Gå til innhold

Huawei Honor 8 eller Nexus 6P?

affe90

Anbefalte innlegg

Hei!

Tiden er snart inne for å kjøpe ny telefon. Jeg har begynt i jobb etter studier og trenger en telefon jeg kan bruke til "alt mulig". Sosiale medier, noen spill, Google Docs etc. Jeg har uansett sett for meg to telefoner og lurer egentlig på om noen har noen hands-on erfaringer eller råd vedrørende disse?

https://www.prisguide.no/sammenlign/?p[]=267617&p[]=236218

Jeg er så forvirret. Jeg skal også gå fra IOS til Android så det blir også spennende. Det jeg er redd for er at telefonen skal bli treg over tid, men tror dette har forandret seg siden jeg hadde Android for 4 år siden. Noen som kan bekrefte at dagens Android-telefoner holder seg?

Argumenter for kjøp av Honor 8:

• Kul kamerateknologi med flere mulighet (dobbelt objektiv)
  • Bedre prosessor

Argumenter for Nexus 6P:

• Stor (!) og magisk skjerm
  • 3450 mAh mot Honor 8 sine 3000 mAh batteri.
Endret av affe90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Android i hele mitt smartphone-liv, og kommer til å holde meg på Nexus plattformen videre tror jeg. Utrolig digg med SW-updates hele veien osv. 

Dog, ikke å stikke under en Stol at Honor 8 har et sykt fresh design, og et godt kamera (P9 kamera). Virker som en utrolig god telefon, og EMUI sitt "skin" over Android er vel 90% copy/paste av iOS. Så overgangen vil nok være mindre for deg, og kan man alltids slenge inn feks Nova Launcher for å gi telefonen en mer clean Android look and feel. 

Fornuften sier Nexus 6P, dersom du er OK med størrelsen. Personlig synes jeg Honor 8 ser mye bedre ut, og har en mer hendig størrelse. Begge mine brødre er godt fornøyde med sine Honor 7 telefoner, for å ha det nevnt. 

Nå kommer de nye Pixel/Nexus telefonene i oktober, og ryktene sier at det er HTC som skal produsere de. Jeg venter spent, og kommer mest sannsynlig til å oppgradere fra Nexus 5X til 5" alternativet.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Android i hele mitt smartphone-liv, og kommer til å holde meg på Nexus plattformen videre tror jeg. Utrolig digg med SW-updates hele veien osv.

Dog, ikke å stikke under en Stol at Honor 8 har et sykt fresh design, og et godt kamera (P9 kamera). Virker som en utrolig god telefon, og EMUI sitt "skin" over Android er vel 90% copy/paste av iOS. Så overgangen vil nok være mindre for deg, og kan man alltids slenge inn feks Nova Launcher for å gi telefonen en mer clean Android look and feel.

Fornuften sier Nexus 6P, dersom du er OK med størrelsen. Personlig synes jeg Honor 8 ser mye bedre ut, og har en mer hendig størrelse. Begge mine brødre er godt fornøyde med sine Honor 7 telefoner, for å ha det nevnt.

Nå kommer de nye Pixel/Nexus telefonene i oktober, og ryktene sier at det er HTC som skal produsere de. Jeg venter spent, og kommer mest sannsynlig til å oppgradere fra Nexus 5X til 5" alternativet.

Nydelig svar! Men er det SW updates og det at 6P er Android helt inn til hjerterota som er hovedargumenter? Grunnen til at jeg spør er jo fordi jeg må blir rådet til å kjøpe en nesten ett år eldre mobil mot et nysluppet "flaggskip". :-)
Lenke til kommentar

Jeg tør å påstå at det er ren Android og garanterte sw-updates som er hovedargumentet for 6P. Litt irriterende å vente 6 mnd på at Huawei skal gjøre sine tilpasninger, når Android 7.0 allerede er på plass på min Nexus 5X. Visse vil jo mene at 5.7" er en fordel over 5.2", men visse mener motsatt. Vanskelig å svare perfekt på ditt spørsmål. Du vil nok bli godt fornøyd med begge alternativene. Om du har mulighet til å prøve i butikk, så er det det beste. Huawei P9 er på salg i blant til omtrent samme prisen som Honor 8, så da har man et alternativ som er designmessig ganske lik 6p, med omtrent identisk hw som Honor 8.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hvis ikke størrelsen blir for stor, Nexus 6P

Kan du utdype hvorfor du mener det?
Jeg personlig liker best ren Android, specs er ganske likt, Kirin 1,8ghz mot SD 2,0ghz er nok ikke merkbart forskjellige, begge octacore.

Huawei sitt grensesnitt er ikke jeg helt fortrolig med, men det er nå meg.

Høyttalere i 6P er meget gode. Nå er vel 6P billigere enn Honor 8, større batteri og har høyere oppløsning på skjermen + Amoled.

Honor har pluss for minnekort, og tlf synes jeg ser veldig bra ut, men hvis du ikke bruker deksel, vil den være full av fingermerker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...