RobinEriksen1 Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Hei, jeg har nettopp byttet bremseskiver og klosser på min Audi a3. Jeg har kjøpt biltema sitt bremsecaliper verktøy for 179 kr. Det skrur og presser det inn. Er det noen som vet om et verktøy som kanskje er enda bedre? Jeg synes at den ikke passet helt ordentlig. Stempelet skal skrus med klokka. Og hvor hardt skal det være å få presset tilbake stempelet? Jeg måtte ta i ganske mye for å få det tilbake. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Bak presser man ikke. Bare skrur. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Joda, men presser og skrur samtidig. Det skal ikke være spesielt hardt. Prøvde du å snu den ringen på verktøyet som ligger mot stempelet for å få bedre tak? Har brukt dette på flere biler og det er ikke alltid det passer helt på stempelet, enten fordi ringen er feil størrelse, eller sporene i stempelet er slitt. Alternativet er vel å kjøpe et sett med mange forskjellige ringer, det koster vel en 12-1300,- tror jeg. 1 Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Fukt klar over at stempel skal skrus og presses. Var litt dårlig formulert av meg i inlegget. Bestilte et verktøy fra bildeler nå som ser litt annerledes ut. Håper det funker. Stempelet var ganske hardt å få tilbake. Skal det kunne skrus lett? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Det skal ikke være lett nei, men det skal ikke være slik at du sliter med å presse inn stempelet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Kan bruke en svær tang også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå