St Thicket Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg har funnet en bil som jeg skal prøvekjøre i løpet av uken. Lurer på om det er et greit kjøp. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73779985 Det som jeg undrer over: Den har hatt 6 eiere på 12 år. Det vil si at den har skiftet eier gjennomsnittlig hvert andre år. Er dette et dårlig tegn? Den har automatgir, og har gått ca 150 000. Er dette noe jeg burde bekymre meg for? Hvordan er kvaliteten på Volvos automatgir? Er den fornuftig priset? Hva bør jeg se etter når jeg nå skal prøvekjøre denne? Setter stor pris på all tilbakemelding. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Umiddelbart synes jeg prisen virker alt for høy. Bilen er jo 12 år gammel. Og 6 eiere er et faretegn. Om automaten har fått skikkelig service (oljeflush ca hver 60.000) så kan den være fin fremdeles, men det merker du når du prøver den. Den skal gire mykt og fint uansett hva du gjør med den, både opp og ned i gir. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Jeg har kikket litt på kjøretøyinformasjonen hos vegvesen.no, og ser at nåværende eier har hatt bilen siden november i fjor. Bilen skulle vært EU-godkjent november 2014, men ble ikke dette før januar året etter. Den skal nå inn i i november i år. Burde jeg kreve at dette gjøres før jeg evt kjøper? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Hvis det står og faller på dette til slutt, går det da an å inngå en avtale om at den skal på EU-kontroll før du kjøper, og at... - Du kjøper bilen OG betaler for EU-kontrollen dersom den går gjennom - Du står over kjøpet og betaler ikke EU-kontrollen dersom det er mangler for X tusen kroner ? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Med disse opplysningene ville jeg ikke kjøpt den, men det er bare magefølelsen min. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Med disse opplysningene ville jeg ikke kjøpt den, men det er bare magefølelsen min. Ja, magefølelesen min sier det samme. men jeg MÅ se og prøve den før jeg bestemmer meg. Jeg har sendt en del spørsmål som jeg venter svar på, så får vi se om han svarer. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Fine biler. Romslig og god å kjøre. Jeg solgte min v50 2l diesel 2005-modell i forrige uke med 135.000 på klokka for 79.000,- i utmerket stand. I tillegg til det som er nevnt, ville jeg vært obs på foringer og endeledd, registerreimsbytte og at du ikke har noen muligheter (vel, nesten ingen) for oppgradering og forbedring av stereo/lyd. Fjernlys er elendig. Dersom selger kan fremvise en komplett service-historikk er jo det positivt. Det samme kunne jeg på min bil, men likevel trengte den registerreimsbytte, nye foringer på hele bilen, endeledd, bærearmer, nytt batteri, bremseklosser, bremseveske ol. som ikke ble tatt hånd om på service, fordi det bare ble påpekt at det "bør utbedres innen et år." Endret 14. september 2016 av steinrawr Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Fine biler. Romslig og god å kjøre. Jeg solgte min v50 2l diesel 2005-modell i forrige uke med 135.000 på klokka for 79.000,- i utmerket stand. I tillegg til det som er nevnt, ville jeg vært obs på foringer og endeledd, registerreimsbytte og at du ikke har noen muligheter (vel, nesten ingen) for oppgradering og forbedring av stereo/lyd. Fjernlys er elendig. Dersom selger kan fremvise en komplett service-historikk er jo det positivt. Det samme kunne jeg på min bil, men likevel trengte den registerreimsbytte, nye foringer på hele bilen, endeledd, bærearmer, nytt batteri, bremseklosser, bremseveske ol. som ikke ble tatt hånd om på service, fordi det bare ble påpekt at det "bør utbedres innen et år." Takk for tips. Jeg prøvekjørte bilen på Tirsdag, og må si jeg syntes den kjørte veldig fint. Det virket som om den var i god stand, bortsett fra at jeg synes den dro noe mot venstre. Dette betyr vel at endeleddene er slitte eller at noe annet i hjulopphenget ikke er helt som det skal? Ellers var den noe slitt i lakken (som forventet på en 12 år gammel bil), og skittent interiør (noe som er forventet med lyst interiør). Jeg likte at den hadde motorvarmer og slepekrok. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå