Gå til innhold

USA sin reaksjon etter 9/11 forårsaket kaos og har skadet Frankrike - Holland

zeebra

Anbefalte innlegg

Det kommer ikke mye fornuftig eller sannhet ut av den kjeften der. En gigantisk skurk som normalt sett bare lyger og manipulerer har for en gangs skyld klar å si noe fornuftig og en sannhet:

https://www.rt.com/news/359047-hollande-chaos-us-iraq/

America’s response to the September 2001 terrorist attacks, particularly the invasion of Iraq, fostered rather than curbed global terrorism, French President Francois Hollande has said, adding that France has suffered from US foreign policy choices.

"The response that the American administration gave to these attacks... far from eradicating the threat, expanded it over a wider area. Namely to Iraq," the French leader wrote, as quoted by AFP.

"And even though France, through [ex-President] Jacques Chirac, rightly refused to join the intervention [in Iraq] which it condemned, it has nonetheless been a victim of the consequences of the chaos it caused."

Francois Holland som normalt sett er et patetisk kryp og en feiging, har for en gangs skyld turt og klart og stå opp for nasjonen Frankrike og det Franske folk og si ting som det er.

Nå er det bare på tide at han handler og gjør det som riktig er, slik at nasjonen Frankrike ikke kollapser og blir omgjort til en krigssone, som resultat av egne feil og USA sine feil. Franske folk har begynt å våkne og de fleste Franksmenn jeg snakker med anser at det bare er et tidsspørsmål før Frankrike har borgerkrig.

Til nå har Frankrike og Holland bare styrket de autoritære tendensene i landet som følge av angrepene på landet som nok aldri ville ha skjedd om ikke for USA sine kriger i midt-østen. Det er på tide at Francois Holland snakker om virkelig demokrati som de har i nabolandet Sveits og virkelige løsninger på problemene de har i Frankrike. Å slutte å følge USA og NATO inn i nye kriger og skape nye konflikter, slik som krapylet Holland gjorde når Frankrike var med på ødeleggelsen av Libya er jo en god start.

Det trengs dramatiske endringer i Frankrike, og det er ikke høyreekstreme som er løsningen, det er FOLKET som er løsningen og nye/gamle/fornuftige måter å tenke på, og riktig type tiltak til riktig tid, og riktig type fordømmelse til riktig tid.

Nå må Frankrike stå opp for seg selv og si nei til USA sin fascisme, diktatur og tyranni som henger over Frankrike som en klam og ødeleggende hånd.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører hva han sier og hva du mener, og det er helt rett at handlingene i etterkant har fått konsekvenser for hele verden. Negative konsekvenser sådan.

Men skylden for det hele skal få ligge trygt i samvittigheten til Islamistene, altså den provoserende part som tross alt stod for terroren, ikke vestlige myndigheter som måtte se seg nødt til å benytte hard medisin for å prøve å unngå at sivilbefolkningen sin skulle rammes av noe sånt igjen. Vi ble tatt på senga og at "hevnen" derfor kunne bli uvøren, hard og lite gjennomtenkt var vel en naturlig følge av dette.

Er så lei av den vestlige masochismen som ruller over medier og forumer ustanselig i våre egne apolegeters tjeneste, det er nok nå. Å støtte seg til de "forferdelige" motaksjoner som fant og som nå fortsatt finner sted blant vestlige (og østlige) koallisjonstyrker verden over for å få bekreftet sitt eget politiske poeng og forsterket vårt selvhat, begynner å bli en sleten floskel som færre og færre tror på. Noen ganger må du stikke fingern i jorda å innse at det finnes rasshøl i verden som ønsker deg alt vondt samme faen om du skulle ønske dem alt godt eller ikke.

Så om du tror snillisme vil løse flokene oppe i hodene på hjernevaskede terrorister, så tror jeg du må finne deg i å bli sett på som litt naiv i denne sammenhengen sånn etter alt vi har vært igjennom de siste 15.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Terroristene ble skapt av "våre" egne handlinger, og det verste er at vi visste at dette på forhånd- så å skylde på motparten viser at noen av oss ikke har lært det pøkk av vestlige feil, og dermed kommer vi til ¨å gjenta samme surret ...

Lenke til kommentar

Terroristene ble skapt av "våre" egne handlinger, og det verste er at vi visste at dette på forhånd- så å skylde på motparten viser at noen av oss ikke har lært det pøkk av vestlige feil, og dermed kommer vi til ¨å gjenta samme surret ...

Høna eller egget? Du vet likegodt som meg at det fantes religiøs betinget "terror" veldig lenge før Irak og Syria, eller Bush og Amerika for den del. Det er vel så enkelt at den religiøse undertrykkelsen som har resultert i ren sadisme mot alle andre mennesker enn de som tror på akkurat denne ene falske guden, startet showet veldig lenge før noen av oss kunne fordømme det. Men åkke som er altså vår skyld... Dvs du/dere skal få lov til å ta på dere skylda dere, men hold meg og oss andre normale sekulære mennesker jævlig langt unna den apolegetiske runkeringen der.

Dere må snart forstå at vi ser på dere religiøse som dere ser på demente, men allikevel klarer vi altså å styre oss og vise respekt, det er jævlig mye mer enn jeg får igjen av de hjernevaskede bare så det er klinkende klart. 

Hadde jeg og styresmaktene i vesten fått det som vi ville hadde ingen, ei heller en Islamist, mistet livet. Så ballen ligger hos dem og det kan se ut som at de er best på selvmål.

Gjør meg en tjeneste å se gårsdagens Urix (På innsiden av IS), så skjønner du nok at dette bunner i ganske mye mer enn bare Amerika hat og rasisme som de nå om dagen fronter for å prøve og lure oss til å vise forståelse for volden. At dere kjøper dette av samme gale mennesker som hadde gjort dere ett hode kortere bare for å eksistere, er sørgelig. Det ender med at dere vil komme løpende for beskyttelse av disse vestlige demokratiene dere nedsnakker ved enhver anledning (først og fremst Zeebra har gjort dette til en hobby).

Våkn opp og lukt på kaffen nå, ikke bare sitt der å dull dere inn i deres egne guder. De er like falske og umoralske alle sammen må vite.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Høna eller egget? Du vet likegodt som meg at det fantes religiøs betinget "terror" veldig lenge før Irak og Syria, eller Bush og Amerika for den del. Det er vel så enkelt at den religiøse undertrykkelsen som har resultert i ren sadisme mot alle andre mennesker enn de som tror på akkurat denne ene falske guden, startet showet veldig lenge før noen av oss kunne fordømme det. Men åkke som er altså vår skyld...

Jeg er ikke av den oppfatning at det finnes religiøs terror eller politisk terror, eller for den del noen andre former for terror basert på definisjoner. Det er mennesker som handler i alle tilfellene, så å forsøke å få dette til å handle om dine personlige problemer med eks "religion", blir jeg ikke med på! Du må gjerne forsøke en gang til ... !?

Showet  startet med at en kronidiot sa; God is with us!

Dvs du/dere skal få lov til å ta på dere skylda dere, men hold meg og oss andre normale sekulære mennesker jævlig langt unna den apolegetiske runkeringen der.

Samt å forsøke å dra diskusjonen ned på tourettes nivå kan du spare deg for!

Dere må snart forstå at vi ser på dere religiøse som dere ser på demente, men allikevel klarer vi altså å styre oss og vise respekt, det er jævlig mye mer enn jeg får igjen av de hjernevaskede bare så det er klinkende klart. 

