empetre Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Hei! Min samboer og hennes bror har nylig mistet en slektning som de har stått oppført som arvinger til. Litt komplisert, men skal prøve å forenkle, og kaller personene ved tilfedlige navn. JOHNNY gikk bort for litt over en uke siden, ved å drikke flytende plumbo (mudin). Han var 81 år gammel, og har blitt dement. JOHNNY har ingen barn, men han har en søster, BORGNY (min samboer sin farmor), og er onkel til BERIT og BENT . BENT er min samboer og hennes bror sin far, men døde før min samboer ble født. Iogmed at JOHNNY ikke har noen barn, førte han i 2005 et testamente hvor 50% skulle gå til BERIT, og 50% til BENT. BENT lever som sagt ikke lengre, og arvingene her blir da min samboer og hennes bror. EDIT: Fra testamentet skrevet i 2005 stod ikke BERIT inne, pga av store skyldige summer til staten. De hadde da endret det til hennes datter, slik at om det skulle skje noe, så kunne datteren få penger, som moren kunne bruke, og at ikke staten tok alt. I dag har vi fått beskjed om at testamentet ble endret i juni. BENT er skrevet ut av testamentet, og inn er BORGNY skrevet. JOHNNY har de siste 6-12mnd vært i svært dårlig form, og har blitt kjørt rundt av BERIT til butikken for å kjøpe mat osv, da han ikke kommer seg rundt selv. Det viser seg også slik at BERIT er personen som har kjørt han på tingretten ved endring av testament, og vi er veldig sikre på at hun har fått han til å endre dette. BERIT og JOHNNY har vært uvenner og hatt et dårlig forhold hele livet, men når han ble syk for 9-12 mnd siden, så har hun vært mye med han. Dette vil da si at BERIT nå arver 50% av JOHNNY sin arv, og BORGNY 50%. Når BORGNY en dag går bort, så vil BERIT da få 50% her også, tilsammen 75% av JOHNNY sin arv. Ingen i familien deres liker BERIT. Hennes egne barn kaller henne for en "egoisitisk drittkjerring" og kaller henne for BERIT, ikke mor/mamma. Hun bor fortsatt på loftet i huset til sin mor på 80 år, sammen med sin dopavhengige sønn. Er det noen som har noen idé om det er noe vi har krav på nå, eller er arven fra min samboers far tapt? Hun er ekstremt lei seg for at hennes far viskes ut på denne måten, mer enn de kronene (et gammelt hus i dårlig stand, kanskje verdt 1-1,5 Mill) hun eventuelt hadde fått. JOHNNY har til info ikke hatt noen verge, og de har aldri vært på sykehus eller hva som skal til for å få han erklært utilregnelig. Takk på forhånd Endret 11. september 2016 av empetre Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hvem serverte Plumbo? 1 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Det er det vi også har lurt på! Politi har konkludert med selvmord. Men hvem er dumme nok til å ta selvmord med plumbo, spesielt når man har tilgang til masse piller i skuffen pga demens og sykdom? Alt av tarmer, magesekk, spiserør og munn var etset bort. Det må være en av de mest grusomme måtene å dø på :-( Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hvem serverte Plumbo? En Møkkamann... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Dersom testamentet ble endret kort tid før døden inntraff og personen var psykisk syk må man eventuelt gå til skiftetvist om testamentets gyldighet. Dette er utfordrende, og man bør reagere forholdsvis raskt hvis dette er aktuelt for å sikre vitnebevis fra leger, behandlere, mv. Utfordringen i en slik sak, slik jeg ser det, vil være å avklare hvorfor BENT ble strøket. Hvis BERIT sto bak at BENT ble strøket, hvorfor ble BORGNY tilgodesett - hvorfor ikke tilgodese seg selv med 100 % av arven? Dette er advokatmat. 4 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Ja, vi får nesten prøve på det. En annen ting, er at politi fant fingeravtrykk til BERIT på plumboflasken. De har likevel konkludert med selvmord. Hun er et veldig fælt menneske, og det hadde ikke forundret meg om hun hadde fått den gamle demente mannen til å drikke det. At BERIT ikke har tilgodesett seg selv 100%, er nok kanskje for å sikre seg videre arv fra BORGNY også. Om hun hadde tilgodesett 100% av JOHNNY sin arv, vet hun antakeligvis at vi hadde klart å få BORGNY til å sette inn min samboer 100% på sin arv, noe som gjør at hun hadde tapt. Takker for svar. Markerer tråd som løst og tar videre med advokat med tipsene til Krikkert. Endret 12. september 2016 av empetre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå