kongpotet Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Hei, ser etter en stasjonær pc til gaming og lurte på hvem av disse to som er best: https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-gtx1080-edition/11118 http://www.multicom.no/multicom-jorah-i633s-gaming-pc/cat-p/c100583/p10634313 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Komplett sin leveres med 512GB PCIE SSD disk som er lynrask, den leveres også med ett operativsystem... Ellers så er de nesten identisk..Små forskjeller som ellers ikke vil ha noen større betydning.. Jeg ville ha valgt Komplett sin om jeg ikke har tilgjengelig ett operativsystem å installere.. Men ville trolig også kjøpt inn en ekstra disk på komplett sin.. på flest mulig TB som man kan bruke som lagring av dill og dall.. Lenke til kommentar
kongpotet Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Okei, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Molecule Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Av disse to synes også jeg at Komplett-maskinen er å foretrekke. Du kan vurdere om du vil legge til forbedret kjøling til CPU. Jeg har sett denne Komplett-maskinen på tilbud (til 17.999,-), så du kan jo vurdere om du skal vente til neste gang det settes ned (SuperWeekend eller lignende). Da kan du slenge på bedre kjøling og en ekstra harddisk (og betale mindre enn originalprisen). Lykke til med ditt kjøp! Lenke til kommentar
kongpotet Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Jo takk for det Da blir det nok komplett sin jeg går for, men er dette en god PC i forhold til pris? Nå som tilbudet er over koster multicom sin 3k mindre, og hvis de har ca. samme specs, vil ikke komplett sin være litt overpriset? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Jo takk for det Da blir det nok komplett sin jeg går for, men er dette en god PC i forhold til pris? Nå som tilbudet er over koster multicom sin 3k mindre, og hvis de har ca. samme specs, vil ikke komplett sin være litt overpriset? Operativsystemet og den PCIE SSD er nok årsaken til at den er 3000,- kroner dyrere.. PCIe SSD disker på 512GB koster som regel rundt 3000,- kroner alene.. Jeg så denne tråden da prisen var 17999,- for komplett maskinen også, så det er litt vanskeligere å velge en favoritt nå... Endret 13. september 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Vel det er billigere å bygge selv, men når det ikke er aktuelt så. SAMSUNG 950 Pro 512GB SSDPCIe, NVMe, V-NAND, M.2 Anbefalt av Guru3D.com: If your motherboard supports it, it's highly recommendedBest i test på NordicHardware.se i desember 2015: Den snabbaste SSD-enheten som vi någonsin testatLesehastighet opptil 2500 MB/s Skrivehastighet opptil 1500 MB/ Bare den og MICROSOFT Windows 10 Home 64-Bit DVD, OEM, Norsk Gjør prisen veldig stiv. Ellers hadde jeg selv vurdert multicom maskinen hvis jeg hadde vurdert noe. Lettere å selge overklokkbar cpu på bruktmarkedet. Selv om du ikke har overklokket. Men begge deler er ganske stiv pris, burde få ligdene maskin til 14 000 - 15 000 kr ca hvis du bygger selv å sjekke hvor det er billigst selv om del mere penger går for frakt da ikke alle er billigst på alle delene. Endret 13. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
SpaceLemon Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Vel det er billigere å bygge selv, men når det ikke er aktuelt så. SAMSUNG 950 Pro 512GB SSDPCIe, NVMe, V-NAND, M.2 Anbefalt av Guru3D.com: If your motherboard supports it, it's highly recommendedBest i test på NordicHardware.se i desember 2015: Den snabbaste SSD-enheten som vi någonsin testat Lesehastighet opptil 2500 MB/s Skrivehastighet opptil 1500 MB/ Bare den og MICROSOFT Windows 10 Home 64-Bit DVD, OEM, Norsk Gjør prisen veldig stiv. PM951 er noe helt annet enn 950 PRO og sm951. Litt raskere enn sata SSD, men ikke mye. Ellers synes jeg det er gjerrig av Komplett å spare inn under 200kr for 2133 MHz i stedet for 3000 MHz RAM i en 20k PC. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 PM951 er noe helt annet enn 950 PRO og sm951. Litt raskere enn sata SSD, men ikke mye. Ellers synes jeg det er gjerrig av Komplett å spare inn under 200kr for 2133 MHz i stedet for 3000 MHz RAM i en 20k PC. Det er ikke det eneste coolermaster 212 evo er ikke inkludert i prisen PSU er noe utdatert burde være 80 plus gold kanskje 850 watt så du har rett angående SSD disken, samsung burde droppet å selge den da det er minimalt teknisk informasjon om den. Da sata disker gjør samme nytten. Bare tar mere plass. Men det er vel slik både multicom\komplett\cdon hvis de har ferdigbygde thor pcer ennå tar godt betalt og selger billig utdaterte deler de har liggende på lager for å rydde opp i lagret sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå