Gå til innhold

Minidisc med USB-funksjonalitet?

Anbefalte innlegg

Siden mine gamle, trofaste cd-spiller er på vei til de evige jaktmarker (den lager ganske fine skrapelyder mens jeg spiller. Gjerne når musikken er på sitt beste.) tenkte jeg på å skaffe meg en ny form for bærbar audiospiller, og etter en del tenking falt valget på en minidisc (iPod blir litt for overkill.), men med digital inngang slik at jeg ikke må overføre ting analogt (tanken på å flytte noen hundre timer med kvalitetsmusikk over på minidiscer manuelt frister ikke akkurat så veldig). Så: har noen noen anbefalinger? En slik fjernkontroll som henger et stykke opp på ørepluggledningen er også et pluss hvis det er mulig å oppdrive, men ikke absolutt nødvendig.

Pris? 1000-2000, men hvis det er noen anbefalninger som faller et par kroner utenfor så er ikke det så veldig farlig, bare post alikevel ;)

Og til dere som har kort oppmerksomhet: Jeg vil ha minidisk med digital inngang, 1000-2000 kr. (og mens jeg er i gang, hva koster en pakke med minidiscer? Forskjell på kvaliteten og slikt?)

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne kan jeg anbefale. Den har jeg. :thumbs:

Er ikke HELT sikker på om den har digital inngang, men den har optisk inngang.

En pakke med 5 mini disk kasetter koster ca. 100 kroner. og det er topp kvalitet.

Tror ikke det er noe særlig foskjell på kvalitet fra merke til merke.

Ah, perfekt.Finfin sak, får se mer på den. Nok et spørsmål, når musikken reenkodes for å presses ned til 360min på en minidisc, er det merkbart dårligere lyd?

Lenke til kommentar

Har toppmodellen i serien, MZ-N910, selv. Har kun brukt LP2 til nå, 160min, men har ikke merket noe tap på lydkvaliteten der hvertfall. Må bare få si at den usb-løsningen til Sony er genial, brukte ca 20 minutter på å finne 29 sanger, konvertere dem og kopiere dem inn på disc'en. Og det var første gangen jeg brukte programmet :thumbs:Litt forskjell fra gamle MD'en min som tok opp i real-time :roll:

Endret av Misshaped
Lenke til kommentar
Denne kan jeg anbefale. Den har jeg.  :thumbs:

Er ikke HELT sikker på om den har digital inngang, men den har optisk inngang.

En pakke med 5 mini disk kasetter koster ca. 100 kroner. og det er topp kvalitet.

Tror ikke det er noe særlig foskjell på kvalitet fra merke til merke.

Ah, perfekt.Finfin sak, får se mer på den. Nok et spørsmål, når musikken reenkodes for å presses ned til 360min på en minidisc, er det merkbart dårligere lyd?

På høyeste kompresjon (LP4) merker du forskjell ja... men med hodetelefoner og LP2 vil jeg påstå at du ikke gjør det

Lenke til kommentar

Naise! Vurdere å kjøpe en CD spiller med Mp3 avspilling, men jeg la inn en bestilling nå på denne søte saken:

Sony MiniDisc NetMD Walkman MZ-N510/L G-prot. Blue

Prisen var også lavere enn hos Elkjøp. Om diskene koster så lite som en hundrings for en 10-pack hos Elkjøp, skal jeg kjøpe det der. Dette blir min andre MD opptaker, og begge gangene har det vært Sony. Den første brukte jeg svært mye, og den gav meg ALDRI problemer av noe slag.

Og en CD spiller er for stor til å stappe i lomma, uansett hvor liten de klarer å lage den ;)

Takk for tipset (jeg går ut ifra at det ikke er noen forskjell på disse to annet enn fargen)

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en Sony mz-n510 som man kan bruke til å overføre musikk fra pc til MD, og jeg må bare få si at softwaren(SonicStage) som medfølger er helt katastrofal. En netMD skal liksom gjøre overføring og editing av musikk mye enklere, men dessverre har SonicStage noen fæle sider.

Det aller verste med dette programmet, er check-in/check-out systemet, som fungerer som en slags copyrightbeskyttelse. Pga. dette kan man kun overføre en bestemt sang fra pc til MD 3 ganger. En uheldig konsekvens av dette er at musikk som lastes fra pc til MD ikke kan slettes i MD! Man må nemlig overføre musikken tilbake til datamaskinen.

Alle som vurderer å gå til anskaffelse av en netMD anbefales å lese dette innlegget

Endret av Stenmin
Lenke til kommentar
Kjøpte nylig en Sony mz-n510 som man kan bruke til å overføre musikk fra pc til MD, og jeg må bare få si at softwaren(SonicStage) som medfølger er helt katastrofal. En netMD skal liksom gjøre overføring og editing av musikk mye enklere, men dessverre har SonicStage noen fæle sider.

Det aller verste med dette programmet, er check-in/check-out systemet, som fungerer som en slags copyrightbeskyttelse. Pga. dette kan man kun overføre en bestemt sang fra pc til MD 3 ganger. En uheldig konsekvens av dette er at musikk som lastes fra pc til MD ikke kan slettes i MD! Man må nemlig overføre musikken tilbake til datamaskinen.

Alle som vurderer å gå til anskaffelse av en netMD anbefales å lese dette innlegget

Er veldig lite stress å gjøre noe med det... og det er ikke sååå ofte du overfører en sang mer enn 3 ganger ut til minidisken. Det går også fint ann å slette filer fra minidisken, gjort det selv mange ganger. Hvis du vil overføre mer enn 3 ganger så er det bare å slette de filene sonicstage lager på maskinen din og ta "check-in" på nytt.

edit: kult at du registrerte deg bare for å si det ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne dele litt av min erfaring med minidisk før du kjøper.

Har kun brukt minidisk som ikke brukte LP2 eller noe (altså kun 74-80 min pr.disk).

Dette gir god lyd, men har i ettertid oppdaget at en MP3 spiller (iPOD) med 160 Kbs gir mye bedre lyd (og du slipper å bytte disker), og de er ikke særlig større, spesielt hvis du skal drasse på flere minidisker.

Når det gjelder kvalitet på selve minidisk platen, så er det store forskjeller, kjøp sony sine egene, de er mye bedre laget. Selve lydforskjellen er ikke merkbar, heller ikke pris. Jeg kjøpte noen fra TDK, og har mye dårligere plast, og metal platen som beskytter innholdet blir lett ødelagt (bøyd, mekanismen ryker, osv). Dette har ikke skjedd med noen av diskene jeg har som har Sony merket på seg. Du vil også lett kjenne forskjell bare ved å ta på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...