Patek Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Har pr i dag en pc som jeg skal oppgradere, men siden jeg ikke er så tilfredsstilt nå så tar jeg bare vare på gpu og bygger ny. Har en annen gpu jeg putter i istedenfor. PC'n består av: CPU: AMD FX-8350 PSU: CM G600, 600W plus bronze SSD: Corsair SSD Force Series 128 GB RAM: Corsair Vengance Pro 8 GB 1600 MHz DDR3 ram Hovedkort: Asus m5a99x evo R2 Kabinett: Corsair Carbide 330r midi tower GPU: EVGA sc gtx 770 2 gb Hva er mulig å få igjen for dette? Ser for meg det ble være mulig å få igjen 4k hvertfall? Blir vel en grei entry/low level PC. Takk for svar. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) https://www.komplett.no/product/744292/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-amd/pc-i-deler-rx-460-edition 4K er litt i høyeste laget tror jeg, men man vet aldri hvem man kan lure på; Finn.no - mulighetenes marked!!! Edit; Regner med at du skal sette inn noe dårligere enn 770 GPU'en. Endret 12. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Patek Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 https://www.komplett.no/product/744292/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-amd/pc-i-deler-rx-460-edition 4K er litt i høyeste laget tror jeg, men man vet aldri hvem man kan lure på; Finn.no - mulighetenes marked!!! Edit; Regner med at du skal sette inn noe dårligere enn 770 GPU'en. 770 følger med. Jeg tar ut mitt gtx 970 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Ok. Hvor gamle er de andre delene? Tenker på garanti. Hvis maskinen er ganske ny så er den nok verdt 4K. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Ble vel kjøpt for 2,5 år siden. Skal klare å finne igjen kvittering. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 4k er alt for mye for den gamle haugen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Ja, 2.5 år trekker ned prisen mye. Tenkte kanskje et halvår, da hadde den vært verdt litt mer. Tenker meg et par tusen er ok, men jeg ville donert den til et familiemedlem eller noe. Men det er sikkert noen som kjøper den for rundt 4K på Finn Lenke til kommentar
Patek Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 4k er alt for mye for den gamle haugen.Hva med er du blir en ok pris? Fint med slike konstruktive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Ja, 2.5 år trekker ned prisen mye. Tenkte kanskje et halvår, da hadde den vært verdt litt mer. Tenker meg et par tusen er ok, men jeg ville donert den til et familiemedlem eller noe. Men det er sikkert noen som kjøper den for rundt 4K på Finn Takk, da blir den nok spart til noen som kan få glede av den. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 At maskinen er 2,5 år gammel, gjør at det er 2,5 år igjen med reklamasjonsrett. Så alderen har nesten ingenting å si for brukt verdien på denne maskinen. At maskinen ikke er ny er jo forventet, man går jo ikke på finn.no for å handle nye maskiner. Problemet er at komponentene i maskinen ikke er spesielt attraktive. Og sammenliknet med prisen på maskiner med mer attraktive komponenter som er på finn.no. Så faller brukt verdien på en maskin med slike komponenter som dette rett i krapperen. Men det er en maskin som er fullt brukenes. Og absolutt til den prisen man kan få for den, svært god valuta for pengene om man har et passende bruksområde for den. "Bruksverdien" er altså noen hakk over den monetære verdien. Om man for eksempel ville spille i 4K oppløsning, så vil et brukt Fury eller Fury X skjermkort sammen med en 4K Freesync skjerm være en svært potent kombinasjon. Og CPU'en som normalt vil regnes som for svak i dag. Er mer enn sterk nok for 4K spilling med ett skjermkort. Det virker kanskje litt ulogisk, men jo høyere oppløsning, desto svakere CPU kan man klare seg med. GTX770 er nok interessant for flere på finn.no som kunne tenke seg å kjøre det sammen med sitt gamle GTX770 i SLI. Jeg regner med man kan få rundt 5-700Kr for et slikt kort i dag. Mens resten av maskinen bør man kunne klare å få rundt, kanskje rett under 3K. Da er man ikke så langt unna det du så for deg. CPU+RAM+HK+SSD får man som kit hos komplett.no for 3699,- I tillegg følger jo PSU og kabinett med ditt. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 19. august 2017 Forfatter Del Skrevet 19. august 2017 CPU: AMD FX-8350 PSU: CM G600, 600W plus bronze RAM: Corsair Vengance Pro 8 GB 1600 MHz DDR3 ram Hovedkort: Asus m5a99x evo R2 Kabinett: Corsair Carbide 330r midi tower CPU kjøler: CM Seidon 120 noe Bumper denne! Er det mulig å få igjen 1000 kr for denne skraphaugen slik den står i dag uten disker og gpu? Eller blir det litt høyt? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Burde gå veldig greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå