Gå til innhold

Koffein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter de par tre første koppene er eneste effekten sur mage og skjelving på henda.

Sats heller på en blanding av rosin, nøtter og mokkabønner (mørk sjokolade, ikke kaffebønner).

Og for all del nok vann!

Jeg var på omvisning på Nidar i går, og ble fortalt at kakaobønner (ingrediensen i mørk sjokolade) motvirket effekten til koffein, dvs, du får lettere sove hvis du spiser litt mørk sjokolade etter en kopp med kaffe.

Lenke til kommentar
Hm, grensen med koffein per liter her i Norge er 24 mg om ikke jeg tar feil. I Polen er den 80. Har hørt at du kan få hjerteflimmer av mer! :scared:

Jeg mener det er 1 gram man får hjerteflimmer, pga en jeg kjenner tok 9 stk av tablettene du får kjøpt på apoteket med 100 gr koffein og 1 gram fenazon, problemet han fikk var at han ble nervøs og fikk lite søvn :laugh:

Men hvis du er ute etter koffein-tabletter kan du bare dra til sverige der får du tabletter med bare koffein...

Lenke til kommentar

Ikke for å ta fra deg all gleden ved et LAN party, men jeg ville faktisk anbefale søvn, i og med at hjernen din ikke er særlig glad i å gå lange perioder uten hvile. Søvnmangel kan føre til hjerneskader, og i ekstreme tilfeller en tidlig død. Sliter selv med søvnproblemer (forskøvet døgnfase syndrom), og har en del erfaring/kunnskap på området, etter å ha vært hos diverse leger, psykologer og andre spesialister på området. :sleep:

Lenke til kommentar

Kjøp dette "Fitline Activize oxyplus" Tilsettes bare vann og drikkes. Lag deg en dose så løper du gjennom armerte betongvegger og letter hvis du vifter litt med ørene :thumbs:

Inneholder Koffein (Guarana ekstrakt), Druesukker, C vitamin, Niacin, Biotin, Folsyre, Pantotensyre, Vitamin B 1,2,6 og 12, og ettpar andre lange rare ingrediens ord jeg ikke klarer å tyde fra boksen pga litt slitarsje på den.

Dette produktet øker oksygen opptaket i blodet så det kjennes ut som hele kroppen bruser (Føles deilig hehe) Du vil bli rød på områder som f.eks på hendene, armene, ansiktet, nakken og halsen, det pga at de tynne blodårene der vises bedre når blodet transporterer mere oksygen og andre stoffer som setter deg i beredskap, nesten som adrenalin.

Score 6/6 :w00t: På min "Hold deg våken på LAN" liste

Lenke til kommentar

Ok, dette kommer nok til å høres ganske tamt ut:

- Drikk MASSE vann (fyll opp ei tom 1.5l Colaflaske;). Selv om du må irriterende på ofte på do så er det bare bra for kroppen. Sørg for å la vannet renne ei god stund slik at det blir skikkelig friskt.

- Få deg frisk luft ganske ofte. En slutter å merke hvor dårlig lufta egentlig er etter kort tid, så innimellom dopausene vil en bli heftig overraska over lufta når en kommer tilbake.

- Spis ordentlig mat, og unngå store mengder sukker. Litt sukker er bare bra, men mye kan gjøre deg ukonsentrert. Fyll gjerne opp med litt koffein i blandt, men ikke for mye. Kaffe og (svart) te er de beste kildene til koffein.

- Det er i alle fall best å sove litt når en kjenner at en er trøtt. Det trenger ikke å være lenge, men la kroppen få hvile seg litt.

Alt dette vil vanlig vis gjøre deg mer konsentrert når du skal spille CS el. Det høres kanskje tamt ut, men masse vann, frisk luft og hvile har sinnsykt mye å si når en skal vise skills ;)

Lenke til kommentar

er viktig å sove ja, lever selv på red bull, kofeinpiller og red kick på gatheringer, men man MÅ uansett sove, lønner seg å sove minst 5 timer pr døgn, da blir man våken, og gatheringen blir mye bedre, du vandrer ikke rundt i halvsøvne da....

har selv prøvd å ikke sove på en gathering(TG), fandt ut at jeg ikke skulle prøve det igjen, kom opp noen vasler på tavlene pga meg, og det var ikke pga koffein...

det er greit å drikke koffein, drakk selv ca 5 liter red kick på 2 dager, broren mindrakk 5 liter på 1 dag, tok ingen skade av det, man må sove, selv om man ikke er trett, så bør man få seg noen timer hvert døgn! :yes:

Lenke til kommentar
og husk å ikke bare sitte der, vær aktiv...

Ja det er så forbanna morsomt når noen idioter begynner å spille fotball eller herje med noe i nærheten av der du sitter ved PCen. Ikke nok med at det støyer og irriterer, men de som holder seg aktiv på denne måten blir jo svette og begynner å lukte, kvalmt å sitte vedsiden av noen som lukter gammel mann. Hold dere i ro, men trekk litt frisk luft innimellom kanskje.

Lenke til kommentar

Svette folk er ikke noe gøy å sitte sammen med..

Når jeg er på LAN så drikker jeg bare kaffe eller bawls(eller annen energidrikk) for å holde meg våken, og det funker fett.

En dusj og frisk luft er også kjekt å ha når man er på LAN.

Lenke til kommentar
og husk å ikke bare sitte der, vær aktiv...

Ja det er så forbanna morsomt når noen idioter begynner å spille fotball eller herje med noe i nærheten av der du sitter ved PCen. Ikke nok med at det støyer og irriterer, men de som holder seg aktiv på denne måten blir jo svette og begynner å lukte, kvalmt å sitte vedsiden av noen som lukter gammel mann. Hold dere i ro, men trekk litt frisk luft innimellom kanskje.

aktiv = ikke bare sitte der, gå rundt, mener ikke at de skal ha fotballkamp på lan, men bevege seg, og IKKE bli svett og ta frisk luft ofte, er anbefallt å være ute ca 5 min pr time på lan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...