Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi fungerer ikke på macbook pro

Anbefalte innlegg

Hei. Wifi fungerer fint på mobil og andre pcer, men fungerer ikke på macbook pro. Det skjedde plutselig og uten grunn. Det står jeg er tilkoblet men ingenting vil laste. Jeg har prøvd å restarte flere ganger og når jeg kjører nettverksdiagnostikk står det at de ikke kan korrigere nettverksproblemene. I nettverksstatus er Wifi, wifi-innstillinger, nettverksinnstillinger og internett-leverandør grønne, men internett og tjener er røde.

Vet noen hvordan jeg får fikset det? Kan jo ikke oppdatere eller gjenopprette eller noe sånt uten nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med kabel?

Alternativt kan du prøve å glemme nettverket ditt via avanserte nettverksinstillinger på wifi-kortet...

Network -> WiFi -> Advanced -> Preferred networks -> finn og fjern ditt hjemmenett.

Deretter prøver du å koble til på nytt.

Har ikke prøvd med kabel nei, hvordan fungerer det? Mener du den kabelen som går fra ruteren til veggen?(Er litt grønn på dette)

Har prøvd å fjerne nettverket og koble til, men det fungerte ikke. 

Lenke til kommentar

Nei, de fleste rutere har 4 porter eller noe slikt hvor man kan sette i en vanlig nettverkskabel.

Du kan prøve fra en av dem til PCen din.

Føler det blir litt tungvint da, den har jo fungert trådløst tidligere og kjenner jeg har lite lyst til å være avhengig av en kabel og ruter i nærheten for å kunne surfe.. Takk for hjelpen uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...