Gå til innhold

Dagsjobb vs kveldsjobb

Disorder

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver med 23/5 regelen for å fa meg studiekompetanse og jobber nå på en fabrikk for å dekke praksisbehovet.

Jeg jobba fra 15 til alt fra 20-23 avhengig av hvor fort jeg jobba. Dett passa meg ganske bra, jeg liker å sitte oppe om natten og sove lenge.

Kveldsjobben var bare 75% stilling, så jeg ønsket meg dagskift fra 0630 til 15 for å få 100%, så det skulle gå litt fortere til studiekompetansen. Det er flere måneder siden jeg lurte på dagsjobb og jeg fikk det nå.

Men jeg angrer... jeg er utrolig b-menneske og sliter med humøret både på jobb og etter jobb. Det blir også nesten umulig å ha kjæresten til overnatting pga at jeg starter så tidlig. Jeg får heller ikke brukt kvelden siden jeg må legge meg igjen pga at jeg må stå opp tidlig...

Men jeg får 100% i motsetning til 75%, men mister litt humør og gleder jeg hadde før.

Hva bør jeg gjøre? Vet forresten ikke hva jeg skal studere, så det er ikke "stress"

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at forelesninger ofte er på morgenen slik at du etterhvert må tidlig opp uansett. I tillegg er det ganske normalt å jobbe på morgen/dagen, så sannsynligheten er stor for at du må det etter studiene. Så mitt tips er å fortsette slik at du kan legge om "livet" ditt til å jobbe på morgenen. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

1. Vet ikke hvor lenge du har gjort dette, men det er fullt mulig å bli A-menneske. Saken er at det tar lenger tid enn noen få dager å danne et nytt mønster.

2. Om du vil tilbake til et B-mønster, så er det vel ikke verre enn å spørre om det er mulig å gå tilbake til kveldsskift? 

Jeg er forresten rehabilitert B-menneske og mener ganske bestemt at livet mitt har blitt bedre etter jeg fikk en sunnere døgnrytme. Tror rett og slett det er bedre for kroppen. 0630 er kanskje litt tidlig, men du kan alltids ta deg en kort middagslur etter jobb. ;) 

Lenke til kommentar

Ja, problemet er egentlig ikke morgenstund, men ting rundt.

Det er vel ofte det som er problemet, ikke at det er umulig å dra seg opp av senga. Som han over skriver så tar det tid å komme inn i "A-rytmen". Jeg var B-menneske og det tok vel et år eller to før jeg var snudd 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...