mikk Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg har ett inntakskap i kjeller der fiberen kommer inn og har lagt opp trekkrør til alle rom der det skal være TV. På skissen er konverteren og hovedfordelingen i skapet i kjeller og veggpunktene spredt over etasjene. Siden det er 3 etasjer er det ganske dårlig wifi dekning på loftet når routerene står i kjelleren. Vil det fungere å sette routeren i ett av veggpunktene i 1. etasje og bruke en switch i inntakskapet? Eller må routeren stå som første enhet etter konverteren/modemet? Hvis routeren må stå først må jeg kjøpe en range extender og montere i ett av veggpunktene i 1. eller 2. etasje. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Ruteren må stå som første enhet. Du har derfor 2 muligheter: 1. Patche en kabel direkte til ett ytterpunkt fra fiberconverteren og koble den inn i ruteren for så å kjøre en kabel tilbake til switchen. Du må da ha 2 kabler som går til ytterpunktet. 2. Kjøpe en eller flere Access Points (AP) som du kobler i ytterpunktene for å utvide rekkevidden på trådløsnettet. Lenke til kommentar
mikk Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Takk skal du ha. Det var det jeg trodde, men ville få det bekreftet før jeg kjøpte nytt utstyr. Lenke til kommentar
mikk Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Da har jeg ett nytt spørsmål. noen som har en god anbefaling på AP? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Det er mange som anbefaler Ubiquiti sine APer. Kan kjøpes fra DustinHome. De har jo noen å velge mellom. Selv har jeg 4 stk Ubiquiti Unifi AP-AC Pro og er fornøyd med det. Det kommer jo litt ann på bygningsmassen hvor mange APer man trenger. Og det er viktig å tenke plassering for optimalt resultat. Husk at piper, flislagt bad, murvegger etc. er veldig dårlig sort for 5 GHz-frekvensen. Tenk hele tiden hva som er mellom deg og APen. Er det en pipe i mellom? Plasser APen slik at du unngår det, osv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Ubiquti kan anbefales, en helt annen verden enn det som selges på elkjøp o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå