Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy 15

Square Enix will offer two enhanced display modes for owners of the new and more powerful PlayStation 4 Pro console. One will display the game in 4K resolution at 30 frames per second; the other will display the game at today's standard 1080p resolution but at 60 frames per second.

Flotte greier, håper dette blir en standard fremover.

Det blir det neppe mtp at CPU'en i PS4 Pro er bare 30% kraftigere enn standard PS4. 1080P + SSAA er ihvertfall langt enklere å implentere enn å ta høyde for 60FPS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har fått Netflix og HDR til å virke ennå?

Jeg fikk beskjed av konsollen om at jeg har HDR-kapabel tv, men ikke f*** om jeg får lov til å se noe i HDR på Netflix

En må jo ha eget abonnement for 4K. Får man HDR for hvilket som helst abonnement?

Jeg har 4K TV og 4K Netflix abonnement.

Vil anta at det er dette abonnementet du må ha for å få tilgang på HDR innhold også.

Hva du faktisk har tilgang på vil imidlertid avhenge av Netflixappen du bruker. På PS4 støtter ikke appen 4K så der må jeg nøye meg med 1080p, til tross for at jeg betaler for et abonnement som skal gi tilgang på serier/filmer i 4K. TVen har en egen Netflix app, og denne støtter 4K, men ikke HDR. Dette til tross for at TVen, en Samsung 65JS95005 har støtte for HDR. På årets Samsung TVer så støtter appen etter det jeg forstår både 4K og HDR.

Den eneste Netflixappen jeg vet som støtter både 4K og HDR er den du har på nvidia shield/android TV.

Kort oppsummert, 4K HDR virker bare om Netflixappen  støtter dette, noe jeg ikke er sikker på om den gjør på PS4 Pro.

Endret av DeviantFractal
Lenke til kommentar

Skal ikke være noe forskjell med konsollene med regionene for PS4Pro lenger? Vurderer å kjøpe PS4Pro her i Spania.

sony sine konsoller har vell aldri hatt regionsperre, vet hverken ps3 eller ps4 ikke har hatt noen form for regionsperre
Joda, det har vært regionssperre. Den har vært litt irriterende. Spill er uten regionssperre, men er låst til den regionen den er kjøpt i med tanke på DLC. Kjøper man et amerikansk spill må man ha amerikansk konto for å kjøpe DLC.

Filmer fra USA med regionssperre har ikke vært mulig å spille av på europeisk konsoll.

var snakk om konsollen å ikke spilla eller filmene :tease:  så ja en konsoll kjøpt i spania vil virke fint :wee:

og 90% (eller mer) av alle filmer kommer uten regionsperre, og ingen spill er regionlåste, de er bare låste til butikken i landet de kommer fra viss man vil ha dlc`er, så ja du har rett att viss man kjøper spill fra feks usa så må du ha en amerikansk konto for dlc osv, men det jeg forbinner med regionlås er når ting ikke kan avspilles i andre regioner i det hele tatt :)

men men uansett gøy med pro i hus men suger litt når man har en del digitale spill og treigt internett, men skyrim ser mye bedre ut og samme med tomb raider på 4k tv`en :w00t:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed av konsollen om at jeg har HDR-kapabel tv, men ikke f*** om jeg får lov til å se noe i HDR på Netflix

En må jo ha eget abonnement for 4K. Får man HDR for hvilket som helst abonnement?
Jeg har det kuleste abn fra Netflix, og jeg har PS4 Pro og jeg har Samsung UE55JS8005 som støtter HDR. PS4 sier at tv'n støtter HDR, så der fungerer alt ok.

Men jeg får ikke opp HDR-merket på noen serier på Netflix.

Så jeg lurer på om noen som har pro og HDR-klar tv som får dette til å virke

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony 65" tv med Android tv men jeg er usikker på om det har kommet en 4K-versjon av Netflix eller YouTube-appene til denne. 

Netflix-appen skal ha støttet 4K og HDR en stund på Android TV dersom TV støtter det. Tror det var i sommer en gang denne støtten kom samtidig som Netflix lanserte HDR.

Youtube-appen skal støtte 4K, den gjør ihvertfall det på min 2015 modell Sony TV med android. Søk opp en 4K video på youtube og start avspilling. Hvis du velger kvalitet skal 2160p være et av alternativene.

Lenke til kommentar

Sliter med å få satt den nye til primary ps4. Står jeg meg avregistrere den forrige og at det må gjøres fra konsollen. Men den er død

Du kan logge deg inn å avregistrere den forrige her: https://account.sonyentertainmentnetwork.com

Hei, takk for hjelpen. Men det går ikke på den siden heller. Når jeg logger meg inn på Sony network og får fram enhetene min og PS4 og finner Deaktiver og klikker så kommer følgende opp (og det som har vært problemet hele tiden):

SLIK DEAKTIVERER DU ET PLAYSTATION®4-SYSTEM

Du kan bare deaktivere PlayStation®4-systemet direkte fra selve systemet.

1. Slå på PS4.
  2. På hjem-skjermen trykker på på opp-knappen for å vise Funksjonsskjermen.
  3. Velg [innstillinger].
  4. Velg [PlayStation™Network].
  5. Hvis du ikke er logget på allerede, logger du på PlayStation™Network.
  6. Velg [Aktiver som din primære PS4] fra menyen.
  7. Velg [Deaktiver].
  8. Velg [Ja] for å bekrefte at du vil deaktivere denne PS4. Når systemet har blitt deaktivert, vil du se "Deaktivert". PS4 er fjernet fra kontoen.
  9. Velg [OK] for å gå tilbake for å administrere de andre PlayStation™Network-innstillingene.
Lenke til kommentar

Jeg har det kuleste abn fra Netflix, og jeg har PS4 Pro og jeg har Samsung UE55JS8005 som støtter HDR. PS4 sier at tv'n støtter HDR, så der fungerer alt ok.

Men jeg får ikke opp HDR-merket på noen serier på Netflix.

Så jeg lurer på om noen som har pro og HDR-klar tv som får dette til å virke

Som jeg skrev over, så er antageligvis ikke 4K HDR støttet av Netflix appen på PS4 pro foreløpig.

​Etter det jeg kan se er en ny app under arbeid, men den er ikke klar enda.

EDIT:​

Q: What 4K entertainment options will PS4 Pro support?

4K streaming apps for Netflix and YouTube are in development. Though 4K streaming is still in its early days, other services are likely to offer 4K video content in the future as well.

http://blog.us.playstation.com/2016/09/08/ps4-pro-the-ultimate-faq/

​Så 4K støtte kommer i alle fall, men det står ingen ting om HDR. Satser på at det også dukker opp.

Endret av DeviantFractal
Lenke til kommentar

Tror ikke appen støtter HDR ennå. Jeg får HDR på Netflix via en Nvidia box jeg har og via Xbox One S og Netflix der. Men Netflix appen på PS4 PRO gir meg bare 4K, ikke HDR. Satser vel på at det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

Sliter med å få satt den nye til primary ps4. Står jeg meg avregistrere den forrige og at det må gjøres fra konsollen. Men den er død

Du kan logge deg inn å avregistrere den forrige her: https://account.sonyentertainmentnetwork.com

Hei, takk for hjelpen. Men det går ikke på den siden heller. Når jeg logger meg inn på Sony network og får fram enhetene min og PS4 og finner Deaktiver og klikker så kommer følgende opp (og det som har vært problemet hele tiden):

1. Slå på PS4.
  3. Velg [innstillinger].
  7. Velg [Deaktiver].
  8. Velg [Ja] for å bekrefte at du vil deaktivere denne PS4. Når systemet har blitt deaktivert, vil du se "Deaktivert". PS4 er fjernet fra kontoen.
  9. Velg [OK] for å gå tilbake for å administrere de andre PlayStation™Network-innstillingene.

Merkelig, da har jeg ikke noe annet råd enn at du må ringe PS support å få dem til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Synes Skyrim har fått en grei oppgradering jeg. Gjør stor forskjell i skarphet på min TV. Dog.... burde vært bedre på et såpass gammelt spill kanskje.

Ja er mer ytelsen jeg tenker på. Men er early days så ting blir forhåpentligvis bare bedre herifra. Og så er det jo Bethesda dette...ikke akkurat kjent for å lage spill som kjører bra. 

Lenke til kommentar

1. Slå på PS4.
  3. Velg [innstillinger].
  7. Velg [Deaktiver].

Merkelig, da har jeg ikke noe annet råd enn at du må ringe PS support å få dem til å hjelpe deg.

Jo, det går hvis du følger denne veiledningen.

Gjorde det nettopp selv.

https://www.playstation.com/no-no/get-help/help-library/my-account/device-activation-deactivation/how-to-deactivate-a-playstation-4-system/

Alternativ kilde.

https://www.reddit.com/r/PlayStationPlus/comments/32wk30/how_to_deactivate_ps4_on_a_console_that_you_no/

Bare husk at du skal finne "Media and Devices" nede til venstre på en meny, og ikke "Device" oppe på skjermen.

Når du har funnet "Media and Devices" kan du gå inn der og velge "Deactivate all".

Funket gull det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...