StianNOR [OldSchool-Gamer] Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre. Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter. Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr. Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av? Skal spille forskjellige spill i hovedsak. den jeg har snust mest på er denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639 er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen. Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill. Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet. Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet? Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort? Takk på forhånd. Endret 11. september 2016 av Gtx-i7 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Jeg spiller CS Go og H1Z1 på en Gamer-PC som kostet 8000 kr for fem år siden. PC-en du refererer til vil klare disse uten problemer. Ellers vet jeg at Multicom sine bærbare spillmaskiner er suverene. Lenke til kommentar
CarnivoreClown Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 hvorfor laptop? Lenke til kommentar
StianNOR [OldSchool-Gamer] Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Jeg spiller CS Go og H1Z1 på en Gamer-PC som kostet 8000 kr for fem år siden. PC-en du refererer til vil klare disse uten problemer. Ellers vet jeg at Multicom sine bærbare spillmaskiner er suverene. Ok tusen takk. Ja har en Asus Rog g771jm men den slitter litt når du skal kjøre høy grafikk så det suger vil kjøre full guff uten noe tull og tøys. Takk for svar. Hvilken av de to typene kan du anbefale da? Lenke til kommentar
StianNOR [OldSchool-Gamer] Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 hvorfor laptop? Pga plass og mobilitet derfor. Stasjonæren er solgt pga flytting. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Du trenger OS i tillegg på Multicom's maskiner. Det er bare HDD på den du linka og da må du ut med litt ekstra hvis du vil ha det så jeg anbefaler heller denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634635 skjermen er 15.6" på den da så hvis du vil ha 17" så får vi se på noe annet ellers så får du kjøpe en SSD utenom. Titta rundt på et par andre sider og det er ingen andre som slår Multicom på pris, som vanlig Endret 11. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
StianNOR [OldSchool-Gamer] Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Du trenger OS i tillegg på Multicom's maskiner. Det er bare HDD på den du linka og da må du ut med litt ekstra hvis du vil ha det så jeg anbefaler heller denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634635 skjermen er 15.6" på den da så hvis du vil ha 17" så får vi se på noe annet ellers så får du kjøpe en SSD utenom. Titta rundt på et par andre sider og det er ingen andre som slår Multicom på pris, som vanlig Takk glemte å skrive det ja at 17 tommer må jeg ha klarer ikke noe mindre så ja helst finn en med 17 tommer eller mere hahaha Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Du får nok ikke mer for pengene for andre maskiner enn den du linket til. Sleng inn en SSD så har du en bra maskin som vil vare mer enn et par år 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hei alle sammen. Jeg lurte på, er dette her et bra kjøp? https://www.komplett.no/product/890522/pc-nettbrett/demovarer-billigkroken/baerbar-pc-demo/msi-gl72-173-full-hd-matt-demo# Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre. Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter. Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr. Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av? Skal spille forskjellige spill i hovedsak. den jeg har snust mest på er denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639 er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen. Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill. Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet. Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet? Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort? Takk på forhånd. Jeg hadde denne ei uke før jeg returnerte den pga størrelsen og bytta til en P651. Jeg kan si såpass at den synes den var meget bra. Spillytelsa med 1060 holder til så og si alt på max i full-HD. Støynivået er akseptabel (P651 med 1070 jeg har nå støyer litt mer). Den throttler ikke og utnytter turboen godt i spill og selv i krevende testprogrammer. En meget bra bærbar (foruten at jeg ikke likte størrelsen). Anbefales om du liker 17.3" 1 Lenke til kommentar
StianNOR [OldSchool-Gamer] Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre. Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter. Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr. Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av? Skal spille forskjellige spill i hovedsak. den jeg har snust mest på er denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639 er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen. Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill. Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet. Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet? Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort? Takk på forhånd. Jeg hadde denne ei uke før jeg returnerte den pga størrelsen og bytta til en P651. Jeg kan si såpass at den synes den var meget bra. Spillytelsa med 1060 holder til så og si alt på max i full-HD. Støynivået er akseptabel (P651 med 1070 jeg har nå støyer litt mer). Den throttler ikke og utnytter turboen godt i spill og selv i krevende testprogrammer. En meget bra bærbar (foruten at jeg ikke likte størrelsen). Anbefales om du liker 17.3" Takk for meget bra innlegg. Da går jeg nok for den utrolig grei pris og der tror jeg du får mye for pengene. Tusen takk da fr vi bestille. Ser ikke ut som noen andre greier å konkurere med de prisene der med tanke på hva den innholder. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre. Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter. Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr. Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av? Skal spille forskjellige spill i hovedsak. den jeg har snust mest på er denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639 er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen. Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill. Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet. Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet? Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort? Takk på forhånd. Jeg hadde denne ei uke før jeg returnerte den pga størrelsen og bytta til en P651. Jeg kan si såpass at den synes den var meget bra. Spillytelsa med 1060 holder til så og si alt på max i full-HD. Støynivået er akseptabel (P651 med 1070 jeg har nå støyer litt mer). Den throttler ikke og utnytter turboen godt i spill og selv i krevende testprogrammer. En meget bra bærbar (foruten at jeg ikke likte størrelsen). Anbefales om du liker 17.3" Hvordan syns du 1060 greier seg opp mot 1070? Vurderer en av disse 15" fra Multicom men usikker på ytelsen de kortene i mellom. For min del vil det nok gå mest i litt roligere spill som man fint kan spille på en liten skjerm, som Cities Skylines, Farming sim, Company of Heroes 2, Transport Fever etc.. ikke noe særlig FPS ser jeg for meg fordi det ville gjort seg best med større skjerm. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Med de spillene er 1060 et bedre valg. 1070 er vell ca 30% raskere, men støyer mer og koster 3000 mer. 1 Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 "Låner" tråden litt, om det er greit for trådstarter. Jeg vurderer ny gaming laptop, da jeg syns min nåværende har litt for dårlig ytelse i noen spill (spesielt CSGO. Har kanskje noe å gå på med tweaks her?). Den jeg har nå er en Multicom (Kunshan?) 17" med i7-4700MQ, 8 GB RAM og GeForce 870m. Hva bør jeg se etter i en ny maskin? Prosessor, GPU, skjerm osv. Er ute etter mest bang pr. buck. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 P650 med 1060 fra multicom er kanskje den som gir mest for minst. Alternativt samme maskin med 1070. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hvordan vil den være sammenlignet med den jeg har? Hvilke prosessorer er det som gjelder? Og kanskje enda viktigere; hvilke bør man styre unna? Frister med 120hz skjerm, men ser ut som man må opp i +20k-klassen da..? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Ytelsesmessig 2-3 ganger raskere i spill med 1060 og 3-4 ganger raskere med 1070. 60Hz med gsync funker bra, men mulig jeg er øite kresen P670 med 1060 og i7 6700hq ernok den beste vil jeg si. Mener 17'-panelene er 75Hz. Har skrevet fyldig om den lenger opp. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Takker for svar. Jeg er foreløpig kun i "ønske"-modus, og ikke helt klar for kjøp enda. Jeg følger dog med, og vil spesielt være på utkikk på black friday, uten at jeg forventer så altfor store rabatter på så spesielle produkter. Men, DNB har av og til rabatt på div. butikker ved bruk av DNB Mastercard (faktisk 25% på xxl en av de nærmeste dagene), der i blant expert. Asus GL702VM ROG 17" med 1060, 8 GB ram, SSD og HDD til 16.000kr HP Omen w102 HP med 1070, 16 GB ram, SSD og HDD til 19.500kr. Asus G752VS Råskinnet. 1070, 16 GB ram, SSD og HDD, 120hz skjerm. Hva tenker dere om disse sammenliknet med Multicom/Clevo? Endret 16. november 2016 av Mr. ve Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Setter pris på hvis noen kommer over et black friday-kupp på laptop med 1060/1070, eventuelt 980m siterer meg i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå