Isbilen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Kanskje i snitt. Men min pro bråker mer enn min gamle. Den står på samme sted. Fullt gjennomtrekk forøvrig, det er bare tett under den. Endret 12. desember 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
flumbo Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Kanskje i snitt. Men min pro bråker mer enn min gamle. Den står på samme sted. Fullt gjennomtrekk forøvrig, det er bare tett under den. Jeg kan ikke forstå at det skal være så forskjell hos folk på viftestøy. Jeg er helt enig i at lydnivå er samme som første generasjon av ps4 når jeg spiller spill uten HDR/4K, men lyden blir vesentlig høyere når jeg spiller et spill med HDR/4K. Jeg har sett testene til digital foundry hvor de måler lydnivå når de spiller 4k-spill, men samtidig er youtube fullt av videoer hvor lyden er på samme nivå som min konsoll. Se f. eks: 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Det der var jo helt krise EDIT: Den gikk mot det bedre etter hvert der ja. Endret 12. desember 2016 av Mala Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Ser man på signaturen din samt postcounten i "Microsoft" og xbox tråder så er vel dette på grensen til fanboy trolling Samco. Nei ga konsollen en fair sjangse. Desverre holdt den ikke mål synd morro med 4K på eldre spill. Ok, så det vil si at du har en vanlig PS4 du også bruker jevnlig selv om Pro ble varm inne i kommoden? Endret 12. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Kanskje i snitt. Men min pro bråker mer enn min gamle. Den står på samme sted. Fullt gjennomtrekk forøvrig, det er bare tett under den. Jeg kan ikke forstå at det skal være så forskjell hos folk på viftestøy. Jeg er helt enig i at lydnivå er samme som første generasjon av ps4 når jeg spiller spill uten HDR/4K, men lyden blir vesentlig høyere når jeg spiller et spill med HDR/4K.Jeg har sett testene til digital foundry hvor de måler lydnivå når de spiller 4k-spill, men samtidig er youtube fullt av videoer hvor lyden er på samme nivå som min konsoll. Se f. eks: https://www.youtube.com/watch?v=pm9hq5Bt3OA Slik var min full blast på vifter helt uholdelig ... fatter ikke hvordan Sony klarte å lage et helikopter av en konsoll Endret 12. desember 2016 av samco Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Samco, ant. pga. manglende teknisk insikt. Ellers ville jeg forventet at en så tettpakket konsoll vil støye i 4K+HDR mens man spiller. Min meget godt bygde og luftavkjølte PC i størrelsen maxitower støyer i 1440P i krevende spill som Rise of Tomb Raider etc. Så å forvente at en så kompakt konsoll ikke skal støye i 4K+HDR blir litt utopia at best. Dette er også litt årsaken til at jeg har kritisert Sony for å være så besatt av å utnytte hver millimeter i konsollen. Det krever enorme kjøleelementer med dertil vifter som flytter luften og varmen raskt ut av konsollen med da forventet støy. I tillegg til dette så er det nok elemeneter av masseproduksjon hvor kjølepasta og andre elementer i monteringen varierer i kvalitet men du må uansett forvente støy i ekstreme scenarioer som 4K+HDR. Bruk gode øretelefoner med lang kabel for ekstemsituasjonene. Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Samco, ant. pga. manglende teknisk insikt. Ellers ville jeg forventet at en så tettpakket konsoll vil støye i 4K+HDR mens man spiller. Min meget godt bygde og luftavkjølte PC i størrelsen maxitower støyer i 1440P i krevende spill som Rise of Tomb Raider etc. Så å forvente at en så kompakt konsoll ikke skal støye i 4K+HDR blir litt utopia at best. Dette er også litt årsaken til at jeg har kritisert Sony for å være så besatt av å utnytte hver millimeter i konsollen. Det krever enorme kjøleelementer med dertil vifter som flytter luften og varmen raskt ut av konsollen med da forventet støy. I tillegg til dette så er det nok elemeneter av masseproduksjon hvor kjølepasta og andre elementer i monteringen varierer i kvalitet men du må uansett forvente støy i ekstreme scenarioer som 4K+HDR. Bruk gode øretelefoner med lang kabel for ekstemsituasjonene. Selv med øretelefoner med moderat volum høres viftene ny revisjon av kjøling trengs på denne.Selv gen 1 på x360 var ikke så ille. Endret 12. desember 2016 av samco Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Ikke PS2 eller den orginale PS på 90-tallet heller. Men ingen av de kjørte 4K+HDR i krevende titler. Vi snakker litt andre wattmengder her. Og plasserer du en slik konsoll i tillegg i en komode med 5 vegger så har du effektivt plassert den i en "varmeboks" hvor den blir videre oppvarmet av egen exhaust. Jeg tipper du lett kunne målt 35-40C rundt den. Når man bygger enheter som skal fjerne mye varme fra kabinettet så bruker man gode kjølelementer kombinert med et godt antall lavtstøyende (god kvalitet + lav rpm) 92-120mm vifter som hjelper luftflyten også ift. hvordan kald og varm luft fungerer. Thermodynamics 1-1. I en PS4 Pro får man ikke plass til slike vifter selv om man har prioritert et enormt kjøleelement derav snakker vi ganske små og hissige vifter med forholdsvis høy RPM. Og med så mye varme som 4K+HDR avgir med dagens teknologi så vil det bli støy. Det er ikke et mysterium i det hele tatt. I tillegg har de ant. som i en del annen teknologi programmert at viftene skal spinne opp til et høyere nivå også i visse andre situasjoner for å unngå heatspikes.Dette er også årsaken til at jeg tidligere har vært skeptisk til at både Microsoft og Sony markedsfører disse som 4K gaming konsoller. Det er altfor tidlig ift. teknologinivået å få til dette for en pris som hvermansen har råd til. Selv om du kaster flere titusner på et selvbygg må du kunne forvente støy. At du ikke har innsett dette før du kjøpte forklarer "mysteriet". De burde heller fokusert på 4K UHD filmavspilling og maks 1440P eller 60FPS med bedre grafikk på 1080P i denne omgang inntil teknologien var klar for 4K gaming i konsollformat. Endret 12. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Tror de fleste liker et clean look på oppsettet i en stue. Å se en konsoll er uaktuelt for min del. Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Er vel ganske åpen løsning på pro i you tube videoen. Selv da går viftene amokk. Orka ikke å sitte i bråket for min del. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) De samme prinsippene gjelder, det er ikke akkurat et kontrollert testmiljø vi snakker om i slike videoer. Dog er jeg ikke uenig at støyen kunne bli for mye, men jeg ville forventet det og derav brukt et godt hodesett (med lukket design etv. gode støykansellerende, ikke åpen) om jeg skulle kjøre 4K+HDR i krevende titler. Endret 12. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Er vel ganske åpen løsning på pro i you tube videoen. Selv da går viftene amokk. Orka ikke å sitte i bråket for min del. Men nå gjelder dette ikke alle heldigvis, for den var ekstrem. Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 De samme prinsippene gjelder, det er ikke akkurat et kontrollert testmiljø vi snakker om i slike videoer. Dog er jeg ikke uenig at støyen kunne bli for mye, men jeg ville forventet det og derav brukt et godt hodesett (med lukket design etv. gode støykansellerende, ikke åpen) om jeg skulle kjøre 4K+HDR i krevende titler. i en stue er det vel ikke påkrevd at hele familien sitter med støykanselerende hode telefoner.? Vet ikke om noen støykanselerende Surround wireless hode telefoner selv ? Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Er vel ganske åpen løsning på pro i you tube videoen. Selv da går viftene amokk. Orka ikke å sitte i bråket for min del. Men nå gjelder dette ikke alle heldigvis, for den var ekstrem. Min starta rolig men gikk i høygir etter en stund med 4K HDR fra last of Us. Første gang trodde jeg kjøkken vifta slo seg på Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 De samme prinsippene gjelder, det er ikke akkurat et kontrollert testmiljø vi snakker om i slike videoer. Dog er jeg ikke uenig at støyen kunne bli for mye, men jeg ville forventet det og derav brukt et godt hodesett (med lukket design etv. gode støykansellerende, ikke åpen) om jeg skulle kjøre 4K+HDR i krevende titler.i en stue er det vel ikke påkrevd at hele familien sitter med støykanselerende hode telefoner.?Vet ikke om noen støykanselerende Surround wireless hode telefoner selv ? Det blir en litt håpløs "fix" Ja. Men anbefaler å kanskje åpne bak, spesielt der konsoller står. Dette for å få ned støynivået og kan forlenge levetiden på maskinvaren. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) De samme prinsippene gjelder, det er ikke akkurat et kontrollert testmiljø vi snakker om i slike videoer. Dog er jeg ikke uenig at støyen kunne bli for mye, men jeg ville forventet det og derav brukt et godt hodesett (med lukket design etv. gode støykansellerende, ikke åpen) om jeg skulle kjøre 4K+HDR i krevende titler. i en stue er det vel ikke påkrevd at hele familien sitter med støykanselerende hode telefoner.? Vet ikke om noen støykanselerende Surround wireless hode telefoner selv ? Hvis man er avhengig av å spille i en stue hvor hele familien oppholder seg mens man spiller så ville jeg revurdert hele greia. Men som sagt, bakveggen bør du kunne fjerne (evt. sage ut for akkurat den hylla) med mindre du ikke har orden på kabelføringen noe jeg vil tro du har om du er mer opptatt av form than function. Min starta rolig men gikk i høygir etter en stund med 4K HDR fra last of Us. Første gang trodde jeg kjøkken vifta slo seg på Forøvrig den kjøkkenvifta må bråke noe voldsomt. Hva gjør "hele familien" når den står på? Forlater stua? Endret 12. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) De samme prinsippene gjelder, det er ikke akkurat et kontrollert testmiljø vi snakker om i slike videoer. Dog er jeg ikke uenig at støyen kunne bli for mye, men jeg ville forventet det og derav brukt et godt hodesett (med lukket design etv. gode støykansellerende, ikke åpen) om jeg skulle kjøre 4K+HDR i krevende titler. i en stue er det vel ikke påkrevd at hele familien sitter med støykanselerende hode telefoner.?Vet ikke om noen støykanselerende Surround wireless hode telefoner selv ? Hvis man er avhengig av å spille i en stue hvor hele familien oppholder seg mens man spiller så ville jeg revurdert hele greia. Men som sagt, bakveggen bør du kunne fjerne (evt. sage ut for akkurat den hylla) med mindre du ikke har orden på kabelføringen noe jeg vil tro du har om du er mer opptatt av form than function. Min starta rolig men gikk i høygir etter en stund med 4K HDR fra last of Us. Første gang trodde jeg kjøkken vifta slo seg på Forøvrig den kjøkkenvifta må bråke noe voldsomt. Hva gjør "hele familien" når den står på? Forlater stua? Overdøver den med Ps pro en... ? Endret 12. desember 2016 av samco Lenke til kommentar
flumbo Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Føler det blir litt mye fanboyisem i svarene her på begge sider. Jeg har begge konsollene og er ikke ute etter å svekke sony. Noe viftestøy må du regne med, men jeg synes det blir for dumt at du MÅ ha på deg et headsett for å ikke høre viftene. Jeg har spurt om dette problemet hos 3 butikker. Alle benekter at det er et problem og sier de ikke har hatt noen returer. Jeg ønsker kun å finne ut om det er en løsning på dette og om det er noe poeng å sende inn konsollen for reprasjon/swap. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Du må ikke det, bare dropp 4K+HDR i tunge titler. Men først og fremst hvis du ikke er fornøyd, be om å få bytte den pga. uakseptabel støy (video opptak på mobilen) eller pengene tilbake. Ser ikke helt hvordan mine innlegg kan være fanboyisme når jeg faktisk kritiserer Sony for design og markedsvalg Guys if it gets hot get it replaced.. sites did a full test on it and it should actually run cooler than the original ps4.. and they ran it for hours Og ift. "rapporter" på youtube there is a website stating that a lot of people are banding together to show hatred towards the ps pro.. one guy actually was caught out when sending 3 emails from his add: and through a slip up was made to look like the lying idiot he was, or the YouTuber that set alight to the back of the pro saying it ran o hot it caught fire after just an hour, check it out and the one where it was shown to be a set up... yes there are idiots of that calibre in the world! Samt ting å legge merke til her: http://www.tweaktown.com/news/54901/ps4-pro-max-temps-hit-35c/index.html Anyone who owns an original launch PS4 knows the system gets hot. We're talking heat that's sometimes in excess of 70C, to the point where you want to turn the console off after 2-3 hours. With temps like these, the PS4 APU's thermal paste starts to crack, potentially leading to overheating and console failure Ergo er det nok en del som har hatt konsoller lenge uten å passe på at den er plassert godt og ikke blir full av støv som igjen gjør den verre over tid. Samme feil er selvsagt mulig å gjøre med Pro. Har den stått i en "stekeovn" i 3 uker så kan det ha gitt varige ringvirkninger. Samt noen standard tips http://www.gamepur.com/guide/25099-how-fix-playstation-4-pro-loud-fan-noise.html Og en sammenligning av alle konsollene. Slim kommer best ut av alle. Endret 12. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Ellers interessant artikkel nå, "The price of being first to market". http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-what-works-and-what-doesnt-with-ps4-pro Ellers ønsker jeg meg mer av ting som "Dynamic Scaling" etc. for å opprettholde en spillbar FPS. Endret 12. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå