Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Spørs hvor opptatt du er av grafikk,ytelse osv...

 

Nå skal spill som har Pro støtte også gi fordeler for dem med et 1080p TV. Som fks det nye Tomb Raider spillet hvor du kan velge å spille i 1080p og ulåst fps med mål for 60 fps. Eller 1080p og låst i 30 fps med høyere grafikk instillinger.

 

Skal bli spennende å se sammenligninger av XBO,PS4 og PS4p spill i 1080p. Og hvor mange eldre spill som vil få en patch til å gi litt mer bling bling. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

4K er litt over fire ganger så mange piksler som 1080p. Skal mer til enn en liten konsoll-midtlivskrise for å få det til å flyte.

 

En ting jeg har savnet snakk om er skikkelig SSD-støtte. Det er på høy tid at Sony gjør konsollen i stand til å utnytte disse produktene skikkelig, nå som en TB+ begynner å komme ned i realistiske priser.

Enig.

Det er endelig bekreftet bedre WiFi som var på høy tid. Man får håpe de i det minste sørger for en bedre SATA kontroller (dog ingen info jeg har funnet ennå) selv om OSet kanskje ikke blir forbedret ifb. med SSD ennå.

 

Bedre wifi? Link? Bedre signalstyrke eller raskere nedlastninger?

 

eldgammel standard ;)

Lenke til kommentar

Wifi er harry. Kablet master race reporting in.

Alltid bruke kabel, men hovedsaklig fordi de ligger 10 år etter på trådløs i konsollene. Hadde jeg spilt MP ville jeg alltid brukt kabel.

 

Må flire litt når jeg ser folk med laptop og trådmus fordi trådløs mus er dårlig i FPS men de kjører trådløst nett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Både Ps4 og PS4 pro støtter AC-standarden i følge denne siden.

Var virkelig på tide. Utrolig at ikke den vanlige utgaven støtter 5ghz signal men virker ikke ut som noen brydde seg noe nevneverdig om det så lenge den hadde noen piksel over konkurrentene. For min solgte jeg hele makkverket av den grunnen. Skal ikke ha en nettverkskabel gjennom hele huset. Og gjøre 2.rghz signal WiFi gir ekstremt lav hastighet på nettet.

 

"Gjennom hele huset"? 2.4GHz kan funger bedre gjennom mange vegger og etasjer med mindre du har tenkt til å sette opp en haug repeatere. Men det er et mylder av årsaker til dårlig WiFi så dette er bare ett moment.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da er Ps4 Pro bestilt ....

 

Synd med Uhd Bluray fadesen

 

Misunnelig på dere som bestiller altså... :D Her må det prioriteres bleier,barneklær og dåp. Men på nyåret så blir det PS4Pro og et 4K TV kjøp. Du har jo god peiling på TV samco. Har du et tips til et som er bra i størrelse 50-65? Om jeg skal ha det i stua så vil jeg ha 65". Men om jeg blir å plassere det i furte kroken min så vil jeg sitte bare litt over 2 meter ifra TV. Og da holder det kanskje med 50" i 4K?

 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

Oversikt over forskjeller for dem som ikke har fått med seg alt. 

 

How the PS4 Pro is different to the existing PS4:

  • Graphical and performance improvements to supported games when played on Pro, including PSVR titles
  • 4K resolutions 2160p YUV420 and 2160p RGB
  • 4K upscaling of games with checkerboard rendering (native output of select games unconfirmed)
  • 4K video support (Netflix and YouTube confirmed)
  • New 'three-tiered' design with larger dimensions (295×55×327mm) and a finish similar to the PS Slim, moving the light strip to front of the device
  • Updated DualShock 4 controller with light strip visible on touch pad and USB data transfer
  • Third USB3.1 port on rear of device
  • 1TB hard drive space as standard
  • Wifi Improvements - 5GB IEEE 802.11 a/b/g/n/ac supported (though also available with new Slim model)
  • Streaming improvements - Remote Play up to 1080p on PC, Mac and Xperia, Share Play from PS4 Pro at 1080p
  • Share improvements - 4K screenshots, 1080p video, 1080p60 YouTube streaming
Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Samtlige innlegg frem til hit er splittet ut fra tråden "Playstation 4 - Generell diskusjon". Derfor er det mulig at denne tråden ikke har helt normal kontinuitet, forhåpentligvis gir det meste av trådens innhold mening. Vær også klar over at noen innlegg om PS4 Pro ligger igjen i den opprinnelige tråden, men jeg setter pris på at diskusjonen og pratet rundt PS4 Pro fortsetter her.

