Gå til innhold

Motivasjonstips?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen der ute har noen gode motivasjonstips å gi? 

 

Er i gang på mitt 3 semester på ing. utdannelsen og har virkelig mistet motivasjonen til å jobbe med fag på kvelder/helger. Før kunne jeg dra frem bøkene og jobbe med oppgaver så og si hele tiden, nå utsetter jeg og utsetter. 

 

Problemet jeg har med matematikk i år er at jeg finner det utrolig enkelt og repetitivt . Selve løsningen av oppgaven består av enkle operasjoner men tar ofte en del tid og ting må gjøres om igjen osv(typisk store matriser, numeriske løsninger osv). Dette gjør at jeg føler jeg kaster bort tiden min da jeg "kan det". 

 

Så, noen som har noen tips der ute til å få opp motivasjonen litt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutte og gjøre disse oppgavene, da du "kan de". Med dette mener jeg at du kan skrive ned framgangsmåten i en regelbok, og slipper å gjøre flere oppgaver.

 

Når du ikke husker disse oppgavene, så ser du i regelboka.

 

Dette gjorde jeg i min tid, da jeg løste enkle oppgaver som tok mye tid. Håper dette hjelper deg!

Lenke til kommentar

Er dette noe man kan automatisere med programmering? Det er som en "calculator on steroids", så det burde være mulig. Kan du ikke noe programmering, begynn å lære. F.eks. GNU octave.

 

Joda, det er mye som kan programmeres. Vi bruker matlab i dette faget. Men det er ikke tilgjengelig på eksamen slik at en bør jobbe med det på papir også, men det går absolutt raskere å løse via programmering, iallefall deler av pensum. 

Lenke til kommentar

Slutte og gjøre disse oppgavene, da du "kan de". Med dette mener jeg at du kan skrive ned framgangsmåten i en regelbok, og slipper å gjøre flere oppgaver.

 

Når du ikke husker disse oppgavene, så ser du i regelboka.

 

Dette gjorde jeg i min tid, da jeg løste enkle oppgaver som tok mye tid. Håper dette hjelper deg!

 

Joda, men igjen så er jo mengdetrening en god ting slik at jeg fort hadde skippet mange oppgaver på denne måten og fått lite mengde ut av det. 

Lenke til kommentar

Det må da være bedre å gjøre dem med hjelp fra PC, enn å la være? Edit: octave er gratis matlab.

 

joda absolutt, pc blir brukt flittig. Har fullversjon av matlab, eller studentversjon iallefall. Er det noe bedre å bruke octave? Eller er det bare at den er gratis? 

 

Det som er poenget er at jeg føler jeg må jobbe med oppgavene på papiret også, for å få mengdetrening slik at jeg er mer effektiv under eksamen og for forståelsen. Å slenge noen matriser inn og la matlab regne ut gir liksom ikke så mye forståelse, føler den bør komme først så kan en bruke verktøy til å regne problemer i etterkant. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...