Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Så, vi får nå en konsoll fra Sony som lover støtte for både 4K og HDR. I tillegg er det mye nytt rundt hvordan 4K bildet lages/rendres. HDR er nytt, og vanilla PS4 støtter HDR, dog HDR er knyttet til 4K TV'er. Men sony's konsoll støtter det.

 

SÅ, vi kan ikke diskutere hvordan dette funker på konsollene og ulike TV'er her, som handler om nevnte konsoll, PS4 pro. Dette som er nytt i konsollen, 4k TV støtte, må taes i en annen tråd. Forvirrende og jeg er svært uenig med moderatorene. 

Det er nok fordi de færreste klarer å henge med i den tekniske diskusjonen.

Tro meg. En del folk kommer til å kjøpe PS4 Pro uten å ane hvilke innstillinger tv-en bør stå på.

Bare de har Pro-logoen på, så er de fornøyd.

Husk at vi er i et sterkt mindretall som er interessert i å nerde oss ned for å få maks utbytte av innstillingene.

 

Men jeg er enig Dr.Peedee. Det som er nytt for Pro-utgaven er jo nettopp 4k, og HDR. Så det bør være åpent for diskusjon i tråden her hvordan folk bør stille inn tv, hvilke tv-er som duger, og hvilke som ikke duger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"-can't tell the difference between checkerboard 4K and native 4K unless you're practically kissing your tv, it's that good

 
-had PS4 Pro on for ~8 hours straight with Infinite Warfare running, no heating problems and it was super quiet the entire time. 
couldn't even hear the fan until putting phone (what he was recording with) behind the system."

 

 

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=223195187&postcount=801

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"-can't tell the difference between checkerboard 4K and native 4K unless you're practically kissing your tv, it's that good

 
-had PS4 Pro on for ~8 hours straight with Infinite Warfare running, no heating problems and it was super quiet the entire time. 
couldn't even hear the fan until putting phone (what he was recording with) behind the system."

 

 

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=223195187&postcount=801

 

Det er fantastisk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men blir det noen særlig bedre når det bare blir blåst opp?

Tenker du på de spillene som ikke får noen spesiell patch/oppgradering av grafikk til PS4 Pro?  På de blir det jo ren oppskalering, men jeg er usikker på om PS4 Pro har noen lure algoritmer for oppskalering for disse spillene som gjør at det ser bedre ut enn når TV'n opppskalerer. Regner med det er det du mener med "blåst opp".

 

Xbox One S ble lansert som en konsoll som kunne oppskalere alle gamle spill til 4K. Men dessverre er denne oppskaleringen dårligere enn det en del TV'r greier selv. Hos meg er det best å la min Xbox One S levere vanlig 1080p ut og la TV'n selv oppskalere (blåse opp) bildet til 4K. Så vi får se hvordan dette blir i PS4 Pro's tilfelle. 

 

Uansett får vi håpe det kommer mange spill med oppgradert grafikk til PS4 PRO :D

Lenke til kommentar

Ja virker som dem fleste spillene kjører i området 1400~1800 ganske så dramatisk økning bare det. Noe alle PC spillere som har gått ifra 1080p til 1440p kan skrive under på...hoppet er meget synlig. Så skal bli spennende å se hvor bra dette blir. Tipper det blir rimelig konge når en ser hvor bra 1080p spill kan se ut på et 4K panel med den relativ simple oppskaleringen som er i dem fleste TV'r.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ser at Komplett har PS4 Pro på lager , noen som har erfaring med forhåndsbestillinger hos Komplett ? Sender de så varene er klare for henting på posten på release dato vanligvis ?

De sender så du har på releasedagen.

Men noen steder kommer posten om ettermiddagen.

Ser også at Expert, Elkjøp og Lefdal har en del inne og priset ned til under 4.000,- så mulig å gjøre en bedre deal der

 

 

 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...