Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som plages av høy viftestøy når dere spiller med 4k og HDR?

Nba 2k17, last of us osv. får maskinen til å bli en flymaskin etter 2-3 min.

Så alle har stillegående maskiner når dere spiller i 4k?

Hvordan har du plassert din konsoll? Noen spill er vel også verre enn andre, deriblandt Infamous.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det noen som plages av høy viftestøy når dere spiller med 4k og HDR?

Nba 2k17, last of us osv. får maskinen til å bli en flymaskin etter 2-3 min.

Så alle har stillegående maskiner når dere spiller i 4k?

Hvordan har du plassert din konsoll? Noen spill er vel også verre enn andre, deriblandt Infamous.

Maskinen har fri tilgang til luft. Står på toppen av tv-benken.

Alle spill som benytter HDR eller vise bilde native 4k gjør at maskinen blir en flymaskin.

Når jeg spiller andre spill så er støyen på samme nivå som min gamle ps4.

Lenke til kommentar

Jeg har Pro, og kommer til å kjøpe Scorpio.
Er glad for å kunne oppgradere konsollene. Men tror ikke dere forstod innlegget mitt slik jeg mente det.
Det jeg er "redd" for er at utviklerne får puter under armene. TIlgang til mer maskinkraft, men uten å utnytte den maksimalt. Bare blir mer sløv med programmeringen slik at økte specs er nødvendig for å kjøre spillene.

Lenke til kommentar

Ihvertfall med for eksempel 3 års intervaller (eller mindre?) mellom oppgraderingene. Husker at jeg leste i et intervju med en større utvikler (Square Enix?) at 7 år mellom generasjonsskiftene var bra fordi med noen års utviklingstid på et spill gjorde at det naturligvis tok flere år å nå makspotensialet til konsollen.

Jeg har ingen problemer med å se at man da bruker den raske utviklingen av hardware som et hvileskjær og velger å ikke bruke tid og innsats på å presse maskinvaren. Hvilket igjen betyr at vi får mindre bang for the buck. Men det er tross alt forhåndssalget som bestemmer suksessen til et spill nå til dags, ikke kvaliteten  :ph34r:

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Det fungerer for PC som har tusenvis (og sikkert mye mer) av kombinasjoner og oppgraderinger 1-2 ganger i året. Så det vil nok fungere på en konsoll som har 3-4 kapasitetsvariasjoner på 7-9 år.

Det er jo ikke snakk om som før at man lagde en helt ny arkitektur mellom vær ny konsoll. Med One og PS4 landet vi allerede på en mer generell PC-aktig oppbygning og det man snakker om er å få hyppigere oppgraderinger innenfor denne plattformen fremfor nye.generasjoner. Det du nevner var mer aktuelt når man hadde eks. PS2 og PS3 med veldig særegen arkitektur. Hvis vi nå får iterasjoner på samme arkitektur så blir det en annen sak.

Jeg ser veldig frem til å ikke måtte vente 7 år på fornyng av konsoller. Ikke minst fordi det bremser fremskritt. Tar gjerne en Pro2 om allerede 2 år igjen. Skulle ønske jeg kunne kjøpe utvidelser også, som eks. et UHD drev.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det fungerer for PC som har tusenvis (og sikkert mye mer) av kombinasjoner og oppgraderinger 1-2 ganger i året. Så det vil nok fungere på en konsoll som har 3-4 kapasitetsvariasjoner på 7-9 år.

Det er jo ikke snakk om som før at man lagde en helt ny arkitektur mellom vær ny konsoll. Med One og PS4 landet vi allerede på en mer generell PC-aktig oppbygning og det man snakker om er å få hyppigere oppgraderinger innenfor denne plattformen fremfor nye.generasjoner. Det du nevner var mer aktuelt når man hadde eks. PS2 og PS3 med veldig særegen arkitektur. Hvis vi nå får iterasjoner på samme arkitektur så blir det en annen sak.

Jeg ser veldig frem til å ikke måtte vente 7 år på fornyng av konsoller. Ikke minst fordi det bremser fremskritt. Tar gjerne en Pro2 om allerede 2 år igjen. Skulle ønske jeg kunne kjøpe utvidelser også, som eks. et UHD drev.

Fungerer.. Men er ikke optimalt som vi skriver. Ingenting er optimalt så lenge det er varianser - da må nødvendigvis noe fungere bedre enn noe annet, om enn på et marginalt nivå.

Lenke til kommentar

Dere som går tom for strøm. Hvor lange spill økter har dere egentlig? :D

Setter min i lade stasjonen etter bruk jeg så har aldri gått tom for strøm noen gang.

Så til poenget og det er at den varer maks 4-5 timer med den nye kontrollen.

Tok tiden i dag med fulladet kontroller som jeg fikk med PS4 Pro. Startet med å spille ferdig Rise of Tomb Raider deretter gikk jeg løs på Uncharted 4. Så langt har kontrolleren vart i 12 timer uten pause og ladning (startet 17:15 i går, og nå er det 05:15) og venter fortsatt på at den skal gi beskjed om at den er snart tom for strøm. Det er en bar/strek igjen på strøm indikatoren, men tror ikke jeg orker å vente til den er helt tom da jeg trenger søvn nå. Så at du får kun 4-5 timer er helt merkelig.

Lenke til kommentar

Har nok ikke glemt å lade kontrolleren. Selvfølgelig vet jeg forskjellen på når den er ladet ok ikke ladet, jeg er ikke retard.

Ps4 i dvale er også satt til å lade via usb så ikke noe der heller.

Kan jo også legge til at jeg merker stor forskjell på hvor lenge den varer om man spiller spill som bruker mye rumble etc.

Spillet jeg fikk 4-5 timer med var infamous. Nå spiller jeg just cause 3 og får nok en del mer ut av det. minimalt med ekstrafunksjoner i bruk i just cause 3.

Ifølge de fleste tester holder den rundt om 8 timer om en dimmer lyset, slår av rumble og skrur ned volumet på høytaleren.

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

Eddie:

Trenger ikke være retard for å ikke ha alt ladet til enhver tid. Det var mest ift. at jeg selv ikke har passet godt nok på å lade de og at de faktisk lader og tenkte at det nok gjelder flere.

Kan det være at kontrolleren mister strøm over tid når den ikke brukes og ikke står til lading i en port som gir strøm?

TOLU:RM er vel det jeg satt flest timer med i strekk på PS4 og da måtte jeg inn med kabelen litt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...