Theo343 Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Noen som har testet Until Dawn på Pro med 1080p? Tenker da ikke VR. Endret 12. november 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Er bilde bedre i vr headsettet ditt nå med PsPro forhold til vanlig ps4, for jeg har ikke den type tv som trengs til utnytte ps4 pro fullt ut da. Har ikke prøvd enda. Men utifra hva jeg har lest så er det små til ingen forbedringer av det jeg har lest. Men supersampling har en ekstrem effekt på fks HTC Vive og det burde det ha på PSVR også. Så tror nok vi vil se noe etterhvert. Virker som varierende støtte og løsninger gjort så langt i endel spill både VR og vanlig. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Elder Scrolls Online kjører i native 4K og det synes! Skarpe teksturer og alt ser bare nam nam ut! Lenke til kommentar
samco Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 2160p RBG black crusher med test patterns...... Sony anbefaling er feil. 2160p YUV420 beholder detaljene i grått mot sort. 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Er det bedre batteritid på den nye typen kontroller som kom med? Har hentet min idag men bare satt den til å laste ned alle spilla så ikke fått testet batteritiden på kontrolleren selv. Håper virkelig de har gjort noe der. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Skal være samme 1000mHa batteri på den nye revisjonen altså. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Du trenger ikke et 4k-tv for å få glede av Pro. Supersampling er en godt merkbar forskjell for vanlig HD-tv Se denne videoen fra 3:50 og et par minutter https://youtu.be/rHJHyZMdxdc?t=3m49s Og se så denne videoen videoen fra 4:30 og et par minutter: Den gir et godt eksempel på hvordan Pro rydder opp selv på en 1080p skjerm. https://youtu.be/ZOJHOyEBVI0?t=4m30s Takk Har ikke prøvd enda. Men utifra hva jeg har lest så er det små til ingen forbedringer av det jeg har lest. Men supersampling har en ekstrem effekt på fks HTC Vive og det burde det ha på PSVR også. Så tror nok vi vil se noe etterhvert. Virker som varierende støtte og løsninger gjort så langt i endel spill både VR og vanlig. Takk ## sitatpyramider fjernet av ilpostino ## Endret 13. november 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 2160p RBG black crusher med test patterns...... Sony anbefaling er feil. 2160p YUV420 beholder detaljene i grått mot sort. Sonys anbefaling er riktig. Og med med 4:2:0 så får ikke tvn all fargeinformasjon for alle pikslene og må faktisk oppsample/oppskalere fargeinformasjonen. Det blir ikke helt bra alltid, og er ikke å anbefale på pc og spillkonsoller der grafikken rendres med full fargeinformasjonen for alle pikslene. For videomateriale, film og tv, blu-ray og alt sånt så er det oftest 4:2:0 signal det er lagret som uansett, og fargesignalet oppskaleres åkke som. Så tv og projektorer blir vel kalibrert opp mot 420 signaler, altså videomatetiale. Kan det være problem setting for RGB full (0-255) signal kontra RGB limited (16-235, der alt under level 16 lysstyrke for hver farge blir behandlet som sort)? At TV og konsoll ikke er samstemte i det? Høres mest slik ut. Men full fargeinformasjon, RGB, for alle pikslene som rendres, det er det riktige for grafikk. 420 er for videomateriale hvor du ikke har mer fargeinfo åkke som å starte med. Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 2160p RBG black crusher med test patterns...... Sony anbefaling er feil. 2160p YUV420 beholder detaljene i grått mot sort. Sonys anbefaling er riktig. Og med med 4:2:0 så får ikke tvn all fargeinformasjon for alle pikslene og må faktisk oppsample/oppskalere fargeinformasjonen. Det blir ikke helt bra alltid, og er ikke å anbefale på pc og spillkonsoller der grafikken rendres med full fargeinformasjonen for alle pikslene. For videomateriale, film og tv, blu-ray og alt sånt så er det oftest 4:2:0 signal det er lagret som uansett, og fargesignalet oppskaleres åkke som. Så tv og projektorer blir vel kalibrert opp mot 420 signaler, altså videomatetiale. Kan det være problem setting for RGB full (0-255) signal kontra RGB limited (16-235, der alt under level 16 lysstyrke for hver farge blir behandlet som sort)? At TV og konsoll ikke er samstemte i det? Høres mest slik ut. Men full fargeinformasjon, RGB, for alle pikslene som rendres, det er det riktige for grafikk. 420 er for videomateriale hvor du ikke har mer fargeinfo åkke som å starte med. RGB black crusher på isf kalibrering på min tv det gjør ikke Xbox one S Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Flere spill som kjører dårligere på PS4 Pro:http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-why-are-some-ps4-pro-titles-running-slower-than-base-hardware Har selv bare fått testa The Last of Us på Pro enda, men ikke nok til å merke noe annet enn meget pen bildekvalitet på min 4k HDR tv. Testa TLoU en god del også, og jeg liker helt klart 1800p 50-60Fps bedre enn 4K 30Fps. Merker at det er litt inkonsekvent, men jeg tar det over en evnt lavere oppløsning (hvis det var i tankene) i dette spillet. Jeg syntes 1800p er ganske nærme 4K her. Mener jeg merket mer forskjell i Gears of war 4 på PC. Litt skuffa over Uncharted 4 SP. Det er fortsatt 30 Fps, og 1440p gjør liksom ikke så sykt mye. Men det ser jo bedre ut enn det noen gang har gjort, og HDR hjelper på også. Jeg hadde håpet iallefall førsteparts utviklere som ND, kunne skvise 1440p 60Fps og 1800p-4k 30Fps i slike nye AAA titler. Blir spennende å se det nye God of War og andre spill. Jeg er faktisk enig i at Uncharted 4 skuffer litt på pro, selv i hdr på en 4k tv. Last of us i 1800p ser bedre ut for meg, både når det gjelder skarphet men også når det gjelder HDR-implementeringen. TLOU ser ut som et nytt spill! Endret 13. november 2016 av Jakoozie Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) RGB black crusher på isf kalibrering på min tv det gjør ikke Xbox one S Hmmm, jeg må innrømme at jeg forvirres litt av disse tingene. Fordi nå har vi dette med HDR som jeg mener gir/kan gi 10 bits fargedybde. Og da tror jeg at pga den enorme båndbredden så må dette overføres som 4:2:0. Men at for ikke-HDR materiale så er det 8 bits fargedybde og RGB som gir best resultat. Er på hytta nå, men for lese meg opp litt og sjekke når jeg kommer hjem. Ikke merket noe black crush problemer i det jeg har sett. Har enabled UHD color i tv, og tror det meste er auto på ps4. tror. Må sjekke dette. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 13. november 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Hmmm, jeg må innrømme at jeg forvirres litt av disse tingene. Fordi nå har vi dette med HDR som jeg mener gir/kan gi 10 bits fargedybde. Og da tror jeg at pga den enorme båndbredden så må dette overføres som 4:2:0. Men at for ikke-HDR materiale så er det 8 bits fargedybde og RGB som gir best resultat. Er på hytta nå, men for lese meg opp litt og sjekke når jeg kommer hjem. Ikke merket noe black crush problemer i det jeg har sett. Har enabled UHD color i tv, og tror det meste er auto på ps4. tror. Må sjekke dette. Last ned AVS test Patterns på en USB og sett den in i Ps4 pro ... ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 13. november 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Last ned AVS test Patterns på en USB og sett den in i Ps4 pro ... Har du en lenke til disse? Gjorde et kjapt søk, men jeg fant ikke frem. Edit: Fant de her. Men til PS4 Pro, hvilket format velger jeg av AVCHD version, HDMV version eller MP4 version? Må dette brennes på en Blu-ray, noe jeg ikke har tilgang til, eller kan de spilles fra en USB-stikke? Endret 13. november 2016 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Last ned AVS test Patterns på en USB og sett den in i Ps4 pro ... Takk. Kan jo teste dette. Allikevel så lenge jeg ser alle graderingene i spillenes testbilder, de som har disse, og de er fullt av detaljer og masse trøkk i bildet så ser jeg ikke nødvendigheten på eget oppsett. Men for moro skyld og evt hjelpe andre... jo, skal teste. Har kalibreringsdisk, men det er for blu-ray, som er lagret som 4:2:0 på platene uansett. Vil tro at auto på PS4 pro er det riktige. Da skal den switche til hdr 10 bit i 4:2:0 (HDMI standarden tillater ikke 4:4:4 i 10 bit og 60hz) for HDR signaler. Og sende RGB 4:4:4, altså i 8 bit) for spill uten HDR. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 13. november 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Men jeg ble litt usikker nå.For de testbildene er jo HD709 fargerom. Men vi er jo ute etter å kalibrere mot Rec.2020.Jeg finner ingen testbilder mot det fargerommet. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Fint at dette diskuteres, men gidder dere å redigere lenketrærne litt? Lenke til kommentar
samco Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Last ned AVS test Patterns på en USB og sett den in i Ps4 pro ... Har du en lenke til disse?Gjorde et kjapt søk, men jeg fant ikke frem. Edit: Fant de her. Men til PS4 Pro, hvilket format velger jeg av AVCHD version, HDMV version eller MP4 version? Må dette brennes på en Blu-ray, noe jeg ikke har tilgang til, eller kan de spilles fra en USB-stikke? MP4 på en USB Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Hmmm, jeg må innrømme at jeg forvirres litt av disse tingene. Fordi nå har vi dette med HDR som jeg mener gir/kan gi 10 bits fargedybde. Og da tror jeg at pga den enorme båndbredden så må dette overføres som 4:2:0. Men at for ikke-HDR materiale så er det 8 bits fargedybde og RGB som gir best resultat. Er på hytta nå, men for lese meg opp litt og sjekke når jeg kommer hjem. Ikke merket noe black crush problemer i det jeg har sett. Har enabled UHD color i tv, og tror det meste er auto på ps4. tror. Må sjekke dette. Last ned AVS test Patterns på en USB og sett den in i Ps4 pro ... ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Jeg har HDMI black level på Auto på TV'n. På PS4 Pro har jeg følgende: Oppløsning: Automatisk RGB-område: Automatisk (anbefales) HDR: Automatisk Utgang Dyp farge: Automatisk. Har ingen problemer. Kan du gi en direkte link til akkurat det testbildet som viser problemet ditt. Og si litt hvordan dette arter seg når du spiller de ulike spillene. Hvilke innstillinger har du? EDIT: Samco, jeg skjønner ikke helt hvordan du får dette problemet. Har prøvd litt, og eneste måten jeg får samme problem er å tvinge TV og PS4 inn i hver sin forskjellige RGB skala. (Altså full vs limited osv,... 0-255 vs 16-235). Med bare en av de på auto, altså enten tv eller ps4, så finner de ut hva som blir riktig. Og med begge på auto blir det riktig. Vet du har kalibrert TV'n din, hvis jeg husker riktig. Og mulig RGB level da manuelt er satt til ett eller annet på TV'n. Kanskje du kan for inngangen du har din ps4 pro på sette RGB level til auto. Og ha alt på auto på PS4 også. Endret 13. november 2016 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) Noen som har testet Until Dawn på Pro med 1080p? Tenker da ikke VR.Det er vel ikke patchet (og ifølge utvikleren så vil det ikke få det) så det yter nok likt som en Ps4 light. Kilde: https://gamerant.com/until-dawn-no-ps4-pro-patch/ Endret 13. november 2016 av CaZpeR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå