AndersT2 Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Jeg får en feilmelding om at det er noe galt med Directx 9 på min spill maskin hver gang den startes. Sier bare at jeg bør laste ned på nytt fra Microsoft. Når jeg gjør dette så får jeg melding fra installasjonsprogrammet at jeg må ha Windows 98 ect. Har Windows 10. Finnes ikke noe sted hvor jeg kan avinstallere det heller, slik at feilmeldingen blir borte. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 13. september 2016 Rapporter Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Kjør regedit og finn frem: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DirectX Du ser "version 4.09.00.0904", dobbel klikk og endre til 4.08.00.0904 Last ned DirectX Installer og installer det. Endret 13. september 2016 av funkweb Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2016 testet det nå, men får at jeg har nyere innstallert når jeg kjører programmet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. september 2016 Rapporter Del Skrevet 17. september 2016 Du må trolig gjøre en grundig opprydning : 1 : Fjern skjermkortdriverne. 2 : Fjern DirectX 3 : Rens med DDU Restart ( følg DDU sine instrukser) og legg inn siste drivere til skjermkortet pluss directX (kan gjøres via et nytt spill ). Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 17. september 2016 Rapporter Del Skrevet 17. september 2016 testet det nå, men får at jeg har nyere innstallert når jeg kjører programmet. Målet er at programmet skal re-installere directX. Men som Malvado sier, du må også oppdatere skjermdrivere din. Har du nvidia kort så kjør "nvidia geforce experience" programmet og last ned "Geforce Windows 10 driver". Om du ikke har nvidia geforce experience kan du laste det direkte her: Geforce Windows 10 Driver Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2016 Har den, og har lagt inn både Experiance og driveren på nytt for å prøve å få det til å funke også Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. september 2016 Rapporter Del Skrevet 18. september 2016 Jeg vet ikke om du vil se en "tab" som heter "Troubleshoot". Det vises ihvertfall ikke her hos meg, men kanskje det vises hos deg ettersom du har problemer. (i allefall gjorde det på win7) Klikk start, skriv: display... du vil se 2 stk. Display og Display settings. Velg Display settings. Deretter klikk Advanced Display Settings, scroll litt ned.. velg Display Adapter Properties. Da skal du se "tab" som heter Adapter, Monitor osv... og forhåpentlig tab: Troubleshoot". I værste fall "performance". Velg det og deretter "Change settings", nå vil du se en slider ...> Hardware acceleration, slide den helt til høyre (full) Klikk ok , blir du bedt om å restarte maskinen, så gjør det. Dette er kun en forsøk på å løse problemet ditt, krysser finger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå