kent12345 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har kjøpt et Fuji S5000, og det har ekstra filtergjenger. Kameraet tar temmelig fine makrobilder, men jeg kunne tenke meg å skaffe ei ekstra linse for dette. Hvike er å anbefale, kan jeg bare kjøpe et av fabrikatet Canon og andre? Kent. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Du kan definitivt ikke bare kjøpe et vanlig macroobjektiv av tilfeldig fabrikat, for å si det sånn. Dersom det er slik som på mitt S602-kamera så kan du kjøpe en vidvinkel- og en tele-linse fra Fuji som passer. Delenummer på disse skal stå i manualen din. Vet ikke om du får en egen macrolinse i tillegg, men det skal også stå i manualen i så fall. Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Du kan definitivt ikke bare kjøpe et vanlig macroobjektiv av tilfeldig fabrikat, for å si det sånn. Dersom det er slik som på mitt S602-kamera så kan du kjøpe en vidvinkel- og en tele-linse fra Fuji som passer. Delenummer på disse skal stå i manualen din. Vet ikke om du får en egen macrolinse i tillegg, men det skal også stå i manualen i så fall. Ok..vet du hva dette pleier å koste ca? Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Om du har filtergjenger i front er det klart at du kan bruke macrolinser. Du får kjøpt både billige filter med en styrker fra +1 - +10 diopter. Disse kan brukes utenpå hverandre for mer styrke, men kvaliteten synker en del. Om man vil ha skikkelig gode bilder kjøper man ei nærlinse fra Canon eller andre. Bruker selv en Canon 250D som gir +4 diopter og skikkelig klare fine bilder. Man kan skru closeup-filter i front av det også om man vil. Vidvinkel og telekonvertere er nok også å få kjøpt til kameraet ditt, men det vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Er det slik at det kan brukes linser fra Canon på mitt kamera? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er det slik at det kan brukes linser fra Canon på mitt kamera? Med de rette overgangene kan du antakelig bruke de fleste linser. Undersøk hva slags overganger som finnes til filtergjengene du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå