Gå til innhold

Peltier på Q-tec strømforsyning

Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk å ha vinduet åpent, det kommer til å lukte svidd kuplast...

Styr unna dette, har ALDRI vært borte i noe som har fått negativ omtale i slik grad.

Har også sett (luktet) med egne øyne et slikt ryke ved første tilkobling, rett fra butikk.Fatter ikke at slik kan selges!! Se prisen, sier seg selv...

" made in ku alla` lumpur "?

Lenke til kommentar

Greit, ikke for å være en skikkelig partyspoiler, men slik jeg leser ditt første innlegg i denne tråden så mener jeg at du ikke burde skaffe deg peltier.

For det første så ser du på Watt'en på strømforsyningen, som forresten er nok, men i tillegg så må du se på hvor mange Amper 12V railen leverer.

Nå klarer ikke jeg å se om denne strømforsyningen leverer de 11,3A peltieret trekker eller ikke, siden komplett ikke oppgir denne opplysningen. Kunne jo sett på hjemmesiden, men det er liten vits siden jeg fraråder deg å kjøpe Q-tec uansett. Større forskjell på de forskjellige railene skal du se lenge etter. En venn av meg mistet nesten et hk, og gud vet mer pga. at den faktiskt leverte altfor mye. Sikkert et særtilfelle, men man vet aldri.

Først, gå på Microplex.no, 3dfxcool.no eller andre sider som oppgir hvor mange A strømforsyningene leverer på de forskjellige railene, så tenk godt igjennom om du virkelig vil/har kunnskap nok til å sette dette sammen og om du vil investere i dette. Så til sist, skal denne strømforsyningen trekke resten av pc'n også eller har du denne spesielt til peltieret og andre produkter som ikke trekker allverden?

Sorry om jeg virker krass eller noe slikt, men ut i fra hva jeg leser tror jeg at jeg kan dette litt bedre enn deg, og jeg ville selv ikke ha kjøpt peltier med tanke på at jeg rett og slett ikke vet absolutt alt om dette, og det må jeg for å føle meg trygg.

Men, for å se på en annen side, hvis du kjenner noen som kan evt. hjelpe deg med dette, du selv tar sjangsen, har penger til å kjøpe nytt om noe skulle gå til de evige hardwaremarker eller noen her inne hjelper deg så må du gjerne gjøre et forsøk. Husk at du må isolere som fanden, både i socketen, rundt socketen og bak socketen. Slangene må også mest sannsynelig isoleres. I tillegg må du kortslutte strømforsyningen for å få den til og starte (ikke at dette er noe vanskelig), være helt sikker på at peltieret er i gang for er det ikke det så har du et dødt stykke silisium (stavet riktig? :roll: )

Huff, tror jeg aldri har skrevet så mye negativt før i en tråd. Noen må vel være personen med glorie og vinger som ikke tar noen sjangser her også.

Lykke til

Mvh,

Bamsefar

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...