 

Tilbakemelding på moderering taes på PM, og skal ikke kommenteres i tråden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da er Ps4 Pro bestilt ....

Synd med Uhd Bluray fadesen

 

 

Misunnelig på dere som bestiller altså... :D Her må det prioriteres bleier,barneklær og dåp. Men på nyåret så blir det PS4Pro og et 4K TV kjøp. Du har jo god peiling på TV samco. Har du et tips til et som er bra i størrelse 50-65? Om jeg skal ha det i stua så vil jeg ha 65". Men om jeg blir å plassere det i furte kroken min så vil jeg sitte bare litt over 2 meter ifra TV. Og da holder det kanskje med 50" i 4K?

 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

 

Oversikt over forskjeller for dem som ikke har fått med seg alt. 

 

How the PS4 Pro is different to the existing PS4:

  • Graphical and performance improvements to supported games when played on Pro, including PSVR titles
  • 4K resolutions 2160p YUV420 and 2160p RGB
  • 4K upscaling of games with checkerboard rendering (native output of select games unconfirmed)
  • 4K video support (Netflix and YouTube confirmed)
  • New 'three-tiered' design with larger dimensions (295×55×327mm) and a finish similar to the PS Slim, moving the light strip to front of the device
  • Updated DualShock 4 controller with light strip visible on touch pad and USB data transfer
  • Third USB3.1 port on rear of device
  • 1TB hard drive space as standard
  • Wifi Improvements - 5GB IEEE 802.11 a/b/g/n/ac supported (though also available with new Slim model)
  • Streaming improvements - Remote Play up to 1080p on PC, Mac and Xperia, Share Play from PS4 Pro at 1080p
  • Share improvements - 4K screenshots, 1080p video, 1080p60 YouTube streaming

For kun spilling en av Samsung Ks serier 7000/8000 pga HDR game mode bang pr buck.

Sonys zd9 i 65" er en knall god tv for spilling og HDR pga av høy lys styrke pf fald led bak lys.

Oled B6 er bra og ganske rimelig i 55" nå

Lenke til kommentar

 

Da er Ps4 Pro bestilt ....

 

Synd med Uhd Bluray fadesen

 

Misunnelig på dere som bestiller altså... :D Her må det prioriteres bleier,barneklær og dåp. Men på nyåret så blir det PS4Pro og et 4K TV kjøp. Du har jo god peiling på TV samco. Har du et tips til et som er bra i størrelse 50-65? Om jeg skal ha det i stua så vil jeg ha 65". Men om jeg blir å plassere det i furte kroken min så vil jeg sitte bare litt over 2 meter ifra TV. Og da holder det kanskje med 50" i 4K?

 

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Har du mulighet, kjør for minst 65" i furtekroken også.

Jeg sitter 2.5 meter fra min 65", og ville nødig gått ned igjen i størrelse.

 

Samsung leverer for tiden meget god billedkvalitet på skjermene sine.

Jeg har gamle JS9505, og på spill-modus er det en meget responsiv skjerm.

Fra omtalen på Tek.no

 

 UE65JS9505 gjør seg også godt som spillskjerm. Vi måler input-lag på alle nye TV-er vi tester, og enn så lenge er dette kongen på haugen hva gjelder å være raskest. Tar vi dog turen innom menyene og slår på støtte for spill endres karakteristikken helt. Den beste skjermen vi har testet hittil er lillebror JS9005, som med sine 6,1 millisekunder input-lag også er en meget habil spill-TV. Storebror er likevel et hakk hvassere med sine 5,4 millisekunder, en hurtighet som burde tilfredsstille selv den mest ihuga spilleren.  

 

 

Men følg med på OLED-prisene etterhvert som de faller.

Blir det 1-2 år før du skal investere, skal du ikke se bort i fra en skjerm med langt bedre kvalitet til en hyggelig pris.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Jeg la inn en forhåndsbestilling på PS4 Pro på gamestop, bare for sikkerhets skyld. (Vurderer å benytte meg av deres innbyttedeal, siden jeg tviler på at jeg får noe særlig for konsollen hvis jeg selger den privat, da jeg ikke har noen fysiske spill som jeg kan ta med for å lokke kjøperne).

 

Men er fortsatt veldig usikker på om dette er noe jeg egentlig trenger. Mellomlegget for min del blir 2250 ca hvis jeg bytter den inn. Det er sjelden jeg bruker ps4-en, men hvis det kan være et mindre kvalitetshopp når jeg går fra PC-en min til å spille den nyeste PS4-eksklusive tittelen kan det verdt det  ... Hmm. Avventer anmeldelser som går i dybden på hvor stor forskjellen i grafikk egentlig er, og om den like bråkete som nåværende PS4. 

Lenke til kommentar

Søren... Fant nettopp ut at tv'en jeg kjøpte i desember ikke har støtte for HDR :(

Hadde jeg giddet å vente 1 uke, så hadde jeg fått tv'en jeg egentlig skukke kjøpe å fått med HDR

 

Da er det ikke noe poeng å kjøpe PS4pro, selv om det er en 4k tv jeg har :(

Jeg er i akkurat motsatt situasjon.

For mindre enn et år siden skulle jeg kjøpe tv et par hakk under den jeg endte opp med.

Det viser seg at den jeg hadde tenkt ikke har HDR; og den toppmodellen som var på tilbud akkurat da har HDR. (UE65JS9505)

Så for mindre enn et år siden visste jeg ikke hva HDR var for noe, og nå har jeg de siste månedene spilt av UHD-filmer med HDR på tv-en min, og er imponert over hva HDR gjør. Noe som har fått meg til å pre-ordre Pro, og jeg venter på en XBOS som kommer om en måned.

Lenke til kommentar

DigitalFoundry har hatt noen timer med PS4Pro og er imponert. Og hvor dem skriver at samme problemet er ved å markedsføre PS4Pro som VR. Det er ikke lengre nok å se klipp på nettet. En må se det med egne øyne. Og at en må investere i et nytt TV for å få maks potensiale ut av maskinen.

 

Det er utfordringer Sony står over nå. Og en ser jo mye i kommentar felter at veldig mange enten ikke har fått med seg eller skjønner helt hva PS4Pro kan gjøre. 

 

Les om deres 3 timer med PS4Pro her.

Flott at ME4 kan spilles i 4K, men har man kun valget 4K eller 2K (1080P). Hva med 2.5K (1440P). Det er veldig mange som sitter med 1440 skjermer og sikkert en del (der i blant meg) som har konsoller koblet til monitor med nesten 100% RGB fremfor TV.

 

Hvis man kun får valget 2K eller 4K så blir jeg mindre imponert.

 

Samt at det virker litt rart å lansere en PS4.5 for å gi 4K opplevelse uten å inkludere støtte for UHD blueray.

Det hadde sikkert helt klart blitt fordyrende. Men noe av det som var fantastisk med PS3 var at jeg kunne bruke den som bluerayspiller for å se filmer i ypperste kvalitet fra plate.

Derav kjøpte jeg også et tonn BD filmer og jeg brukte den 50% til filmavspilling.

 

Mener Sony som også driver med film at UHD Blueray ikke vil komme noe særlig? Skal man basere hele salget av 4K TV på PS4 Pro og Scorpio samt ihjelkomprimert Netflix?

Jeg hadde definitvt skaffet meg en 4K-TV mye tidligere om konsollene kunne gi meg disse filmopplevelsene uten en ekstra avspiller.

 

For min del betyr det muligens at jeg lar min gamle PS4 stå og at jeg heller venter på Scorpio som 4K konsoll.

 

Sony serverte også en meget latterlig forklaring på det hele:

Positives and negatives aside regarding the PlayStation 4 Pro’s spec sheet, one disappointment that many found common ground with is in the lack of a 4K Blu-ray drive to play ultra HD media. As it turns out, this was done not only with price and functionality (along with encouraging streaming, especially with that fancy Netflix association in the background), but to also position the PS4 Pro as a gaming device.

 

Ok, hvorfor fjerner dere ikke det optiske drevet på Pro da? Skal folk kjøpe en ny halvgenerasjon for 4K så er det ikke noe sjakktrekk å inkludere et pre-pregen blueray drev.

 

Som Forbes også helt korrekt skriver:

http://www.forbes.com/sites/davidthier/2016/09/08/4k-no-uhd-blu-ray-on-ps4-pro-is-a-big-problem/#7bd91b7a658b

 
The only way to properly take advantage of this resolution is with Ultra-HD media. Ultra-HD Blu-Ray plays at 4K, basically four times that of regular Blu-Ray. While some websites like Netflix and YouTube and Amazon Prime all have 4K streaming options, streaming is always limited by internet speeds and compression.
 

This means that to truly take advantage of 4K media, the Xbox One S is your best option this holiday season, since it’s the only gaming system that has an Ultra-HD Blu-Ray player. If you get a PS4 Pro and still want that feature, you’ll also need to buy an Ultra-HD Blu-Ray player, which cost around $300 at the moment.

 

Da klarer jeg å vente på Scorpio...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...