Ikke bryr det meg hvordan du personlig ser på "fienden" din, men det er greit å få med seg at du har liten respekt for sjuke gamlinger. Har forresten jobbet innen eldreomsorgen, og faktisk blant sterkt demente og alzheimer-pasienter, og det sammen med både muslimer og kristne. Synes vi gjorde en veldig god jobb, lurer på hva du har gjort av samme type arbeid

Hadde jeg og styresmaktene i vesten fått det som vi ville hadde ingen, ei heller en Islamist, mistet livet. Så ballen ligger hos dem og det kan se ut som at de er best på selvmål.

Snakk om å ha ett oppblåst selvbilde ... så du og de vestlige lederne er altså¨nære venner og forbundsfeller .. jaja, lenge leve galskapen!!

Gjør meg en tjeneste å se gårsdagens Urix (På innsiden av IS), så skjønner du nok at dette bunner i ganske mye mer enn bare Amerika hat og rasisme som de nå om dagen fronter for å prøve og lure oss til å vise forståelse for volden.

Nei, jeg er ikke ute etter å få gjøre tjenester for deg, spar meg for surret ditt! Så forresten den dokumentaren uten din hjelp, og det var intet der som fikk meg til å endre oppfatning om hva som har foregått de siste 55 årene ...

At dere kjøper dette av samme gale mennesker som hadde gjort dere ett hode kortere bare for å eksistere, er sørgelig. 

Jeg snakker med ett menneske av gangen, og nå snakker jeg med deg, og du bør sjekke din egen evnt. galskap før du skriker ut om hvor gale de andre er. Antar at er man helt hjelpeløs kokkolikokos vil hele verden virke likedan ... Hva er forøvrig poenget med å kalle meg for "dere", har jeg fått lus eller?

Det ender med at dere vil komme løpende for beskyttelse av disse vestlige demokratiene dere nedsnakker ved enhver anledning 

Jeg ser ikke noe som trenger beskyttelse hos oss, så du tar som vanlig feil - det er vel heller de som er styrt av frykt og grådighet som later til å ha mest å miste, og de typene har jeg lite med å gjøre

Våkn opp og lukt på kaffen nå, ikke bare sitt der å dull dere inn i deres egne guder. De er like falske og umoralske alle sammen må vite.

Ja, så avslutter du med å vise at du mangler viten om hvilken filosofi eller religion man følger - ikke første gang du roter med den biten, og det sier noe om graden av ignoranse eller selektiv hukommelse

Lenke til kommentar

-

Lød det apolegetisk ifra en som hvis så dokumentaren jeg linket til, vet at som Budhist nå er sadistenes nye fiende og vi er altså i samme båt hvorav de har hatet sånne som meg helt ifra løgnen ble påtenkt. Vi er dødsdømt der i gården, men hva spiller vel fienden for rolle når man har venner som dere? Dette må de få lov til å syntes Budihsten og setter dermed nye standarder for selvdestruktivitet.

Når religionen stiger til hjernen, siger tydligvis vettet ned i røven....

Og jeg trenger vel ikke å nevne at dett ikke gjelder muslimer, men derimot problemet som er radikale Islamister verden over.

Siden det er lov å være religiøs, men da må jaggu være lov å poengtere idiotskapen også når de ikke fornekter seg og går over alle anstendighetens grenser, så dette har både ekstremistene og dere bare godt av å høre i ny og ned. Forskjellen på meg og deg er vel mest bare at jeg ikke kommer til å la dem ta meg og mine bakifra uten ett ord med i laget. Du gir disse slakterne alt for mye slækk og det går utover alle de uskyldige de faktisk råder over, det er nesten litt ekkelt lite altruistisk å sitte her trygt forvart i Norge og framsnakke religiøse terrorister som noe nær sagt edelt og prinsippfast. De tror jo bare på guden sin stakkars, og gjør bare hva han krever av dem.

Du kan narre deg selv og resten av de lettlurte med det, men noen må nok ta voksenrollen å passe litt på her også, akkurat det har vel aldri vært tydeligere. Stig ut i den virkelige verden ett øyeblikk så vil du også se dette før du rekker å si sad buddha.

PS. Avsporing ifra tråden, poenget er at represaliene som har funnet sted ikke kan kritiseres på samme måte som den opprinnelige ugjerning som utløste den litt uvørne hevnen.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

-

Lød det apolegetisk ifra en som hvis så dokumentaren jeg linket til, vet at som Budhist nå er sadistenes nye fiende og vi er altså i samme båt hvorav de har hatet sånne som meg helt ifra løgnen ble påtenkt. Vi er dødsdømt der i gården, men hva spiller vel fienden for rolle når man har venner som dere? Dette må de få lov til å syntes Budihsten og setter dermed nye standarder for selvdestruktivitet.

Nå oppfatter jeg deg bare som en vanlig svovel predikant, og undres på hvorfor du blir lik de du angriper .. kan det være at du angriper dine egne psykologiske rakkelverk og at de bare eksisterer i din lille gjennom-torturerte verden ...?

Har du fått ett illebefinnende, trodde jeg hadde fått frem at "tourette" oppførsel ikke er ønskelig

Og jeg trenger vel ikke å nevne at dett ikke gjelder muslimer, men derimot problemet som er radikale Islamister verden over.

Og hvor mange radikale muslimer har du møtt og lært å kjenne?

Siden det er lov å være religiøs, men da må jaggu være lov å poengtere idiotskapen også når de ikke fornekter seg og går over alle anstendighetens grenser, så dette har både ekstremistene og dere bare godt av å høre i ny og ned. 

Og igjen lurer jeg på hvilken relevans dette er for meg siden du later til å tro at jeg er en gruppe av ett eller annet slag ...?

Forskjellen på meg og deg er vel mest bare at jeg ikke kommer til å la dem ta meg og mine bakifra uten ett ord med i laget.

Og hvem er interessert i dine sex-lyster eller mangel på sådan lyst? 

Du gir disse slakterne alt for mye slækk og det går utover alle de uskyldige de faktisk råder over, det er nesten litt ekkelt lite altruistisk å sitte her trygt forvart i Norge og framsnakke religiøse terrorister som noe nær sagt edelt og prinsippfast. 

Når jeg treffer slakteren skal jeg ta meg av han eller henne der og da, frem til nå har jeg bare snakket med deg og hørt om dine ville fantasier og dislikes.

Tja, en ting er nå ¨å bable om sånt du ikke vet noe om (altruisme), og å sitte på ett eller annet forum og spy ut hat og sinne til ingen god nytte for noen

Du kan narre deg selv og resten av de lettlurte med det, men noen må nok ta voksenrollen å passe litt på her også, akkurat det har vel aldri vært tydeligere. Stig ut i den virkelige verden ett øyeblikk så vil du også se dette før du rekker å si sad buddha.

Det er da en ekstremt staselig langbeint hest du preker ned fra, men trodde det var ulovlig å ride på hest i fylla .... lurer på om du må bruke luftballong eller jetfly for å komme deg opp på den ... ?

Lenke til kommentar

-

Nå oppfatter jeg deg bare som en vanlig svovel predikant, og undres på hvorfor du blir lik de du angriper .. kan det være at du angriper dine egne psykologiske rakkelverk og at de bare eksisterer i din lille gjennom-torturerte verden ...?

Nå er det ikke jeg som trengt en fiktiv trøstebamse for å holde hodet over vannet her....

Har du fått ett illebefinnende, trodde jeg hadde fått frem at "tourette" oppførsel ikke er ønskelig

Hadde du hatt humor så hadde du sett hvorfor jeg nå skal få denne inn i signaturen min her i en feiende fart, så god var den faktisk ;)

Og hvor mange radikale muslimer har du møtt og lært å kjenne?

Spurte du akkurat hvorfor jeg ikke har flere radikale ekstremister som venner? hehehe, om jeg så hadde fått hjerneinfarkt og ønsket det, så tror jeg neppe jeg hadde blitt mottatt med vafler ei heller fallafler for å si det sånn. Igjen, om du rydder boert noe av naiviteten så vil du innse at disse du her prater om ønsker oss begge døde. Ja det er vanskelig å forstå, men som med verden generelt så hjelper det ikke å lukke øra og håpe på Buddha skal ordne opp med slemmeingene....

Siden det er lov å være religiøs, men da må jaggu være lov å poengtere idiotskapen også når de ikke fornekter seg og går over alle anstendighetens grenser, så dette har både ekstremistene og dere bare godt av å høre i ny og ned. 

Og igjen lurer jeg på hvilken relevans dette er for meg siden du later til å tro at jeg er en gruppe av ett eller annet slag ...?

Hadde ett håp om at du forstod at dette ikke gjaldt deg personlig ettersom for alt jeg vet kan du være Gandhi sjøl. Det handler ikke alltid om deg og ditt, men derimot alle disse uskyldige som for lide for dere religiøses grenseløse naivitet som vi ser får skinne fritt her igjen.

Forskjellen på meg og deg er vel mest bare at jeg ikke kommer til å la dem ta meg og mine bakifra uten ett ord med i laget.

Og hvem er interessert i dine sex-lyster eller mangel på sådan lyst? 

Glemte at jeg pratet med (homofobe?) religiøse her. Beklager så meget for all vulgaritet som har forpestet ditt sarte sinn.

Du gir disse slakterne alt for mye slækk og det går utover alle de uskyldige de faktisk råder over, det er nesten litt ekkelt lite altruistisk å sitte her trygt forvart i Norge og framsnakke religiøse terrorister som noe nær sagt edelt og prinsippfast. 

Når jeg treffer slakteren skal jeg ta meg av han eller henne der og da, frem til nå har jeg bare snakket med deg og hørt om dine ville fantasier og dislikes.

Tja, en ting er nå ¨å bable om sånt du ikke vet noe om (altruisme), og å sitte på ett eller annet forum og spy ut hat og sinne til ingen god nytte for noen

Du tar det som det kommer ja, Buddha sier alt ordner seg for snille munker? En ting kan jeg fortelle deg, aldri har jeg møtt noen religiøs med samme nivå av empati og sympati som jeg selv har overfor andre folk (og dyr), deres empati begrenser seg gjerne til deres egne sekter. Forskjellen er at det blir bråstopp på min velsignelse og lar meg altså ikke blinde av naivitet når ekstremismen gror opp av høla sine og viser forakt for alt liv, inkluder mitt eget. Dette skal man ikke svelge ned så lett, dette er da ikke mennesker og holdninger vi ønsker å ha med oss videre på ferden vår?

Det er da en ekstremt staselig langbeint hest du preker ned fra, men trodde det var ulovlig å ride på hest i fylla .... lurer på om du må bruke luftballong eller jetfly for å komme deg opp på den ... ?

Beina på hesten gror vel i takt med nesa di.

Og det er det her alt bunner i, løgn eller sannhet. Du har valgt løgnen noe som er lov, men vis litt mer respekt for alle oss som faktisk må leve her i den virkelige verden og må rydde opp i alle deres uvirkelige problemer og virkelighets flyktighet. Det er ikke bare greit for oss heller alltid og når sant skal sies burde jeg og samtlige andre ateister hatt både medalje og diplom på vegg for den nær sagt grenseløse akksepten vi gir dere, på tross at vi vet hva det fører til og at det stikker kjepper i hjula for vår egen utvikling. Ett skritt fram, to tilbake, det er visst slik dere ønsker det og også får det, enn så lenge..

Lenke til kommentar

- tullebilde -

Når man får ett slikt svar vet man at man har truffet bra, det var mange gode poeng der som du da sikkert fikk med deg. Men for alle del, løp heller til legen enn presten og buddha, akkurat det holder jeg med deg i ;)

La oss med det begrave stridsøksen, fortsatt mesterlig meditering videre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...