Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Larzen: Med tanke på hvor dårlig det ser ut på PS4 så mener jeg spillet diskvalifiserer seg selv. Det var nesten latterlig.

ARK er rett og slett ikke noe bra laget.

 

Spillet ser ikke bra ut på PS4 og heller ikke spesielt bra på PS4Pro. Er ikke utviklerne selv som har portet over spillet til konsoll men noen andre utviklere dem leide til å gjøre jobben. Husker ikke navnet i farta.

 

Men realiteten er at spillet ser dårlig ut på PS4 og ikke fult så dårlig ut på PS4Pro. Det er realiteten og har du en Pro og vil spille ARK så får du den beste konsoll versjonen. Og det kan vi ikke ignorere. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Larzen: Med tanke på hvor dårlig det ser ut på PS4 så mener jeg spillet diskvalifiserer seg selv. Det var nesten latterlig.

ARK er rett og slett ikke noe bra laget.

 

Spillet ser ikke bra ut på PS4 og heller ikke spesielt bra på PS4Pro. Er ikke utviklerne selv som har portet over spillet til konsoll men noen andre utviklere dem leide til å gjøre jobben. Husker ikke navnet i farta.

 

Men realiteten er at spillet ser dårlig ut på PS4 og ikke fult så dårlig ut på PS4Pro. Det er realiteten og har du en Pro og vil spille ARK så får du den beste konsoll versjonen. Og det kan vi ikke ignorere. 

 

Ark er enkelt og greit ingen AAA-tittel.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Å være en Indie fritar deg ikke for kritikk for å være et dårlig produkt. Det finnes heldigvis en drøss av bedre Indie titler.

 

Vet at ARK ikke er en AAA tittel, jeg spiller selv mange ikke-AAA titler. Det er i grunn Indie jeg spiller mest.

Det jeg ikke liker med ARK er at de prøver å være noe de ikke er og selge med "fantastisk grafikk" når de fleste kritiserer de for elendig gameplay og produktet ser ut som et lass med effekter med for mye maling. Hva de innleide konsulentene har gjort med PS4 utgaven ville jeg puttet i et mørk kott og aldri vist til offentligheten. Men det er sikkert mulig å selge sand ved å vise dem dritt først.

 

Min mest spilte tittel i 2016 er bla. RimWorld som er et fantastisk spill. Andre jeg har brukt mye tid på er:

- Prison Arcitecht

- Craft The World

- The Forest

- 8-bit armies

- Besiege

- Banished

- Bastion

- Firewatch

- The Long Dark

- Kingdom Wars 2

- This War of Mine

- Windward

- Shelter 2

- Planetary Annihilation: TITANS

- This is the Police

- Trine serien

- Limbo

- Subnautica

 

Samt at jeg har en del indie titler i kø som jeg ikke har fått tid til annet enn å prøve litt:

- Ori and the blind Forest

- Child of Light

- Brothers A tale of two Sons

- Hotline Miami

- The vanishing of Ethan Carter

- Darwinia / Multiwinia

- Machinarium

 

Og et tonn andre gode indie titler jeg har på ønskelisten. Dette er for det meste gode indie titler, ARK er ikke en av de. Noen ligger i nærheten av ARK men likevel gode nok til å spille.

Heldigvis finnes det meget gode Indie titler også for PS4.

 

 

EDIT:

Dette er selvsagt min mening om ARK. Det er helt normalt å ha forskjellige meninger om spill. Men dette å vise en så elendig PS4 versjon opp mot Pro var litt dråpen for min del. Jeg håper virkelig ikke de har sluppet PS4 versjonen til offentligheten.

 

Indie nisjen har blitt litt plaget av "It doesnt matter if its crap as long as we tag it with an Indie. It will sell loads anyway if we just paint the picture well enough lolz. When people complain about the crappyness we can just point at the Indie tag and walk away with the money".

EA og Greenlight er også mye plaget av dette. Når det gjelder crowdsourcing som Kickstarter har jeg kun backet et spill som selvsagt ikke leverte og jeg kommer ikke til å backe flere via slike kanaler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men back to topic :p

Hvis man skal blåse litt liv i PS4 bruken, PSVR eller Pro 4K?

Har Gamestop fortsatt innbyttedeal til Pro?

Fant siden men får

The resource cannot be found.

Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.  Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly. 

Requested URL: /Views/Locale/promoPages/LandingPages/upgrade-your-console/images/ps4-trade-guide.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Men back to topic :p

 

Hvis man skal blåse litt liv i PS4 bruken, PSVR eller Pro 4K?

 

Har Gamestop fortsatt innbyttedeal til Pro?

 

 

 

Om du bruker PS4 mye og har et 4K HDR TV så kan en oppgradering til Pro gi mer spill glede om setter pris på noe penere spill. Men om det ikke er tilfellet så er jo PSVR en helt ny måte å spille på som ikke kan måles med noe penere spill på et TV/monitor.

 

Litt få spill og noe varierende kvalitet på PSVR spill. Men noen er såpass bra at jeg personlig ville kunne forsvare et kjøp med hva som er ute idag. Men det gjelder ikke for alle selvfølgelig. Det beste hadde jo vært om du hadde mulighet til å prøve PSVR en plass.

 

Selv så kommer jeg til å spille Resident Evil 7 i VR med PSVR da den opplevelsen løfter spillet til et nivå som ikke PS4Pro eller en PC med et Titan X skjermkort kunne konkurrert mot på en flat skjerm. Bare ha i bakhode om du skulle kjøpe PSVR at VR er i en tidlig fase og at vi vil få varierende kvalitet på spillene og det kan være litt spill tørke i perioder.   

Lenke til kommentar

Jeg mener selv om du har 1080p skjerm så burde PS4 pro være et klart valg pga 60fps i spill. Mange støtter dette nå og vil komme flere i framtiden. Bare det er verdt det. Selv med 4K TV så aldri i verden om jeg foretrekker 30fps istedenfor å skalere ned til 1080 eller 1900p og ha 60fps. Den flyten er rett og slett magisk på TV: Mange som argumenterer med at man må ha 4k tv men jeg fatter bare ikke hvorfor. 4K er den minste forskjellen for tv-bruk. Det er en stor forskjell på PC hvor du sitter veldig nærme, men en ting du absolutt vil merke er 60fps kontra 20-30 fps som man sitter å spiller med i dag.

Lenke til kommentar

Om 60 fps hadde vært et mål utviklere gikk skikkelig inn for å holde så hadde jeg vært enig med deg Avean. Men så langt veldig få spill som har som mål å nå 60 fps. Og hvor resultatet isteden er snakk om en ulåst fps som går opp å ned som en jojo med uheldig resultat. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det kommer dem garantert til å gjøre. Konsollen har nettopp kommet og allerede har utviklere patchet inn støtte for flere spill. Rise of the Tomb Raider er vel et bra eksempel. Fra 30 fps til 60 fps på Proen. Dette blir nok helt sikkert på neste Uncharted og andre lignende spill framover også. 

Lenke til kommentar

Har ingen planer om å hoppe på 4K-toget med det første, men PRO var ett opplagt valg for min del uansett mtp. på BF1 :) Ville forskjeller der, og dette er ett spill jeg skal lege ned flere dager i uansett. Så finner jeg selvsagt litt sjelefred når det kommer til VR :p Ikke minst er forbedringen på nettverkskortet helt latterlig bra i forhold til lanseringsmodellen. Og mindre støy er det.. 

 

Angrer ikke :D Kjekt med større lagring også, selv om det aldri er noe problem å ordne selv på en Sony konsoll.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer dem garantert til å gjøre. Konsollen har nettopp kommet og allerede har utviklere patchet inn støtte for flere spill. Rise of the Tomb Raider er vel et bra eksempel. Fra 30 fps til 60 fps på Proen. Dette blir nok helt sikkert på neste Uncharted og andre lignende spill framover også. 

Rise of the Tomb Raider er langt i fra 60 fps på pro. Varierer mellom 40 - 55 fps. Stabilt 30 fps er å foretrekke. Til dags dato er det ingen spill jeg vet om som er 30 fps på standard Ps4 og 60 fps på pro. Har heller ikke tro på mange spill klarer dette fremover.

Lenke til kommentar

 

Det kommer dem garantert til å gjøre. Konsollen har nettopp kommet og allerede har utviklere patchet inn støtte for flere spill. Rise of the Tomb Raider er vel et bra eksempel. Fra 30 fps til 60 fps på Proen. Dette blir nok helt sikkert på neste Uncharted og andre lignende spill framover også. 

Rise of the Tomb Raider er langt i fra 60 fps på pro. Varierer mellom 40 - 55 fps. Stabilt 30 fps er å foretrekke. Til dags dato er det ingen spill jeg vet om som er 30 fps på standard Ps4 og 60 fps på pro. Har heller ikke tro på mange spill klarer dette fremover.

 

Sikker på at du har riktig setting? High Performance gir 60fps vært flere tester på dette. Øynene mine "ser" 60fps men aner ikke om d er stabilt men, natt og dag forskjell fra vanlig PS4 ihvertfall. Skal sies jeg har en Samsung 840 Pro SSD stående i maskinen også da. Hjelper på med raskere mellomlagring av teksturer osv.

Lenke til kommentar

Har prøvd ARK flere ganger på PC. Men jeg synes det er så uferdig å jævlig å komme igang med at jeg har brukt minimal med tid i det. Men ser jo at det er veldig populært på PC.

 

Over 100 tusen anmeldelser som er stort sett positive og med overaskende mye aktivitet. 

 

ypcqxP8.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...