Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skraper bremser og rister i rattet

hvaler34

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 3 år gammel Volvo. Byttet bremseklosser foran for ett par mnd siden og akkurat hatt den på verksted for service og EU-kontroll. De har kun sjekket bremsene men ikke gjort noe med bremsene nå på EU-godkjenningen. Den er EU-godkjent.

Men nå har det begynt å skrape i bremsene. Tror det er på den ene siden foran, eller begge sidene foran. Det skraper når jeg bremser. Ligger de på da?

Og det rister i rattet når jeg bremser.

Skjønner ikke hvordan det kan skje når alt er fixet og den er EU-godkjent. Det står foresten for stor slitasje på kingbolt og/eller fôringer eller i opphengskuler/ledd høyre står det i EU-godkjenninga. Så de byttet noe der.

Noen som vet hva som kan være feil? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som du har slitte klosser, siden du skriver det skraper, da kan det være metall mot metall. Jekk opp bilen, sett den i fri, og prøv å snurr på hjulet, er lyden der da, ville jeg sjekket om det kan være så enkelt som en stein som ligger mellom calipteren og skiven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Tja, risting i rattet kan også komme av skeive bremseskiver. I så tilfelle er det ikke super kritisk, annet enn litt ubehagelig (kommer vel an på hvor mye risting det er snakk om). Skjevhet i skivene kan komme av noe så enkelt som rask nedkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...