Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er 4 barn unormalt mange ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jo, snitt antall barn er pr kvinne i fruktbar alder er jo 1,67, dere nærmer dere en dobling av snittet.

Om man regner snitt som normalt da, i så fall er det veldig få som er normale da man ligger over eller under normalen.

At det er usedvanlig mange vil jeg nå ikke påstå, så jeg vil ikke si det er unormalt sånn sett, for hva er egentlig innenfor normalen?

Men nok "tull", hvorfor skal slekten avgjøre hvor mange barn dere skal ha? Kjør på om dere vil, få 10 om dere føler for.

Det er tross alt deres familie og deres valg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man har økonomien i orden, samt tid og energi til en til, hva er da problemet? Man skulle tro at folk flest ville vært glad for flere barnebarn?

Da min søster fikk sitt tredje barn, så var våre foreldre og mannen hennes foreldre like begeistret som de var for den første :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har økonomien i orden, massevis av energi og god plass til barna. Vi har i teorien kun 2 barn sammen nå da eldste ungen er mannen min sin. Denne flytter ut om noen år og det gruer vi oss litt til. Vi liker å ha alle barna hjemme og spesielt samholdet i familien

Hva er normalt i samfunnet idag ? Det finnes ikke, i  Norge er det som i mange andre vestlige land ingenting som er "normalt" der alle normer og regler er smuldret bort.

Har dere trygg økonomi, plass og vilje til å oppdra flere barn er det bare å sette igang, ville ikke nølt en gang. Elsker barna mine, og kunne godt tenkt meg flere :) Men er nok litt for gammel nå. Barn er en velsignelse, men også masse arbeid, der begge to må

legge ned mange år med slit og forsakelse. Men liker man dette og lever og ånder for akkurat dette, er det bare å ta avgjørelsen. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vi vurderer nummer 4, men har i prosessen blitt møtt med kritikk. Svigerfamilien mener at 4 virker mye.

:lol: :lol: :lol:  Kritisere andres helt normale valg.

4 er mye og 4 er lite. Har man ikke kapasitet til 4 så er det for mye og ikke bra. Har man kapasitet til 4 (eller mer) så er det greit og veldig bra.

Vil dere ha 10 barn, det gir dere glede og er et bevisst valg så er det bare til å avfeie kritikken med noe annet som er like tullete som å si at "det virker mye". Si noe ala "vi har jo så mange leker som ikke er i bruk".

Edit; Har dere vurdert adopsjon? Er bra å hjelpe et barn som ikke har et hjem eller foreldre som ikke kan ta vare på ham/ henne + at dere ikke hjelper til med overpopulasjonen som er et problem.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...