Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja...da ser det ut som det ikke er noen vits å koble opp min Yamaha RX-1020. HDR fungerer ikke via den....huff..begynner å bli en dyr overgang til 4K HDR dette... :D

Men for andre med et Samsung TV så fant jeg denne tråden på Reddit og jeg det hjalp veldig med at det ble for sort i noen områder. Men jeg vet ikke om det er riktig å gjøre som skrevet her men bildet ble bra. Noen med mer teknisk insikt og med en Samsung TV i KS serien som kan prøve gi tilbake melding? 

Og så kom jeg over disse bildene på NeoGAF som skal være på toppen PS4 versjonen av Titanfall2. Og nederst PS4Pro nedskalert til 1080p.

Om dette er fakta eller bare tull gjenstår å se.

mPM2LSi.png

zXNpr0k.png

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en pc når man må kjøpe tv og konsoll. Kan få en lagt bedre pc enn pro for den prisen man må betale for både tv og konsoll. Koble PCen opp mot din nåværende tv så har man plutselig noe som er langt bedre enn en konsoll.

Joda. Man kan det. Men mange som liker økosystemet til Playstation. Og man ender opp med å betale mer enn kr. 4000,- i en PC om man skal kunne spille native 4K slik PS4 Pro gjør, PC er ikke alltid like optimalisert som spillene til PS4 Pro er. Men kom gjerne med et PC-oppsett (med kontroller) som yter det samme som PS4 Pro og er ca. samme størrelsen i TV-benken.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en pc når man må kjøpe tv og konsoll. Kan få en lagt bedre pc enn pro for den prisen man må betale for både tv og konsoll. Koble PCen opp mot din nåværende tv så har man plutselig noe som er langt bedre enn en konsoll.

Det er helt klart et alternativ. Men som CaZper er inne på så handler det om preferanser og ikke minst penger. Selv er jeg vokst opp med PlayStation og selv om min PC er bedre så slår rett og slett ikke spill hjertet på samme måte for total opplevelsen med PC som med PlayStation og konsoller generelt... 

Syk syk verden vi lever i.... :D 

Lenke til kommentar

Joda. Man kan det. Men mange som liker økosystemet til Playstation. Og man ender opp med å betale mer enn kr. 4000,- i en PC om man skal kunne spille native 4K slik PS4 Pro gjør, PC er ikke alltid like optimalisert som spillene til PS4 Pro er. Men kom gjerne med et PC-oppsett (med kontroller) som yter det samme som PS4 Pro og er ca. samme størrelsen i TV-benken.

Nå finner man ikke pc til den prisen av konsollen men nå er det vel en del som kjøper både pro og ny tv. For disse pengene får man en meget god pc.
Lenke til kommentar

Joda. Selv har jeg en god gamerpc. Allikevel kjøper jeg meg en ps4 pro da jeg liker å koble av med spillkonsoll i ny og ne, samtidig som de har noen gode eksklusive spill.

Samtidig har jeg kun en litt eldre toppmodell 1080p tv som jeg er råfornøyd med og velger ps4 pro pga. Supersampling samt. At jeg skal kjøpe meg PSVR i starten av desember.

Når det gjelder 4K HDR TV så er det ikke engang i planene mine enda da jeg fortsatt venter på en OLED med god nok input latency til spill. Poenget mitt er at man ikke er nødt til å ha en 4K tv for å dra nytte av ps4 pro.

Og jeg byttet forøvrig inn min gamle ps4 på gamestop for å få den nye litt billigere. Mest av alt fordi den hadde begynt å bråke litt (den ble kjøpt på lansering). Og er derfor veldig spent da jeg leser at ps4 pro er veldig stillegående (ifølge de som har mottatt den allerede).

Lenke til kommentar

Må si det bildet med supersampling fra Titanfall 2 såg veldig lovende ut, om det er hold i det :)

Ifølge DF rendrer Titanfall 2 som oftest mellom 720p og 1000p på standard PS4. På PS4 Pro er nok framebufferet alltid på 1080p, pluss bedre AA som antageligvis blurer bildet mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så, vi får nå en konsoll fra Sony som lover støtte for både 4K og HDR. I tillegg er det mye nytt rundt hvordan 4K bildet lages/rendres. HDR er nytt, og vanilla PS4 støtter HDR, dog HDR er knyttet til 4K TV'er. Men sony's konsoll støtter det.

SÅ, vi kan ikke diskutere hvordan dette funker på konsollene og ulike TV'er her, som handler om nevnte konsoll, PS4 pro. Dette som er nytt i konsollen, 4k TV støtte, må taes i en annen tråd. Forvirrende og jeg er svært uenig med moderatorene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...