Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO

LarZen

Anbefalte innlegg

Noen som har fått med seg om Netflix-appen til PS4 Pro er oppdatert med HDR-støtte? Det er primært HDR jeg vil ha på den nye konsollen. Og litt lavere støynivå...

trodde den allerede var det på ps4, kom en patch i går og en samtidig som hdr støtta kom til ps4 så vil tro det, men er svært begrensa hva netflix har å by på i hdr etter hva jeg leste

https://www.engadget.com/2016/09/07/ps4-netflix-youtube-hdr/

ser ut som både netflix og youtube appene har hdr støtte på pro

Men å fikse så man får surround i Netflixappen, det gidder dem ikke.. Får vente på PS5

har du ikke en smart tv som har netflix? samsungen min har netflix og surround i alle serier og filmer som støtter det, bruker dog Arc fra tv til reciever, har selv aldri brukt netflix eller andre slike apper på konsollen da tv`en har det jeg trenger av slike ting, bruker selv bare konsollen til spilling
Hovedproblemet mitt med Netflix-appen er at Samsung trenerer utgivelse av HDR oppdateringen, så får ikke lov til å se på HDR. Med konsoll får jeg HDR, og er ganske sikker på at Sony har surround på Netflix-appen..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt med Gamestop sin innbyttedeal, hadde ikke blitt Pro uten den :)

Samme her. Godt å få byttet ut jetmotoren.
Samme med meg. Brukte ikke konsollen så veldig ofte, men skal bli godt å få litt lavere støynivå på den. Snill pris på oppgraderingen, 2250kr. Ble litt overrasket da jeg fant frem den gamle esken. Der lå både HDMI, strømkabel ørepropp og alle manualer urørt.

Jeg klarte oppgraderingen bra.

Fikk 2.000,- for min gamle PS4 på et par timer etter annonsering på finn.

Brukte DnB Mastercard hos Expert, og fikk bestille PS4 Pro til rabattert pris 3200,-

Mellomlegg = 1200 for å oppgradere fra min gamle 500Gb til ny Pro med 1TB.

Expert hevdet de ikke har fått leveranse fra Sony enda, selv om den var registrert til å være mottatt på nettlager sist uke. Så ser ut som vi som har bestilt derfra må belage oss på å vente. 

Dette fekk eg til svar frå Expert no i kveld:

Hei, disse vil sendes ut fortløpende. De forventes inn til oss kl. 20 i kveld. Varene sendes ut etter bestillingsrekkefølge.

Vi håper alle bestillingen rekker ut til lansering, men kan ikke garantere dette

Jeg snakket med min lokale Expert lørdag, og de sa at alle forhåndsbestillinger som var kommet til da var "safe" i forhold til at de fikk nok konsoller inn til levering.

Ser nå klokken 21:33 at Expert ligger inne med "nettlager 10+" 

Så det tyder på at de har fått konsollene.

Noen som har fått med seg om Netflix-appen til PS4 Pro er oppdatert med HDR-støtte? Det er primært HDR jeg vil ha på den nye konsollen. Og litt lavere støynivå...

trodde den allerede var det på ps4, kom en patch i går og en samtidig som hdr støtta kom til ps4 så vil tro det, men er svært begrensa hva netflix har å by på i hdr etter hva jeg leste

https://www.engadget.com/2016/09/07/ps4-netflix-youtube-hdr/

ser ut som både netflix og youtube appene har hdr støtte på pro

Men å fikse så man får surround i Netflixappen, det gidder dem ikke.. Får vente på PS5

Hæh? Jeg har da hatt surround i PS4 sin Netflix i over et år. 

Er det noe som er fjernet (!?) eller har du feil i innstillingene dine?

Redigering:

Ser her at Netflix skal klare surround.

https://help.netflix.com/nb/node/14163

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Expert hevdet de ikke har fått leveranse fra Sony enda, selv om den var registrert til å være mottatt på nettlager sist uke. Så ser ut som vi som har bestilt derfra må belage oss på å vente. 

Dette fekk eg til svar frå Expert no i kveld:

Hei, disse vil sendes ut fortløpende. De forventes inn til oss kl. 20 i kveld. Varene sendes ut etter bestillingsrekkefølge.

Vi håper alle bestillingen rekker ut til lansering, men kan ikke garantere dette

Hmm... Dette var jo forsåvidt gode nyheter ettersom jeg fra kundeservice kun fikk beskjed om at de ikke hadde fått dem inn, og at de ikke visste når de skulle komme.

Når bestilte du? Jeg bestilte 27.10 så jeg er usikker på hvor jeg ligger i køen...

Besilte 27.10. Veit ikkje kvar i køen eg er.

Lenke til kommentar

På pc utgaven har de i tillegg splittet spiller basen med steam spillere og Windows 10 store. Da blir det fort ekstremt lite spillere i et spill som allerede har lite spillere.

Desverre er jo Cod veldig konsoll spill og alltid problemer med på pc. Klassisk dårlig pc ports. Blir flere og flere av dem desverre

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Fikk også sendingsbekreftElse med estimert levering om 6 dager

Var bare styr med Elkjøp når jeg bestillte VR der. Fikk estimert levering over helgen den gang, og de var sene med å sende ut/oppdatere status. Endte opp med at pakken kom 1 dag etter lansering, men da hadde jeg allerede sikret meg på dagen hos Gamestop. Så Elkjøp er ikke helt til å stole på etter min erfaring..

Lenke til kommentar

Mente ikke å spore av tråden helt, og du har helt rett. Kjører nå pure direct pcm fra PS4 og da funka det. Takk ?

Ikke for å spore helt av selv men er linear pcm du velger på selve ps4en.

Pure direct er jo en modus på reciever som slår av alt av room correction, EQ og DSP. Mest brukt til å høre på musikk i stereo. Hvis man har gulvstående. Fordi det som regel kutter ut subwoofer.

Er jo ditt valg selvfølgelig. Men EQ og room correction er jo ganske viktig til spill og film. Personlig ville jeg bare brukt pure direct til musikk og direct/straight for alt annet :)

-------

Fikk sendingsbekreftelse fra komplett i 1000 tida. Så da blir det spilling i morra :)

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...