Ylxon Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Hei! Jeg har en kamerat som nylig kjøpte seg nye Grundig tv. Modell: 55vlx9570bp. Og her er da problemet: når fotball går på tvn så "lagger" fotballen og blir borte under hurtige pasninger og/eller skudd. Altså som om tvn ikke henger med i svingene i det hele tatt. Snakket med expert hvor tvn er kjøpt om dette og de sier at selvom tvn er en 100hz tv, så er den tydeligvis "for dårlig" for fotball og prosessoren ikke klarer å henge med. Noe som er han kompisen min (kjøper) sin skyld for han ikke sjekket dette når han kjøpte tvn. Mener expert.. Konklusjonen er at tvn ikke viser fotball som en vanlig tv burde og expert sier det er kjøper sin skyld i han ikke sjekket dette når han kjøpte den. Så det jeg lurer på er deres tanker om dette og hva han burde gjøre ? Personlig har jeg en 5-6 år gammel samsung led som faktisk viser bedre bilde på fotballkamper enn denne nye Grundig tvn. Så jeg synes det er hull i hodet av expert.. Lenke til kommentar
Ylxon Skrevet 10. september 2016 Forfatter Del Skrevet 10. september 2016 Håper så mange som mulig har noen tanker rundt dette og takker på forhånd om alle hjelp Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Prøv å skru av MEMC-funksjonen i bildeinnstillinger. Lenke til kommentar
Ylxon Skrevet 10. september 2016 Forfatter Del Skrevet 10. september 2016 Kanskje jeg helt blond nå. Men hva er MEMC? Og hva gjør det eller er godt for ? Lenke til kommentar
Ylxon Skrevet 10. september 2016 Forfatter Del Skrevet 10. september 2016 Og samtidig. Tusen takk! Det funket skjønner fortsatt ikke hva det gjør men x) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Kanskje jeg helt blond nå. Men hva er MEMC? Og hva gjør det eller er godt for ? Det er Grundigs variant av interpolering, ettersom Grundig ikke akkurat er kjent i TV-bransjen for bildebehandling overrasker det meg ikke at det hjelper å skru den funksjonen av. https://en.wikipedia.org/wiki/Motion_interpolation Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå