cbrr6 Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Hei! Har hatt en enkel HTPC siden 2012 og den har fungert greit på 1080p med en AMD A3870k APU, men nå hadde jeg tenkt å kjøpe en 4k TV. Jeg har forstått det sånn at jeg da trenger et skjermkort med HDMI 2.0 og TVen må også ha inngang for 2.0 for at en skal kunne kjøre 60 Hz. Er det noe i veien for at jeg bare kjøper et GTX 950 og durer videre med den samme gamle PCen? Strømforsyningen er stor nok for et dedikert skjermkort og ellers er det 4 GB RAM. Er det noe ved dette oppsettet som åpenbart er for veikt til å streame 2160p med 60 fps? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i3-3220-vs-AMD-A8-3870K Husk selv om du har hdmi 1.4 får du kjørt 4k med 30 bilder i sekundet om maskinvaren støtter oppløsning. I de fleste tilfeller er det rask nok til film men muligens ikke til gaming. http://www.tek.no/artikler/amd-har-lansert-nye-prosessorer-med-kraftig-grafikk/351182 Ville vurdert noe slik med tanke på tempraturene og støy. Godt mulig 35 watt gir litt bedre ytelse en cpuen din nå til 4k film. Men trekker minimal strøm så kanskje mindre støy. Endret 10. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) Du trenger et nyere skjermkort. CPUen vil ikke klare å spille av 4K HEVC alene, men nyere skjermkort har innebygget støtte for HEVC. Jeg venter på Kaby Lake NUC med HDMI 2.0 hvor grafikkdelen i CPUen skal ha støtte for 10 bit HEVC dekoding. Endret 11. september 2016 av nilsch Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Takker for svar! "HTPCen" min er vel i grunn et miditower og det er egentlig snurredisken som lager mest støy per dags dato selv om den er i gummioppheng. Bruker en CM hyper 212 evo til å holde APUen i sjakk og det har fungert upåklagelig så langt. Det frister litt med en nett liten ekte HTPC, men får se hvor langt lommeboka rekker. Kan fort plukke opp et GTX 950 for en tusenlapp på finn ser jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå