Supreme Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Vel, jeg har en ftp server. den har fungert til alle årstider, men plutselig slo den seg vrang å ville ikke fungere mer, har tatt av firewall, har telenor adsl og kobler meg opp med en hub.. bruker no-ip saken noen kloke hoder der ute som kan hjelpe en person som til intil nylig ante fred å ingen fare Endret 26. november 2003 av Supreme Lenke til kommentar
Tim Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Tror du må utdype deg litt mere.. Hva er det som har slått seg vrang?! Kommer den ikke på nett engang? Får ikke klienter koblet seg til? Er den treg? HVa skjer? Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 jeg får koblet meg opp, slik at jeg kommer meg inn på min egen ftp, og det står at ftpen er oppe... problemet er det at personer utenfor nettverket ikke kan koble seg opp Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 kan det være at jeg må sette den på en spesiell port? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Rart hvis du PLUTSELIG må sette port.. Prøv med port 21, husker jeg riktig er vel det porten for FTP? Husk at klientene da må sette port 21! Hva får de som prøver å connecte tild en opp? Noen feilmelding? Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 nei de får ikke opp noe, som om den ikke skulle være oppe... har alltid hatt port 21 Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Hvilken isp/modem har du? Sjekk om : 1.du har fått ny intern ipadresse som ftptrafikk ikke er nat`et og forwardet til 2.den no-ip saken din er refreshet i tilfelle du har fått ny ip Endret 26. november 2003 av Movadelic Lenke til kommentar
Jome Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Samme skjedde med meg en gang.. Det var noe greier med NAT-forwarding til port 21, som Movadelic nevnte.. ^^^ I routern fixet jeg det slik: 1. Sørge for at port 21 er tilgjengelig/åpen for min lokale IP, 10.0.0.6 (Har du flere maskiner, kan FTP bare kjøres på 1, ser det ut til) Fant dette i NAT-menyen... 2. Åpne porter <1024, slik at 21 blir tilgjengelig, i FILTER SETS. Jeg har NextGenTel, så det er sikkert ikke det samme for deg, men det er ihvertfall prinsippet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Åpner du alle porter <1024 ,hva er vitsen firewall da. Husk msblast kom inn på 135 /443. Best er å forwarde 21 til din lokale ip.(i virtual server) Lenke til kommentar
Jome Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Åpner du alle porter <1024 ,hva er vitsen firewall da.Husk msblast kom inn på 135 /443. Best er å forwarde 21 til din lokale ip.(i virtual server) Du åpner vel kanskje ikke all porter <1024, men du tilrettelegger for det i åpning av NAT, som må til for at port 21 skal virke, eller noe i den dur.. Skjønte det ikke helt selv, men jeg tror ikke at alle porter <1024 ble åpnet.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Husk at din ip adresse sett fra en buker på internett er den som eies av NAT firewallen/modemet Hadde du hatt PC'en rett i modemet alt ok . Men du har en bredbåndsruter/FW/DHCP server . Og du må forwarde alle innkommende pakker mot public ip på port 21 til din interne ip adresse. Dette har NAT firewallene en opsjon på i "virtual server" Her bestemmes hvilke public ip porter som skal forwardes til hvilken interne ip addresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå