H-Frame Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Hei, Jeg kjøpte nylig en "ny" Volvo V40 D2 R-design. Bilen er en 2013 modell som har vært brukt som demobil, den er kjørt ca 9000 km. I den forbindelse har det dukket opp 2 problemer. Problem 1: Etter at jeg hadde kjøpt bilen og latt den stå over natten så la jeg merke til at den ved kaldstart svev meget ujevnt i kanskje 30 sekunder etter start før den gikk over på normal jevn tomgang. Om jeg gir gasspådrag så virker det som problemet forsvinner umiddelbart, da går bilen også normalt på tomgang etterpå.Når bilen nylig har vært brukt (type innenfor samme dag) så synes den å starte og svive helt fint. Problem 2: Bilens AC lager en merkelig ujevn lyd som kan minne om et pistrende vannrør, eller et dekk som har punktert og står å lekker luft. Lyden er høy nok til at den høres godt inne i bilen, den synes å komme fra luftventilen på passasjersiden. Lyden forsvinner fullstendig om jeg slår av bilens aircondition ved å trykke på AC-knappen i dashbordet. Lyden minner om denne. Jeg har 2 års garanti på bilen, jeg har kanskje hatt den i 2 uker. Jeg snakket med forhandler og de sendte meg til verkstedet sitt. Når jeg bestilte time på verkstedet så sa han på telefonen at lyden i bilens AC var typisk for en bil med for lite gass. Jeg leverte inn bilen og når jeg fikk den tilbake så ble jeg fortalt at de hadde funnet ut at AC'en hadde for mye gass, og at de hadde tappet ut litt. Dette skulle også være årsaken til motorproblemene. Synes dette hørtes fryktelig merkelig ut, og ganske riktig så var ingen av problemene ordnet når jeg tok bilen i bruk igjen. Er det noen bilkyndige der ute som har noen anelse om hva disse feilene kan skyldes? På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå