hvaler34 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Hei. Har en 3 år gammel Volvo. Byttet bremseklosser foran for ett par mnd siden og akkurat hatt den på verksted for service og EU-kontroll. De har kun sjekket bremsene men ikke gjort noe med bremsene nå på EU-godkjenningen. Den er EU-godkjent. Men nå har det begynt å skrape i bremsene. Tror det er på den ene siden foran, eller begge sidene foran. Det skraper når jeg bremser. Ligger de på da? Og det rister i rattet når jeg bremser. Skjønner ikke hvordan det kan skje når alt er fixet og den er EU-godkjent. Det står foresten for stor slitasje på kingbolt og/eller fôringer eller i opphengskuler/ledd høyre står det i EU-godkjenninga. Så de byttet noe der. Noen som vet hva som kan være feil? ? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Jeg ville ha sjekket om bremseskiven er slitt og om den ruller fritt uten å ta i klossene eller noe annet. På min bil tåles det bare 1mm slitasje på hver side før skiven skal skiftes. Lenke til kommentar
RoyInge Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Høres mest ut som du har slitte klosser, siden du skriver det skraper, da kan det være metall mot metall. Jekk opp bilen, sett den i fri, og prøv å snurr på hjulet, er lyden der da, ville jeg sjekket om det kan være så enkelt som en stein som ligger mellom calipteren og skiven. Lenke til kommentar
hvaler34 Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Det er ikke metall mot metall, det er mye igjen på klossene. Og skivene har de akkurat sjekka og sa at de ikke trengte skiftes. Så skjønner ikke hva det kan være. Men skal til verkstedet imorgen, så skal de se på den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Tja, risting i rattet kan også komme av skeive bremseskiver. I så tilfelle er det ikke super kritisk, annet enn litt ubehagelig (kommer vel an på hvor mye risting det er snakk om). Skjevhet i skivene kan komme av noe så enkelt som rask nedkjøling. Lenke til kommentar
hvaler34 Skrevet 14. september 2016 Forfatter Del Skrevet 14. september 2016 Det var kast i den ene bremseskiven, så de byttet den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå