ExtremeGo Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hei !! Har idag internett fra nextgentel 60/60 mbit linje . Problemet er at nede er ruteren I et lite skap innelåst, her for jeg ca 50/50 på speedtest. Går jeg opp til andre etasje så får jeg bare 10/10 ( alt på trådløst ) Jeg har en ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 Router og lurer på om jeg kan bruke den som aksesspunkt eller forsterker ? Isåfall hvordan kan jeg gjøre det? Eller må jeg kjøpe egen forsterker ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Alle ASUS-rutere er enkel å sette opp som aksesspunkt. Det er et eget valg i oppsettet. Hvis den er satt opp: Hvis den skal settes opp som AP fra fabrikkinnstilling: Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Takk for svar !! Jeg byttet hovedruteren fra nextgentel til asus og da ble hastigheten MYE bedre I hele huset !! Men jeg kommer ikke inn på ruteren , har glemt passord og brukernavn . Noen som vet hvordan jeg kommer inn ? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Spørs hvilken ruter du har fra NGT. Har du satt den i bridge så kommer du ikke inn på den i det hele tatt. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Her er en liste over de forskjellige kombinasjonene: https://terminalsmurf.wordpress.com/2015/03/24/nextgentel-norway-router-passwords/ Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Jeg kommer ikke inn på asus ruteren .. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Hvis du har satt den opp som AP så skrur du av DHCP ("ruterdelen") i den, derfor kommer du ikke inn på den. Like greit å sette den i Trådløs modus så har du kontroll på den og innstillinger. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Ikke noe problem å finne ruteren i AP-modus. Bruke Asus Device Discovery Utility som ligger på medfølgende CD eller kan lastes ned fra asus, f.eks her: https://www.asus.com/support/faq/1003911/. Dette er også nevnt i videoen jeg lenket til tidligere i tråden... Endret 17. september 2016 av Mr D Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Takket for alle svar ! Har koblet asus ruteren til modemet og signalet er kjempebra I hele huset !! Men jeg får ikke tv signaler , ( tv signaler via bredbånd ) har snakket med nextgentel og de sier man kan bruke egen ruter som modem og fortsatt ha tv signaler men da jeg sjekket å slå på tven så hadde jeg ikke tv signaler . Noen som har gjort dette før ? Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Jeg har nå koblet tilbake til ruteren fra ng og etter litt venting funket tven .. Har fortsatt ikke trådløst nett men har kablet nett . Jeg finner ruteren når jeg søker på den men får bare "lagrer, sikret" er det noe jeg har gjort feil ? Hvordan kan det trådløse bare slutte å fungere?? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Hvis du har resatt den så mener jeg du må logge inn på den og sette opp trådløst på nytt. Evt. så resetter du den og prøver på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå