Eddie_Peddie Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Dere som går tom for strøm. Hvor lange spill økter har dere egentlig? Setter min i lade stasjonen etter bruk jeg så har aldri gått tom for strøm noen gang. Jeg er av den typen som blir ganske hekta når jeg først finner et spill som jeg virkelig får sansen får. Da må jeg spille ferdig så kjapt så mulig så lenge samboeren tillater. Så om hun har jobbhelg så er det heaven. Ingen barn å ta hensyn til selv om en iblant også bør prøve å være sosial. Så til poenget og det er at den varer maks 4-5 timer med den nye kontrollen. I tillegg virker det for meg som at ps4 kontrollerne tappes av seg selv når de ikke er i bruk (er avslått). Kan ha ladet opp dagen i forveien og når en da bruker den neste dag så er allerede batteriet redusert. På xbone har jeg sånn energizer batterier som lades i en stand og de er mye raskere å lade og holder en evighet lengre. Bruker jeg dobbel a i xbone så holder de jo i nesten 2 uker. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Ser for meg konsollen blir knall etterhvert. Om ikke for 4K og HDR så blir vel framtidens spill optimisert for PS4 Pro og sikter mot 60fps. Final Fantasy XV som ikke klarer mer enn 30fps på PS4 pro nå har ikke støtte for konsollen. Dem jobber med en patch som kommer sent i desember. Dem har klart mellom 40-50fps allerede utifra testinga men prøver å få til 60 stabilt. Da er PS4 Pro verdt alle pengene i min bok. Lenke til kommentar
Happyherb_InnleggNO Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Synes den den nye kontrolleren varer my lengre enn den gamle, men skal ta en test til helga. Da skal jeg ta en maraton økt med fulladet kontroller å ta tiden til den er tom :-) -t Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 De få dagene jeg har mulighet til å spille hele dagen, eller om jeg er hjemme p.g.a sykdom så varer nok en spill økt fort 5-6 timer. Igår hadde jeg en slik dag, å da varte kontrolleren 8 timer med The Division før jeg fikk beskjed om å lade kontrolleren. Men har alltid en kontroller full ladet, så det er ingen krise her heller Var bare nysgjerrig på den nye kontrolleren, ettersom den har flere lys (etter det jeg har hørt) Selv om det mest sannsynlig er led, så trekker det jo litt mer strøm. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 framtidens spill optimisert for PS4 Pro og sikter mot 60fps Tenker akkurat likt, konsollen har ikke vært her en måned en gang. litt for tidlig å få panikk Kommer spill i fremtiden som lages for denne. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Jeg ville ikke holdt pusten min for mye 60 fps innhold. Og isåfall Ihvertfall ikke i 1400~1800p... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Ser for meg konsollen blir knall etterhvert. Om ikke for 4K og HDR så blir vel framtidens spill optimisert for PS4 Pro og sikter mot 60fps. Final Fantasy XV som ikke klarer mer enn 30fps på PS4 pro nå har ikke støtte for konsollen. Dem jobber med en patch som kommer sent i desember. Dem har klart mellom 40-50fps allerede utifra testinga men prøver å få til 60 stabilt. Da er PS4 Pro verdt alle pengene i min bok. Som alltid ser eg for meg at med meir kraft tilgjengeleg prioriterer dei grafikk over framerate. Du ser ikkje effekten av framerate i ein trailer og veldig mange brukarar av ein PS4 veit ikkje ein gang forskjellen eller vil tenke over at den er der. Betre grafikk kan dei vise fram i trailere, skjermskot og demonstrasjonar. Endret 29. november 2016 av Zeph Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Var bare nysgjerrig på den nye kontrolleren, ettersom den har flere lys (etter det jeg har hørt) Selv om det mest sannsynlig er led, så trekker det jo litt mer strøm. Sånn jeg har forstått det er det samme lyskilde, med innsyn opp til trackpadden. Så ingen ekstra LED-pære, rett meg gjerne om det er feil. Endret 29. november 2016 av Mala Lenke til kommentar
kjempe8 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Noen som vet om det fortsatt er innbytte på ps4 for ps4 pro på gamestop? (Slik det var før lansering av Pro'en) Ja, men prisene ligger litt høyere nå. Se vedlagt bilde fra julekampanjen deres. Takk! Lenke til kommentar
kjempe8 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Noen som har noe formening om verdi på ps4 500gb ved bruktsalg via finn kontra det gamestop gir i verdi? Endret 30. november 2016 av kjempe8 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Noen som har noe formening om verdi på ps4 500gb ved bruktsalg via finn kontra det gamestop gir i verdi?Får vel en PS4pro for rundt 3800. Gamestop vil ha 2990 i mellomlegg, så det betyr at de verdsetter gammel PS4 til rundt 800.Så får du sjekke ut finn.no og vurdere om det er en god pris Lenke til kommentar
