Redaksjonen. Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Rolige dager for fremtidens budbilsjåfører.Denne Mercedes-varebilen har automatisk lasterom og droner på taket Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Nå er vell poenget med dette å få vekk sjåførene og spare kostnadene. 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Nå er vell poenget med dette å få vekk sjåførene og spare kostnadene. Jeg vil tro det er gode muligheter for å la sjåføren være hjemme i en konseptuell beskrivelse av en "selvkjørende bil hvor sjåføren kan være med behov". Lenke til kommentar
0D33XOD5 Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Nå er vell poenget med dette å få vekk sjåførene og spare kostnadene. Økt effektivitet, levere mer på kortere tid er også kostnadsbesparende Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Heile distrubusjonsnettet må ses i sammenheng, og da må man ta utgangspunk i skip og jernbane med stander conteinere. Således vil aktører som Siemens og ABB vere langt mer aktuelle for å ordne effektiv plukking av gods over til lokal distrubusjonen. At man vil ha større gods som treng en mer tilpasset løysing er så sin sak. Men det er rimelig å anta at dei autonome småbusser som no prøves ut på forus eller liknende vil kunne serve ikke bare pasasjer kilometer, men også varer og søppel siden både pasasjer og varen skal til same bustad. Eit bra program for lantidsholdige basisvarer for å få ned volum i det daglige vil trekke i samme retning. Blir litt for mye knapper og glansbilder fra ledelsen i DaimlerChrysler AG dette. Kom an Bertel O Steen, tilbudet fra 03.10.2000 gjelder fortsatt. Våre politikere må se det store bildet som vil vere en realitet om ca 20 år, og handle deretter, nu..! Tendensen fra 30 år siden er at en homogen gruppe i Oslo; studentene vil mangle tusenvis av hybler også i 2040. Hvorfor har vi en tendensiøs forvaltning som mangler handlekraft ? Om 5 år kan vi starte med å gi våre politikere pepper for å vere f..... så bakstreverske, serlig rund og i maktsenteret Oslo. For en politiker forrakt som kan blomstre, innimellom møter og kanapeer, mens rådgivere fakturerer taler og FirstHouse gir råd. ref: http://www.klassekampen.no/article/20160908/ARTICLE/160909965 Litt fra sidelinjen: ABS føleren er montert med presspasning i hjulnavet, hva med en seriellkoblet kondensmikrofon i enheten. Da vil man enkelt få svar på lufttrykk, hjulnav, ledd og bremse slitasje ad lyd. Kred til våre musikanter..., den edleste og en kunstform som går med overskudd ! Endret 12. september 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 En drone med drone på taket. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Og folk på bakken vil bli drept når disse dronene aller ned i hodet på dem. Hvor mange poeng får en for å "knerte" den første barnevogna? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Nok et høytsvevende konsept fra en designer som ikke kommer til å realiseres. 1 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Ser ikke helt poenget med en maskin i varerommet, fører bare til mindre plass. Effektiv programvare som stabler varene ved lasting slik at første pakke ligger ytterst er nok mye bedre Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Rekkefølgen til leveransen styres sentralt. Greit nok det, men det fordrer at den som sitter på sentralen har gjort seg de nødvendige erfaringene med trafikkavløsning til forskjellige tider på døgnet. Det er ikke kun A til B som betyr noe i det store bildet. Jeg lurer også på hvordan dronen får pakken levert opp til taket. For utenfor bilen i innlastningkassetten, så ser jeg ikke noe maskineri som kan løfte den til taket. Selv om det kanskje er der ute av synet: Endret 16. september 2016 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå