Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn med tinder...

Anbefalte innlegg

Når dere får en match... Hva er det som avgjør om dere skriver/ikke skriver til henne?

Jeg tør aldri å skrive først, for jeg tror det er en liker jeg har fått ved et "uhell" eller noe. Men nå har jeg match med en som jeg kunne tenke meg å snakke med, men så antar jeg at de fleste menn som ikke starter en samtale ikke er interessert likevel. Hva vil dere i så fall at en jente skal skrive som åpning? Jeg er litt lei av "hei", "heeeiiiiii", "wow! Vakker!", "treffes for sex?" Osv.

Anonymous poster hash: a0a54...755

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det var nyttig informasjon for denne tråden,...

til saken, det kan være flere faktorer, feil sweip, masse sweip (bare sweiper alt for man er så forbanna lei jenter på tinder)

man så på resten av bildene og fant ikke personen tiltrekkende, man gidder ikke å skrive fordi jenter flest er totalt kjipe og har ingenting å komme med, man gidder ikke å skrive fordi jenter bare slutter å skrive ut i fra det blå, man gidder ikke å skrive fordi norske jenter er som å snakke med en vegg, se på malingtørke er morsomere. man sletter tinder.

Lenke til kommentar

så antar jeg at de fleste menn som ikke starter en samtale ikke er interessert likevel. Hva vil dere i så fall at en jente skal skrive som åpning? Jeg er litt lei av "hei", "heeeiiiiii", "wow! Vakker!", "treffes for sex?" Osv.

Det finnes faktisk sjenerte menn som ikke tør ta insiativ. Det finnes menn som er dritt lei av å ta insiativ uten at jenter svarer tilbake og heller venter på at en jente faktisk er så interresert at hun skriver først.

Et enkelt "hei" duger nok lenge, kanskje legge til noe ala "jeg fikk deg opp som match, skal vi ta en prat". "Treffes for sex" er nok en slager for en stor andel av Tindrerne da jeg har inntrykk av at det er det eneste mange ønsker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen ganger angrer man kanskje litt på at man likte dama. Hun var kanskje ikke så søt eller pen likevel. Men hvis jeg fortsatt mener at hun er det, så prøver jeg å være litt kreativ. Skriver ikke bare "hei", "hvordan går det?" eller "du var pen". Prøver å finne noe i bildene hennes, eller noe annet som er litt aktuelt.

Lenke til kommentar

Når dere får en match... Hva er det som avgjør om dere skriver/ikke skriver til henne?

Jeg tør aldri å skrive først, for jeg tror det er en liker jeg har fått ved et "uhell" eller noe. Men nå har jeg match med en som jeg kunne tenke meg å snakke med, men så antar jeg at de fleste menn som ikke starter en samtale ikke er interessert likevel. Hva vil dere i så fall at en jente skal skrive som åpning? Jeg er litt lei av "hei", "heeeiiiiii", "wow! Vakker!", "treffes for sex?" Osv.

Her viser du egentlig ingen gode holdninger. Du viser at du heller vil lene deg tilbake og la menn produsere artige og spennende kommentater til deg mens du selv tar null initiativ. Dette peker mot urettmessig kravstorhet. Det er en lite tiltrekkende karakteristikk.

Om en mann sier "hei", så har han allerede vist interesse. Argumentet ditt om at du er redd for at han ikke er interessert faller dermed bort. Du kan da produsere din egen artige og spennende respons, og se hvordan samtalen utvikler seg. Om du vil ha en interessant mann, så må du også vise at du er interessant selv. Om du selv er like tafatt og kjedelig som du klager på at menn er, så gjør du deg heller ikke fortjent til noe bedre.

For øvrig, i stedet for å lage en tråd med syt og klag kunne du heller laget en tråd med tips og triks for hvordan menn kan gjøre et bedre inntrykk på tinder. Prøv å vær litt mer proaktiv og konstuktiv fremfor passiv og kravstor.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Kreative førstemeldinger er ren desperasjon. Da setter man seg i en posisjon hvor man skal "underholde" henne.... hvis man ser oppriktig bra ut så er "hei hvordan går det?" nok til å få enhver jente til å hyle til venninnene sine "KOM OG SE PÅ HAN HER!!!".... osv... vær litt laid back

Hvis man møter en jente for første gang i det virkelige liv så sier man "hei".... man skal ikke oppføre seg annerledes på tinder... det blir bare unaturlig... 

Anonymous poster hash: d4f3e...496
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her viser du egentlig ingen gode holdninger. Du viser at du heller vil lene deg tilbake og la menn produsere artige og spennende kommentater til deg mens du selv tar null initiativ. Dette peker mot urettmessig kravstorhet. Det er en lite tiltrekkende karakteristikk.

Om en mann sier "hei", så har han allerede vist interesse. Argumentet ditt om at du er redd for at han ikke er interessert faller dermed bort. Du kan da produsere din egen artige og spennende respons, og se hvordan samtalen utvikler seg. Om du vil ha en interessant mann, så må du også vise at du er interessant selv. Om du selv er like tafatt og kjedelig som du klager på at menn er, så gjør du deg heller ikke fortjent til noe bedre.

For øvrig, i stedet for å lage en tråd med syt og klag kunne du heller laget en tråd med tips og triks for hvordan menn kan gjøre et bedre inntrykk på tinder. Prøv å vær litt mer proaktiv og konstuktiv fremfor passiv og kravstor.

Oj! Hvordan i alle dager fikk si alt det der ut fra innlegget mitt? Jeg ber dere om tips for å ta initiativet her...

De menn som har gort inntrykk på tinder er vel de som åpner en samtale med å vise at de har lest teksten min. For eksempel "jeg liker å trene" i profilen åpner for "ser du liker å trene. Hva trener du?" Eller "jeg er litt gal", så kan man åpne med "du ser ikke så gal ut...." Så har man i alle fall noe å snakke om som viser at jeg ikke er et bilde på en app, men at de har lest hvordan jeg presenterer meg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kreative førstemeldinger er ren desperasjon. Da setter man seg i en posisjon hvor man skal "underholde" henne.... hvis man ser oppriktig bra ut så er "hei hvordan går det?" nok til å få enhver jente til å hyle til venninnene sine "KOM OG SE PÅ HAN HER!!!".... osv... vær litt laid back

Hvis man møter en jente for første gang i det virkelige liv så sier man "hei".... man skal ikke oppføre seg annerledes på tinder... det blir bare unaturlig...

Anonymous poster hash: d4f3e...496

Ikke enig. Kreative førstemeldinger viser at man kan underholde hverandre. Ofte blir meldingene bare

-hei

-hei

-hvordan går det?

-bra her. Der da?

-jo bra her også......

Så står man fast..

Jeg anser ikke kreative menn som desperate, med mindre de er overkreative vel og merke. Men å starte med litt humor tatt ut i fra teksten hun skriver viser at du er såpass interessert at du ikke bare har sett på bildet, men også taksten hun skriver.

Lenke til kommentar

Nå bruker ikke jeg Tinder, men jeg ser ikke for meg at jeg hadde giddi å legge noe særlig i den aller første meldingen. Hvis en jente ikke hadde svart på et enkelt "hei", så hadde jeg rett og slett gått ut i fra at hun ikke var interessert. Når hun da hadde svart, noe hun selvfølgelig hadde gjort fordi jeg hadde så gode bilder( ;) ), så hadde jeg kanskje gjort som du sier; kommentert noe som står i profilteksten hennes, eller et av bildene hennes, og fått en samtale til å gli videre derfra. 

Men igjen; jeg hadde ikke lagt mye tid ned i en "åpningsreplikk" til en jente som kanskje kun er der for bekreftelse. 

Lenke til kommentar

Oj! Hvordan i alle dager fikk si alt det der ut fra innlegget mitt? Jeg ber dere om tips for å ta initiativet her...

Han er en mester på å dra piss ut av løse lufta. Jeg har bare begynt å hoppe over mange av innleggene hans da de ofte er følelsesløse, negative og kyniske, men det er bra for en del da det ikke er uvanlig å trenge et litt hardt dytt i ræva.

Lenke til kommentar

Du er lei av "hei"? Er du lei av "hei" når du møter folk i det verkelege liv òg? Kvifor har Tinder blitt ein arena der folk må bli stand-up-komikere for å kunne få respons? Du sveipa til høgre på ein person som verkar interessant, men eit "hei" er nok til å avfeie heile greia? Det sagt, så bør du skrive meir enn berre "hei". Tinder er ein plass der mange har veldig mange å potensielt ha kontakt med. Om du vil fange merksemda til vedkomande, sleng på litt meir enn "hei". Om du møter personen på kafe vil du nok starte med "hei", men ein av dykk vil fortsetje samtalen.

Eg er einig i at "Hei, går det bra?" er ein dårleg måte å starte på. Du vil i 99% av tilfellene få "Ja" som svar, eventuelt "Ja, du?" Er du faktisk interessert i om vedkomande har det bra, eller er det berre noko ein spør om av vane? Det er ikkje så veldig interessant å vite om personen har det bra akkurat der og då, og uansett vil dei fleste svare ja uansett.

Det er betre å starte med noko som inkluderer eit spørsmål, som tvingar motparten til å svare med meir enn to ord. Positivt om du baserer eit spørsmål på ein detalj frå profilen til vedkomande.

Tenk deg at du hadde møtt personen på ein kafe eller bar i staden for. Kva ville du spurt om for å bli kjent med vedkomande og samtidig få deg sjølv til å virke interessant.

• Interesser
  • Hobbyar
  • Trening
  • Idrett
  • Film
  • Musikk
  • Jobb
  • Utdanning
  • Kultur
  • Mat
  • Design
  • Arkitektur
  • Videospel
  • Turar

Det finnes så uendeleg mange betre valg enn "Går det bra?".

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er lei av "hei"? Er du lei av "hei" når du møter folk i det verkelege liv òg? Kvifor har Tinder blitt ein arena der folk må bli stand-up-komikere for å kunne få respons? Du sveipa til høgre på ein person som verkar interessant, men eit "hei" er nok til å avfeie heile greia? Det sagt, så bør du skrive meir enn berre "hei". Tinder er ein plass der mange har veldig mange å potensielt ha kontakt med. Om du vil fange merksemda til vedkomande, sleng på litt meir enn "hei". Om du møter personen på kafe vil du nok starte med "hei", men ein av dykk vil fortsetje samtalen.

Eg er einig i at "Hei, går det bra?" er ein dårleg måte å starte på. Du vil i 99% av tilfellene få "Ja" som svar, eventuelt "Ja, du?" Er du faktisk interessert i om vedkomande har det bra, eller er det berre noko ein spør om av vane? Det er ikkje så veldig interessant å vite om personen har det bra akkurat der og då, og uansett vil dei fleste svare ja uansett.

Det er betre å starte med noko som inkluderer eit spørsmål, som tvingar motparten til å svare med meir enn to ord. Positivt om du baserer eit spørsmål på ein detalj frå profilen til vedkomande.

Tenk deg at du hadde møtt personen på ein kafe eller bar i staden for. Kva ville du spurt om for å bli kjent med vedkomande og samtidig få deg sjølv til å virke interessant.

• Interesser
  • Hobbyar
  • Trening
  • Idrett
  • Film
  • Musikk
  • Jobb
  • Utdanning
  • Kultur
  • Mat
  • Design
  • Arkitektur
  • Videospel
  • Turar
Det finnes så uendeleg mange betre valg enn "Går det bra?".

Tinder og der virkelige liv er litt forskjellig. Tinder er BEL mer alm et jobbintervju enn en man møter på en kafé eller bar. Sånn jeg tenker i alle fall. Man skal jo "selge"'seg selv blandt mange konkurrenter og da må man jo være interessant. Ofte har jeg samtaler som går strålende og er morsomme og jeg tenker at "jeg liker han og vil møte han" og så plutselig så er de borte..

Lenke til kommentar

Det har ikke noe å si hva du åpner med, det som kommer etter er viktigere. Jeg liker at en dame klarer å holde en samtale gående. Jeg gidder ikke å bruke tid på å underholde damer som knapt klarer å formulere en hel setning. Zzzzzz.

Holde ting gående klarer jeg. Men på et tidspunkt er det begrenset hva man har å skrive om videre og da kommer spørsmålet om man skal møtes eller ikke..

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å "gro litt balla".

Trudde den tida at mannen alltid skal ta initiativ var over, om du er interessert, so kan du jo bare skrive fyst vel?

Kvifor skal man gjere det so jævla vanskeleg med overanalysering å greier.. 

Ei dame som faktisk tar initiativ og visar interesse er meir attraktivt enn nokre fine bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...