flumbo Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er det noen som plages av høy viftestøy når dere spiller med 4k og HDR? Nba 2k17, last of us osv. får maskinen til å bli en flymaskin etter 2-3 min. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hadde egentlig vurdert PS4p som ei grei oppgradering til PS4, men er ganske usikker på om det er verdt det. Er for lite fokus på å levere 1080/60 spill til di som ikkje har 4k-skjerm. Mulig eg hopper bukk over PS4p. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg ville ikke holdt pusten min for mye 60 fps innhold. Og isåfall Ihvertfall ikke i 1400~1800p... Enig her. Spillselskapene vil uansett presse hardwaren såpass mye at vi snakker 30FPS titler. Det har vært gjeldende for nesten alt de siste 2-3 generasjoner. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) For alle som sitter på gjerdet og venter på Scorpio fremfor å gå for en PS4 Pro nå. Da har du 12mnd venting foran deg. http://www.trustedreviews.com/news/xbox-scorpio-release-date-specs-news-rumours-4k-vr Og generelt ift. konsoller fremover. Veldig lovende og noe jeg har etterlyst lenge. "We think the future is without console generations," Greenberg said. "We think that the ability to build a library, a community, to be able to iterate with the hardware – we're making a pretty big bet on that with Project Scorpio."We're basically saying, 'This isn't a new generation; everything you have continues forward and it works.' We think of this as a family of devices." Ergo blir det mer som PC fremover med justerbare instillinger ift. konsollhardwaren. Samtidig når man ser hvor elendig spillselskapene optimaliserer multiplattform titler for PC (WD2, FH3++) så er det neppe noen fare for at "play anywhere" med Windows 10 Store skal være partybrems for konsoller fremover. Endret 30. november 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg vet ikke om det er riktig vei å gå. For noen er hele poenget med en konsoll at de skal slippe å ta vurderinger på hvilken hardware man skal velge. Jeg har også satt pris på at konsollspill har vært en mer lukket affære slik at juksemakerne i større grad har valgt pc som sin arena, noe som har gjort at selv om jeg har pc-versjoner av samme spill så har jeg foretrukket konsollen. Dersom skillet mellom konsoll og pc blir mindre vil dette i større grad ødelegge for konsolleierne også med mindre noen finner opp et system som forhindrer juks (good luck) Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Enig med H.A.M.Litt av poenget med konsoll er at valget er låst, og rimelig likt for alle.Dermed fremmer det lik opplevelse for alle, og utvikler kan jobbe mot ett sett spesifikasjoner.Vi ser jo i pc-verden hvordan spec-kravet bare øker og øker, noen ganger pga dårlig kildekode, og "latskap" hos kodere.Kan fort bli slik på konsoll, hvor WatchDogs 4 går med dårlig grafikk i 15fps på en PS4 Vanilla, mens det går i 60fps 4k på en PS-Hyper Pro.Vi så jo hvordan ene Call of Duty droppet campaign på PS3 og Xbox360 og kun leverte multiplayer, hvor Xbox One og PS4 fikk full pakke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Godt man har forskjellige meninger. Regner da med at ingen av dere har kjøpt PS4 Pro eller kommer til å kjøpe Scorpio. For min del tar jeg det i mot med åpne armer og kjøper nok enten Scorpio eller Pro. Og ift. kjøtt på benet: Noen her som har kjøpt og testet "The Dwarves" i dag? http://www.gamer.no/spill/the-dwarves-ps4/256581 Endret 1. desember 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Personlig ser jeg ingen problem med hvor konsollene nå er på vei. Valgmuligheter er aldri noe negativt i min bok. Klart det vil bli mye misundelse når person A har en eldre utgave og person B har den nyeste og kan spille samme spill med vesentlig forbedringer. Jeg ser på det som nå skjer som en naturlig ting for konsollene på lik linje med hvordan mobil og nettbrett hardware syklusene fungerer. Men ikke like ofte selvfølgelig. Hvert 3 år synes jeg er akkurat passe for dem som ønsker det beste en konsoll kan levere. Og konsollene vil fortsatt være lukket og aldri bli som en PC da det lukkede økosystemet er viktig for både maskinvare produsentene,utviklerne og ikke minst spillerne. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Vi så jo hvordan ene Call of Duty droppet campaign på PS3 og Xbox360 og kun leverte multiplayer, hvor Xbox One og PS4 fikk full pakke. Akkurat dette er jo et eksempel på at den nye måten å gjøre det på er bedre. Her vil det kun finnes én versjon mellom Xbox One og Xbox One Scorpio, og en mellom PS4 og PS4 Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå