Gå til innhold

Note 7 eller iPhone 7 Plus?

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen tilsier står det mellom den siste Noten vs iPhone 7 plus. De siste telefonene mine har vært note 2, 3, og iPhone 6 plus. Jeg har i bunn og grunn vært fornøyd med dem alle. Hadde bestemt meg for samsung denne gangen, men ettersom batteriskandalen forlenget leveringstiden, ser det jo ut til at apple er først ute. I tillegg har apple endelig kastet seg på vanntett-bølgen, som var mitt viktigste kriterie for ny telefon.

Note 7:

+ litt mer tilpasningsmuligheter (utseende, widgets, osv)

+ s-pen

+ utrolig bra kamera

+ litt større skjerm

+ Jeg har aldri knust en samsungtelefon, og jeg har hatt 4stk av galaxyserien

- batteritid?

- lett å få riper

- lang ventetid

iPhone 7plus:

+ enkel overgang da siste telefonen min var iphone

+ batteritid (hvis tilsvarende eller bedre enn 6 plus)

+ icloud, synkronisering av alt jeg har hatt tidligere

+ Mulighet for apple watch - er fristet til å kjøpe en slik

+ Jeg hører MYE på podcast, og foretrekker Apple sin app

- Har til gode å IKKE knuse en iPhoneskjerm

- dårligere OneNote app (bruker mye i forbindelse med studier)

- liker virkelig ikke scrollingen på iphone eller tastaturet

Ellers har jeg en salig blanding av Mac, chromecast, og android-tab. 

Noe jeg har glemt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes mange smartklokker til Android og, og den siste fra Samsung ser utrolig bra ut.

Og om du har kablet headsett må du huske at du alltid må drasse med en adapter. Du får heller ikke trådløs lading med iphone.

Samsungen har mye høyere oppløsning på skjermen, og amoled (som er priceless i mine øyne)

Men de jeg kjenner som er fornøyd med iPhone holder seg til det, så du må nesten vurdere godt selv.

Lenke til kommentar

Finnes mange smartklokker til Android og, og den siste fra Samsung ser utrolig bra ut.

Og om du har kablet headsett må du huske at du alltid må drasse med en adapter. Du får heller ikke trådløs lading med iphone.

Samsungen har mye høyere oppløsning på skjermen, og amoled (som er priceless i mine øyne)

Men de jeg kjenner som er fornøyd med iPhone holder seg til det, så du må nesten vurdere godt selv.

Har litt dårlig erfaring med å slenge seg på nye androidprodukter, da de ofte virker uferdige i et par generasjoner. Men mulig den neste klokken blir bra?:)

Ellers er jeg enig i at skjermen til Samsung stiller i en helt egen klasse, uten tvil. Det er vel bare det å ha tålmodighet til å vente til slutten av oktober..

Jeg har vel ikke vært storfornøyd med alt ved iPhone, derav det opprinnelige ønsket om å bytte. Skulle gjerne hatt det beste fra begge verdener!

Endret av FrøkenFryd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...