttet. Uansett. Nå har jeg vært hos legen, og fått skrevet ned i journalen og fått en legeerklæring jeg gir til Politiet. Forklarte hva som hendte og hvor det var vondt. Legen skrev ned at der jeg har vondt faktisk passer med hva jeg ble utsatt for av vekteren, så det var bra. Er det kroppskrenkelse jeg sier at jeg skal anmelde han for, eller holder det å si "jeg vil anmelde en vekter for vold"? Tusen takk for gode svar. Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Klart politiet virker lite interessert i at du anmelder, det betyr jo mer arbeid for dem, og de svømmer ikke i ressurser. Men det er ikke ditt problem. I første omgang vil de nok også henlegge saken for å se om du bryr deg nok til å klage. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Mitt inntrykk er at voldelige vektere er de som sterke nok til å jule opp folk og samtidig dumme nok til at de ikke kom inn på politihøgskolen. 7 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Mitt inntrykk er at voldelige vektere er de som sterke nok til å jule opp folk og samtidig dumme nok til at de ikke kom inn på politihøgskolen. Det er nok ikke helt uten grunn at vektere kalles Tyttebærpoliti på folkemunne... 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Når burde jeg gå ned for å levere anmeldelsen min? Kan jeg gjøre det i morgen, eller er det for seint og burde ta det i dag? Anonymous poster hash: fc045...547 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Saken blir ikke foreldet hvis du venter til i morgen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Takk for svar! Ble litt redd når fyren over her sa at vekterne var beskyttet. Uansett. Nå har jeg vært hos legen, og fått skrevet ned i journalen og fått en legeerklæring jeg gir til Politiet. Forklarte hva som hendte og hvor det var vondt. Legen skrev ned at der jeg har vondt faktisk passer med hva jeg ble utsatt for av vekteren, så det var bra. Er det kroppskrenkelse jeg sier at jeg skal anmelde han for, eller holder det å si "jeg vil anmelde en vekter for vold"? Tusen takk for gode svar. Anonymous poster hash: fc045...547 Det er bare bambus, men dessverre en type misinformasjon folk på internett bare elsker å spre om seg. Det holder lenge at du sier at du skal anmelde for vold. I straffeloven er kroppskrenkelse utgangsbegrepet som omhandler vold uten skade (vi trenger ikke å tenke på skadebegrepet, det tar politiet og påtalemyndigheten høyde for). Du forteller enkelt og greit at du ble utsatt for vold, at du vil anmelde, og så tar politiet det videre derfra. I avhør forteller du enkelt og greit hva som skjedde, og er tydelig på hva du husker og er sikker på, og hva du er usikker på. Mitt inntrykk er at voldelige vektere er de som sterke nok til å jule opp folk og samtidig dumme nok til at de ikke kom inn på politihøgskolen. Mitt inntrykk er at veldig mange forumbrukere er slike som er veldig glade i å skrive tull, men som ikke får leserbrevene sine på trykk i VG. Det er nok ikke helt uten grunn at vektere kalles Tyttebærpoliti på folkemunne... Nei, det er ikke det. Vektere er for mange i Norge synonymt med ansatte i vekterselskapet Securitas. Securitas har en logo som består av tre røde prikker, altså tyttebærpoliti. Politidelen kommer nok ut av at mange ikke helt vet forskjellen på hva en vekter og en politimann er, og at vektere tross alt utfører en del polisiære oppgaver på private områder og halvoffentlige steder. I Sverige er uttrykket forøvrig "tre lingon" om samme logo. Når burde jeg gå ned for å levere anmeldelsen min? Kan jeg gjøre det i morgen, eller er det for seint og burde ta det i dag? Anonymous poster hash: fc045...547 De fleste politistasjoner har åpningstidene listet opp på nettsidene. Det er nok best om du går innenfor åpningstidene, siden politiet har flest på jobb på dagtid, særlig innen etterforskning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå